Liannuh

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Trage internetverbinding centrum Nijmegen

Hallo,
 
Ik woon in het centrum van Nijmegen, en zo lang als ik hier woon (ruim 2 jaar) is mijn internetverbinding erg traag. Binnenkort loopt mijn abonnement af, en ben aan het overwegen om over te stappen naar een andere provider omdat ik vind dat deze langzame verbinding (anno 2013) onacceptabel in, zeker middenin een grote stad.
Is dit probleem bij jullie bekend, en wordt dit binnen een korte periode verbeterd?
Zo niet, kunnen jullie mij instructies geven hoe ik mijn abonnement op moet zeggen?
 
Met vriendelijke groet
7 Reacties 7
Bas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes
Hoi Liannuh, welkom op het forum. Als je me je postcode geeft kijk ik de dekking daar even na. Een goed teken of het aan het netwerk of aan iets anders ligt (bv aan je telefoon) is ook of anderen hetzelfde merken als jij.

Los hiervan een kleine tip: zeg je abonnement nooit op als je nog nummerbehoud wilt aanvragen. Dan zou je nummer kunnen vervallen voor het overgenomen wordt door een andere provider.
Als je nummerbehoud aanvraagt, dan wordt je abonnement vanzelf opgezegd.
Liannuh
topicstarter
Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hallo,
 
Het gaat om postcode 6511 BA. Het ligt niet aan mijn telefoon, ik heb sinds 2 maanden een nieuwe telefoon en het probleem is er nog steeds. Daarnaast heeft iedereen die mij mij op bezoek komt (of in het centrum rondloopt) met Vodafone hetzelfde probleem.
Annabelle
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 1846Posts
  • 148Oplossingen
  • 119Likes
Hi Liannuh,

Ik zie dat het 3G bereik op deze locatie niet optimaal is. 2G daarentegen is wel optimaal. Ik zou je toestel hier even op instellen. 2G geeft een stabielere belverbinding, dus je bent daardoor beter bereikbaar. Voor internet zou ik thuis gebruik maken van WiFi.
Liannuh
topicstarter
Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hallo,
 
Bellen en sms is inderdaad geen probleem, alleen de 3G verbinding is dramatisch slecht. Ik heb geen wifi thuis, dus vandaar dat ik graag wil weten of hier binnenkort iets in veranderd/verbeterd wordt.
Dat is voor mij namenlijk een belangrijk puntje om te beslissen of dat ik bij vodafone blijf of over ga stappen naar een andere provider 🙂
Bas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes
Kan ik me voorstellen ja. De 3G dekking is daar inderdaad erg wisselend, vooral door de verbouwing. Als mijn metingen kloppen kun je daar letterlijk de hoek om lopen en perfect 3G hebben, en dan een hoek verder gaan en weer zeer matig 3G krijgen. Als je op de verkeerde plek zit kan het dus zeker zo zijn dat je internetsnelheid nogal tegenvalt.

Er is wel een mast gepland die dat zou moeten oplossen (straling letterlijk uit een andere hoek dat gebied in) maar die zit nog in de planningsfase. Dwz dat er nog een vergunning moet komen, afspraken met eigenaren van gebouwen gemaakt moeten worden, hij moet gebouwd, etc.

Dat kost helaas nogal wat tijd. Op korte termijn kunnen we hem dus nog niet plaatsen. Ik zou dit jaar niet op verbetering rekenen in dat gebied.
Liannuh
topicstarter
Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik woon nu hemelsbreed zo'n 300 meter van de zendmast af, zou dus logisch zijn als ik gewoon normaal internet zou hebben. Vooral op tijden waarop het erg druk is in het centrum (stapavonden, donderdag, vrijdag en zaterdagnacht) is de verbinding nóg trager (voor zover dat nog kan) en kan ik zelfs simpele internetpagina's niet openen.
Astrid
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 1746Posts
  • 107Oplossingen
  • 137Likes
Liannuh schreef:
(...) Vooral op tijden waarop het erg druk is in het centrum (stapavonden, donderdag, vrijdag en zaterdagnacht) is de verbinding nóg trager (voor zover dat nog kan) en kan ik zelfs simpele internetpagina's niet openen.
Ja, bij drukte kan het inderdaad sterk verminderen. Dat komt doordat een 3G signaal "pulserend" is. Als er weinig mensen gebruik van maken heeft het een groter bereik, dan wanneer er veel mensen gebruik willen maken van hetzelfde signaal. Jij merkt dit dan ook meteen.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic