mbloe

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Hoi,

Ik ga naar de USA op vakantie en zie dat een bundel wel erg duur is, ik neem aan dat die 5 euro of 8,50 per dag is??
als ik bij de concullega kijk, heb ik bv 500mb/sms/belminuten voor 40 euro, op is op, en kan ik een nieuwe bundel vragen....
als ik dan uitreken wat een maand bij VF kost?
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes
Hoi mbloe
Welkom op de klanten helpt klanten Community van Vodafone.

Leuk zeg, naar de USA, ook altijd nog een land waar ik heen zou willen gaan. Maar wat je zegt, het is volgens mij ook best een beetje kostbaar om met een eigen SIMkaartje van Vodafone naar de USA te gaan en deze daar te gebruiken. Het klopt dat je 5,- euro of 8,50 euro per dag moet betalen maar als je een dag deze niet hebt gebruikt dan heb je ook geen kosten. Let dan wel op, want een smartphone gebruikt altijd wel data!! (dus eigenlijk verwacht ik dat er altijd wel kosten zullen zijn, maar dat is mijn idee)

Mijn advies is om gewoon in USA een prepaid kaartje te kopen. Volgens mij is dat veel goedkoper en ook veel makkelijker. Alleen wel even zien of je deze in je eigen toestel kunt stoppen?! Daar heb ik dan niet zoveel verstand van, als ik eerlijk moet zijn. Men zegt wel dat anno 2017 de meeste smartphone wel te gebruiken zijn in USA. Misschien zijn er nog andere mensen hier op de community die je kunnen helpen met meer info.

Heb nog even een stukje info gevonden op internet:
Een goede tip is om tijdens je verblijf in de VS een simkaart te kopen bij een lokale provider als AT&T of T-Mobile. Je vindt hun verkooppunten in de meeste grote shoppingcentra en uiteraard ook op luchthavens. Meestal heb je al een simkaart voor zo’n dertig dollar. Voor die prijs krijg je een Amerikaans telefoonnummer en beltegoed. Heel handig wanneer je met meerdere personen samen reist en mekaar indien nodig ter plaatse wil bereiken zonder je rekening door het plafond te jagen. Bovendien krijg je vaak ook heel wat internetruimte (meestal één of twee gigabyte) om via het 3G of 4G-netwerk van de Amerikaanse provider te internetten.

De meeste verkopers vervangen zelf de simkaart in je toestel, een extra service zodat je zelf niet moet staan knoeien of op speurtocht gaan naar de pin om de simkaarthouder van je smartphone open te krijgen. Probeer in elk geval of de Amerikaanse simkaart wel werkt in je eigen telefoon voor je de winkel terug verlaat. Je weet maar nooit.


Ik hoop dat je er wat aan hebt en anders zijn er misschien nog andere mensen op de Community die aanvullende informatie willen geven. Heel veel plezier en alvast een hele fijne vakantie gewenst.

Bekijk in context

4 Reacties 4
Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes
Hoi mbloe
Welkom op de klanten helpt klanten Community van Vodafone.

Leuk zeg, naar de USA, ook altijd nog een land waar ik heen zou willen gaan. Maar wat je zegt, het is volgens mij ook best een beetje kostbaar om met een eigen SIMkaartje van Vodafone naar de USA te gaan en deze daar te gebruiken. Het klopt dat je 5,- euro of 8,50 euro per dag moet betalen maar als je een dag deze niet hebt gebruikt dan heb je ook geen kosten. Let dan wel op, want een smartphone gebruikt altijd wel data!! (dus eigenlijk verwacht ik dat er altijd wel kosten zullen zijn, maar dat is mijn idee)

Mijn advies is om gewoon in USA een prepaid kaartje te kopen. Volgens mij is dat veel goedkoper en ook veel makkelijker. Alleen wel even zien of je deze in je eigen toestel kunt stoppen?! Daar heb ik dan niet zoveel verstand van, als ik eerlijk moet zijn. Men zegt wel dat anno 2017 de meeste smartphone wel te gebruiken zijn in USA. Misschien zijn er nog andere mensen hier op de community die je kunnen helpen met meer info.

Heb nog even een stukje info gevonden op internet:
Een goede tip is om tijdens je verblijf in de VS een simkaart te kopen bij een lokale provider als AT&T of T-Mobile. Je vindt hun verkooppunten in de meeste grote shoppingcentra en uiteraard ook op luchthavens. Meestal heb je al een simkaart voor zo’n dertig dollar. Voor die prijs krijg je een Amerikaans telefoonnummer en beltegoed. Heel handig wanneer je met meerdere personen samen reist en mekaar indien nodig ter plaatse wil bereiken zonder je rekening door het plafond te jagen. Bovendien krijg je vaak ook heel wat internetruimte (meestal één of twee gigabyte) om via het 3G of 4G-netwerk van de Amerikaanse provider te internetten.

De meeste verkopers vervangen zelf de simkaart in je toestel, een extra service zodat je zelf niet moet staan knoeien of op speurtocht gaan naar de pin om de simkaarthouder van je smartphone open te krijgen. Probeer in elk geval of de Amerikaanse simkaart wel werkt in je eigen telefoon voor je de winkel terug verlaat. Je weet maar nooit.


Ik hoop dat je er wat aan hebt en anders zijn er misschien nog andere mensen op de Community die aanvullende informatie willen geven. Heel veel plezier en alvast een hele fijne vakantie gewenst.
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Hoi mbloe

Welkom op de Community!

Het klopt inderdaad dat de kosten voor de Alles In 1 Op Reis Wereld BloX (XL) €5,00 of €8,50 per dag is (indien je gebruik maakt van je toestel).
* De Alles In 1 Op Reis Wereld: Hiermee kun je buiten Europa voor €5 per dag 30 minuten bellen, 30 sms’jes versturen en 30 Mb internet gebruiken. De BloX springt aan zodra je buiten Europa komt en je telefoon gebruikt met bellen, sms’en of internet.
* De Alles In 1 op Reis Wereld XL: Hiermee kun je buiten Europa voor €8,50 per dag. Je krijgt hiervoor 100 minuten bellen, 100 sms’jes versturen en 100 Mb internet gebruiken. De BloX springt aan zodra je buiten Europa komt en je telefoon gebruikt met bellen, sms’en of internet.
Voor meer informatie kun je hier terecht: https://www.vodafone.nl/shop/mobiel/abonnement/extra-opties/blox/voordeel-buiten-europa.shtml

Mocht je nog vragen hebben, dan hoor ik het graag!
mbloe
topicstarter
Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Energieboy en Steven .
Dank voor jullie reacties.
Heb natuurlijk zelf ook nog gesnuffeld, en ontdekt dat ik dual sim (Galaxy s10) heb. Ik overleg in de groep wat we hiermee kunnen.

Dank voor jullie tips!!
Sharon
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3523Posts
  • 215Oplossingen
  • 439Likes
Topic gesloten.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic