Hamstervision

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Uit het niets meer dan 500 mb verbruikt

Hallo,

Ik heb een probleem, en het is nog een redelijk groot probleem ook. Vanochtend zat ik in de trein, ik keek even naar m'n whatsapp berichten, en ineens zag ik dat mijn dataverbuik van de 192mb naar de 700mb was gegaan.

Ik stopte elk process inclusief whatsapp, maar toen stond mijn data verbruik ineens op 101,3% (1.01gb). Echter het probleem met de laatste is (ook de eerste), is dat er eigenlijk niks draaide wat mijn data zou kunenn verbruiken.

Ik vermoed zelf dat het de android lollipop update het doet, maar ik dacht ik vraag het hier eens na. Het lijkt er nu op dat ik niet echt mobiel data meer zou kunnen gebruiken als het zo doorgaat.


Heeft iemand een idee wat dit veroorzaakt?
4 Reacties 4
Anonymous
Niet van toepassing
Hey Hamstervision

Dat is natuurlijk vervelend als de data als sneeuw voor de zon verdwijnt.
In je toestel (mits deze correct is ingesteld) kun je terug zien wat er verbuikt is onder gegevensverbruik.
Hier kun je een grafiek instellen zodat je een waarschuwing krijgt dat je bijna door je data heen bent en tevens ook het toestel laten blokkeren zodra je aan je limiet zit.

Tevens zie je hier allerlei apps met het aantal mbs wat zij verbruikt hebben. Hier kun je aangeven welke app gebruik mag maken van het netwerk of juist alleen wifi door op de app te klikken en verbruik te beperken aan te klikken.
Ook raad ik je aan om apps te sluiten via taakbeheer. Doe je dit niet draaien ze op de achtergrond verder. Zodra jij dan geen wifi hebt kost dit natuurlijk data.
Tevens raad ik aan om (als je facebook hebt) in facebook automatisch filmpjes onder de instellingen van facebook alleen op wifi te zetten. Doe je dit niet en je scrollt voorbij zo een filmpje dan wordt het hele filmpje gedownload terwijl jij het filmpje niet kijkt.
Wat je ook kan doen is in je instellingen aangeven onder toestel info - software updates dat dit over wifi gaat en in de playstore dien je aan te geven dat ze alleen worden geupdate over wifi.-
Bij de klantenservice kunnen ze zien wanneer het verbruikt is. tevens kun je ook verschillende apps installeren zoals data manager om het data verbruik per app in de gaten te houden

Ik hoop dat ik je zo een beetje inzicht heb gegeven betreft het data verbruik.

groetjes Stevied86
Hamstervision
topicstarter
Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Bedankt voor je reactie.

Ja onder data verbruik staat wat ik gebruikt heb van 19mei t/m 10 juni. Dat geeft 1.08gb aan, echter is de volgende maand al gestart, dus ik denk dat niet alles goed wordt bijgehouden.

Voor de rest heb ik ook alle updates, synchronisatie, facebook enzovoort op "enkel wifi" staan. Vandaar dat ik het ook zo raar vind, Mijn normally maandelijks gebruik komt meestal niet boven de 600mb uit.
Anonymous
Niet van toepassing
Welke telefoon heb je?
Anonymous
Niet van toepassing
Hey Hamstervision

je zou eventueel ook nog kunnen kijken of de slimme netwerk wissel uit staat. Deze wisselt van wifi naar het netwerk als het newerk sterker is dan wifi.

Groetjes Stevied86
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic