Energieboy wrote:
5G is leuk als je echt op een plek zit waar je goed bereik hebt en al zeker niet binnen in huis. Als je de techneuten moet geloven dan zijn er wel een heleboel masten nodig om heel goed bereik te hebben en te houden. Daarom zijn er ook zoveel mensen tegen dat er nog meer 5G masten komen.
Dus als je het binnen in huis doet dan snap ik het probleem wel en zal je ergens zit waar veel mensen 5G al gebruiken en/of je zit net even verkeerd, dan heb je al slecht bereik. Mijn advies, gebruik 4G voor zolang het nodig is en pas echt als 5G er doorheen is. Het is nu allemaal nog zo pril.
Ik snap je volkomen, maar is het dan niet jammer dat Vodafone het 5G signaal helemaal de hemel in prijst en niet hard genoeg kan zeggen “Wij hebben 5G!” maar ondertussen is het een prut onderontwikkeld signaaltje, op dit moment dan!
Geef dan als Vodafone aan (en ik weet dat jij dat niet bent Energieboy :P) dat 5G pas 10% sneller is in de grote(re) steden. Of probeer simpelweg niet de eerste te zijn en kom pas met 5G als het daadwerkelijk een verbetering is ten opzichte van 4G, is voel mij niet vaak misleid maar nu eigenlijk wel.
Toen 4G live ging, merkte ik dit direct, meteen sneller e.d.. ik had de hoop dat dit ook met 5G zo zou zijn.