PietM

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Uitgaand gesprek 112 wordt verbroken door inkomend gesprek.

Vanmiddag geprobeerd met 112 te bellen wegens een ongeval.
Wordt de verbinding verbroken doordat op hetzelfde moment iemand probeerde mij te bellen.
Hoe is dat nou toch mogelijk dat inkomende gesprekken voor gaan op uitgaande, zeker als het om een noodnummer gaat.
Zoiets had ik totaal niet verwacht, dit is zeer verontrustend
Kon daarna ook geen verbinding meer krijgen omdat de ander weer probeerde of ze mij konden bereiken.
Lees ergens op internet dat dit wel voorkomt bij VOIP.
Maar dat dit ook gebeurd met een smartphone met abonnement?
Of is het gewoon bellen tegenwoordig ook alleen nog maar VOIP?
3 Reacties 3
robertwebbe

Gedreven Raadgever
  • 449Posts
  • 38Oplossingen
  • 167Likes
Hallo PietM,

Dit lijkt me een zeer toevallig loop van omstandigheden. Op het moment dat je toestel eenmaal een verbinding heeft gemaakt met het netwerk om 112 te bellen dan krijgt dat gesprek prioriteit. Maar zolang er geen gesprek tot stand is gebracht, kunnen er inkomende oproepen binnenkomen en dan gaat je toestel gewoon over. Je toestel "ziet" dan niet dat je 112 wilt gaan bellen en net zoals bij gesprekken naar andere nummers komt de inkomende oproep dan door. Wegdrukken is een mogelijkheid maar zoals je gemerkt hebt belt de andere kant dan meestal ook direct nog een keer. Vooral als de andere kant ook belt met Vodafone mobiel, dan kan de oproep zeer snel weer binnen komen.

Hier is dus niets aan te doen.
PietM
topicstarter
Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ging er niet om dat de andere kant al een verbinding had, echter had ik al verbinding met 112.
Ten tweede maal bellen ging de telefoon bij 112 ook al over terwijl ik geen geluidssignaal of aanleiding kreeg dat er een inkomend gesprek gaande was.
Verbinding viel gewoon weg.
Daarna kreeg ik pas een sms-bericht dat ik een oproep gemist zou hebben.
Thuis gekomen zag ik ook tevens dat er een bel+sms storing in die hoek zat (zit).
Lijkt me toch verontrustend dat 112 niet meer te bereiken was ook al zou de reguliere dienst plat liggen.
Zijn uit nood met de gewonde richting het dorp gelopen, we waren op een afgesloten weg.
Iemand met een andere provider heeft toen uiteindelijk 112 gebeld.

Maar blijf het herhalen: vind het verontrustend dat het al gaande gesprek met 112 gehinderd werd door een inkomend gesprek.
RuudNL

Liefhebber
  • 650Posts
  • 17Oplossingen
  • 125Likes
Vreemd hoor? Klinkt alsof het eerder een issue is met jouw telefoon. Als je geen inkomende gesprekken wil hebben tijdens lopende uitgaande gesprekken dan moet je wisselgesprek uitzetten.

Het lijkt me zeer relevant dat een wisselgesprek wel mogelijk moet zijn tijdens een 112-call. Kan in ieder geval meerdere redenen bedenken.

Ik denk eigenlijk dat er op jouw telefoon iets fout is gegaan en dat het helemaal niks met de provider te maken heeft in dit geval.

Helaas kunnen storingen verder gewoon voorkomen, ook tijdens een call met 112. Bij alledrie de providers.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic