EugeneW

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Tv kijken met mijn mobiele data abonnement, wat heb ik nodig, wat mag ik verwachten?

Ik ben mij aan het voorbereiden om komende zomer onbezorgd met de camper op vakantie te gaan naar o.a. Kroatië en TV te kunnen kijken, met gebruik maken van mijn mobiele abonnement, wanneer ik wil met een goed bereik en voldoende snelheid.

Dan is natuurlijk de eerste vraag, wat moet de snelheid zijn van mijn verbinding om goed HD TV te kunnen kijken? Als ik alleen kijk moet ik volgens internet met 20 Mb uit de voeten kunnen, is dat zo?

Ik heb een Samsung S9 plus mobiele telefoon, woon in de buurt van Tilburg, en er staat een zendmast van T-mobile en Vodafone hier nog geen 100 meter vandaan (gecontroleerd via https://www.4gmasten.nl/). Welke snelheid mag ik nu van mijn mobiele internet verwachten?

7 Reacties 7
tmoesel

Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

20Mbps is meer dan voldoende voor een standaard HD TV stream. En in NL is de snelheid van mobiele netwerken over het algemeen erg hoog vergeleken met de rest van de wereld. Ik weet niet hoe dat in Kroatië is, maar als je wel voldoende snelheid hebt, is het vooral de vraag hoe lang je TV wilt kijken. Je bent n.l. erg snel door databundels heen met TV kijken en in het buitenland met een Nederlands abonnement maakt het nog moeilijker.  Maar het ligt eraan wat voor abonnement je hebt.

Een HD TV stream is grofweg 8Mbps, wat neerkomt op 3600MB per uur.  Elke dag 1 uur TV kijken is grofweg 100GB per maand. Met welk abonnement wou je dat afdekken?

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Daarnaast is het ook afhankelijk van je instellingen van je toestel (welke app je gebruikt en welke instellingen je gebruikt om te streamen). Let er ook op dat niet ieder land bij ons onder de EU valt. 
https://www.vodafone.nl/support/abonnement-en-rekening/tarieven-en-voorwaarden.shtml In de EU kun je gebruik maken van je bundel maar daarbuiten maak je kosten met data buiten de bundel.
Zie hiervoor ook de bovenstaande link. Hier kun je alle tarieven van je abonnement inzien en zie ook het screenshot in de bijlage @EugeneW 

Met een bundel van 20MB kom je niet ver. Ik neem aan dat je 20MBPS bedoelt@tmoesel aangeeft. 
 

Sharon
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3523Posts
  • 215Oplossingen
  • 439Likes

Was bovenstaande informatie duidelijk voor jou @EugeneW ?

EugeneW
topicstarter
Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Nee nog niet, als het klopt dat HD TV 8Mbps kost dan is dat geen optie want dan moet je een onbeperkt data abonnement hebben en die zijn er nog niet zoveel, zeker niet bij Vodafone. Gewoon Tv kijken kost 10Mb per minuut dus dat is wel te doen (uitzending F1 van 3 uur kost dan 1800Mb). Nu heb ik een abonnement bij Vodafone , mijn vrouw ook en hebben we ook Ziggo. Mijn data verbruik is max. 6Gb (kosten nog geen 16.-) en die van mijn vrouw geloof ik 20Gb (kosten ongeveer 25,-) . Maar als ik kijk op Vodafone together zou ik met mijn vrouw totaal 160Gb krijgen voor 42,50 totaal (tov 26Gb voor 41,-) zie afbeelding hieronder, klopt dat?

 

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Dat klopt inderdaad @EugeneW.
Indien je Red Together wilt, dient eerst beide nummers op hetzelfde klantnummer gezet te worden. Dit kun je aanvragen via https://www.vodafone.nl/support/abonnement-en-rekening/contract-overdragen.shtml of je mag hiervoor bellen met mijn collega's van de afdeling migratie.
Daarna dient op een nummer het Red Together abonnement aangevraagd worden.  (Dit kan door te verlengen of door  mijn collega's van de afdeling migratie). 
Op het andere nummer dient het Red Together Extra abonnement aangevraagd te worden 

Zodra dat gedaan is, dienen de nummers gekoppeld te worden in My Vodafone (website) zodat jullie beide van de datapot data kunnen gebruiken.
Indien je niet mag verlengen en dus het abonnement tussentijds gaat aanpassen, worden de tarieven voor het Red Together abonnement gepakt van op het moment dat je het huidige contract aanvroeg.

Bij verlengen geldt de tarieven die je al gevonden had:) 
Mijn collega's van de afdeling migratie bereik je via  0800 - 2266789 (ma - vr 08:00 - 20:00, za 08:00 - 18:00).

Sharon
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3523Posts
  • 215Oplossingen
  • 439Likes

Was bovenstaande informatie helder voor jou @EugeneW ?

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Heb je nog een update voor ons @EugeneW of vragen hierover? 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic