BJHof

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

TomTom Live - Vodafone Sim gedeactiveerd

Hoi,
ik heb een Renault Carminat systeem met TomTom Live.
Dit systeem is echter 3 jaar niet gebruikt door de vorige eigenaar, met als gevolg dat de simkaart is gedeactiveerd.
Kan ik deze laten activeren bij Vodafone? en zo ja, hoe?
10 Reacties 10
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Hoi BJHof

Welkom op de community!

Hiervoor heb je helaas een nieuwe simkaart nodig. Dit kan een multisim zijn, gekoppeld aan je abonnement of een apart abonnement o prepaid kaartje hiervoor
BJHof
topicstarter
Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hoi Steven,
bedankt voor je reactie.
Heb je een idee hoeveel data TomTom live ongeveer verbruikt?
(uiteraard is dat afhankelijk van het gebruik, maar een globale schatting zou fijn zijn ?).

en weet je ook hoe ik die kaart kan vervangen?
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Wat TomTom live verbruikt durf ik niet te zeggen. Durf daar zelfs geen schatting in te maken omdat ik het zelf nooit heb gebruikt.
Misschien is een multisim dan het handigste omdat je dan ook het verbruik in ziet. Een multisim kost 5 erop per maand en kun je aanvragen via de winkel of klantenservice. Je zou ook voor prepaid kunnen gaan. Hierbij moet je opwaarderen en blox aanzetten. Ook dit kan gehaald worden in een winkel.
KleefmanH

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Beste Steven ik heb precies het zelfde probleem als BJHof , ook een Renault megane gekocht waar de vorige eigenaar het abonnement op live heeft laten verlopen .
ik heb tomtom gebeld die zeggen dat ik bij Renault moet zijn om er een nieuwe module a €450 in moet laten montere Renault zegt dat ik toch echt bij tomtom moet zijn omdat die mij een abonnement hebben verkocht a€ 49,95 ( voor een jaar )
tomtom zegt weet niet waarom Renault dat zegt.
vodafone zegt de sim is in opdracht van Renault die zou daar de opdracht voor moeten geven maar heeft inmiddels een ander navigatie systeem .
ik vindt het erg jammer dat deze samenwerking van 3 partijen nu naar elkaar wijzen voor ons probleem.
ik heb een geldig abonnement op live service en zou er graag gebruik van maken. Op mijn navigatie geeft hij het SIM ID en IMEI van de sim aan dus ziet hem wel , kan Vodafone echt niets voor ons doen ? . Met vriendelijke groet Herman Kleefman.
BJHof
topicstarter
Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Als aanvulling op Herman: ook bij worden de gegevens getoond. Het lijkt mij een kwestie van een gedeactiveerde SIM weer activeren.
Dat klinkt simpel, maar ja, ik werk niet in de telecom 😉
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Een gedeactiveerde sim wordt niet opnieuw geactiveerd. Dit is omdat eenmaal als het nummer wat daaraan is gekoppeld uit de lucht is, niet meer terug gezet kan worden na een bepaalde periode. In dit geval zal er dan ook een nieuwe simkaart in de TomTom gezet te worden met evt het abonnement wat hierbij hoort etc.
Hoe dit geregeld is tussen TomTom, Renault en Vodafone durf ik je niet te beantwoorden. Helaas is dit ook iets wat ik niet mag controleren/opvragen omdat ik dan bepaalde systemen hiervoor nodig heb. Via het forum kan ik daar helaas niet in.
KleefmanH

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Beste Steven , dat is spijtig deze info te moeten lezen .
De Sim kaart zit in de carminat ingebouwd en deze is weer in het dashboard ingebouwd , het is dus niet even een sim kaart vervangen .
vandaar de verhalen van een nieuwe Unit ( carminat ) inbouwen a €450 ? jammer dat we niet geholpen kunnen worden.
bedankt voor je reactie, met vriendelijke groet Herman Kleefman.
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Het kan zijn nogmaals dat hier speciale afspraken zijn gemaakt. Echter zijn deze dan op te vragen bij Renault of bij TomTom.
Als jullie al aangeven dat er geen abonnement etc op.zit, dan zal dit via hun gaan.
KleefmanH

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Gisteren bij de Renault dealer geweest ,zij wisten het ook niet precies en er had nog nooit een klant naar gevraagd ?, ze gaan het na vragen ,volgende week gaat de auto voor een service beurt , dus hopenlijk gaan zij dan ook even informeren bij Renault Nederland . Wordt vervolgd.
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
AH top, ik hoor graag de oplossing hierin. Een van de 2 bedrijven moet dit namelijk beheren en aanvragen bij ons.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic