timdj

Meedenker
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Traag internet postcode 2012

Ik heb sinds begin deze maand vodafone icm iPhone 5. 3g Internet is op de meeste locaties vrij goed. In Amsterdam west rond de 4Mbps en op het platteland zelfs 8.5Mbps getest. 
 
Echter in en rondom mijn huis postcode 2012AB  is 3g internet tergend langzaam. 
met de speedtest.net app en ook via laptop (tethering getest) op verschillende dagen en tijdstippen.
 
Download snelheid is tussen de 0.22Mbps en 0.47Mbps. Upload snelheid tussen 0.01 en 0.05Mbps.
 
Is dit een bekend probleem en kan hier wat aan gedaan worden?
 
ter toevoeging:
ik heb hier wel 4/5 streepjes bereik dus daar kan het niet aan liggen
3 Reacties 3
Bas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes
timdj schreef:
Is dit een bekend probleem en kan hier wat aan gedaan worden?

ter toevoeging:
ik heb hier wel 4/5 streepjes bereik dus daar kan het niet aan liggen
Ik heb de dekking daar even voor je nagekeken en volgens mijn gegevens is die prima. Dat komt overeen met de 4/5 streepjes die je noemt. Je zou dan ook eigenlijk gewoon een prima snelheid moeten halen, zeker aangezien je toestel gewoon in orde is.

Allereerst een domme vraag: hebben we het over MB (megabyte) per seconde of om Mb (megabit) per seconde? Je wilt niet weten wat ik soms voor spraakverwarringen heb daarom, want dat maakt nogal wat uit. Volgens mij meet je gewoon in Megabits, maar better safe than sorry 😉

Dan de volgende vragen: merken andere vodafoneklanten bij jou in de buurt hetzelfde, merk je verschil tussen binnen- en buitenshuis, en als je je toestel instelt op alleen 2G of alleen 3G, maakt dat nog wat uit.
timdj
topicstarter
Meedenker
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Ik heb hier inderdaad over Megabit per seconde.
 
Zowel binnen als buiten rondom dezelfde snelheid. Ik ken helaas weinig mensen met Vodafone dus kan het hier niet navragen of testen op dit moment.
 
voor de zekerheid cellular data for: iCloid, iTunes ed allemaal uitgezet.
 
2g:
ping schiet omhoog naar 468ms 
download: 0.04Mbps / 36kbps
upload-test: haalt ie niet
 
3g is dus duidelijk beter maar wel bedroevend langzaam. Heb jij inzicht of "mijn mast" toevallig overbelast is?
timdj
topicstarter
Meedenker
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Net op: 
http://www.vodafone.nl/zakelijk/mobiel/internet_op_uw_laptop/netwerk_en_dekking/dekkingskaart/
 
gekeken. Daar blijk ik dus net in een minuscuul vierkant gat van 50x50 meter te wonen waar praktische snelheid 3.6Mbps effectief 0.5 / 1.2mps zou moeten zijn. Alle kanten op 50 meter verder zou het 28.8Mbps moeten zijn.
 
Hoe kan zo'n kleine afstand zo'n verschil uitmaken? Hulde voor nauwkeurigheid dekkingskaart overigens. En kan ik hier nog spoedig een verbetering verwachten?
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Polls
Wat vind jij het mooiste aan de iPhone 16 serie?

Uitgelicht topic