Pflorijn

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Toevoegen nieuw account in My vodafone app lukt niet

IMG_4200.jpeg

Na jarenlang zakelijk gebruiker van de My Vodafone app op iPhone is mijn zakelijk nummer overgedragen aan mij als prive nummer.  Heb ook een prive account aangemaakt op vodafone.nl,

 

Kan ook inloggen met dut account.

 

Het lukt niet om dit account toe te voegen in de app.

Support komt niet verder dan “installeer app opnieuw”

 

zie afbeeldingen

 

IMG_4198.jpeg

IMG_4199.jpeg

 

 

5 Reacties 5
Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 3033Posts
  • 892Oplossingen
  • 1031Likes

Hi @Pflorijn, welkom hier!

Ik ben even met je mee gaan kijken. Op basis van jouw gmail adres vind ik inderdaad een My Vodafone account terug. Dit account heb je gisteren aangemaakt en is gekoppeld met je particuliere abonnement/klantnummer. Als je inlogt in My Vodafone heb je ook inzage in de gegevens van dat nieuwe abonnement. Je geeft aan dat je met dit account ook kunt inloggen. Even voor de zekerheid. Dit gaat zonder problemen zowel via de browser als via de My Vodafone app?

Het is mij alleen op basis van je bericht niet helemaal duidelijk welk (ander) account je nu wilt toevoegen/uitbreiden in My Vodafone?

Pflorijn
topicstarter
Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Dank voor de reactie.

 

Ik zal proberen het te verduidelijken.

 

oude situatie:

- zakelijk nummer, My vodafone account gekoppeld aan zakelijk mailadres

 

Nieuwe situatie:

- zelfde telefoonnummer overgedragen aan prive , Nieuw My vodafone account gemaakt gekoppeld aan prive mailadres


Beide accounts kan ik op inloggen op vodafone.nl

 

 Nieuwe account kan ik niet toevoegen aan app zie afbeeldingen.

 

Het lijkt er op dat het door die overdracht komt.

 

Wellicht is het probleem dat de app niet om kan gaan met 2 accounts gekoppeld aan hetzelfde nummer.

 

PS ik wil het zakelijke account nog even aanhouden ivm factuur historie

 

Ik hoop dat dit e.a. verduidelijkt

 

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 3033Posts
  • 892Oplossingen
  • 1031Likes

Helder @Pflorijn. Bedankt voor deze extra context! 🙂 

Ik ben in ieder geval wel blij om te lezen dat je wel kan inloggen in beide accounts en daarin inzage hebt. Ik snap wel dat je het zakelijke account nog even wilt aanhouden vanwege de factuur historie. 

Er kunnen nu een aantal dingen aan de hand zijn. Na registratie kan het tot 24 uur duren voordat de accounts ''samengevoegd'' kunnen worden. Het account voor jouw privé aansluiting is gisteren geregistreerd, dus als je morgen deze foutmelding nog steeds krijgt dan is deze mogelijkheid van de baan. 

Ook staat er momenteel een issue open waarbij je deze foutmelding ''Er is iets stuk'' in de app tevoorschijn komt bij het inloggen. Ik weet niet zeker of we deze hier onder kunnen scharen, omdat het inloggen wel lukt maar je deze foutmelding krijgt te zien bij het toevoegen van het account. We vragen dan altijd wel vooraf om de app voor de zekerheid even opnieuw te installeren en je toestel te controleren op de meest recente updates. Indien het wel aan dit incident ligt, dan zal er een case naar de technische dienst moeten worden aangemaakt om dit nader uit te zoeken. Er is dan wel wat aanvullende informatie nodig zoals toesteltype en softwareversie + inlognaam (zakelijke account). Deze laatste mag je dan vermelden in jouw Community profiel onder 'Persoonlijke informatie'. 

Pflorijn
topicstarter
Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Probleem is er nog steeds.

 

Mijn analyse is dat de app er niet tegen kan dat er een zakelijk account en een privé account met hetzelfde tel nr is.

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 3033Posts
  • 892Oplossingen
  • 1031Likes

@Pflorijn Ik deel jouw vermoeden. In mijn ogen kan dit ook de oorzaak zijn of dat het toch heeft te maken met het openstaande incident. Eén van de twee moet de oorzaak zijn. 

Als je wilt kan ik een case laten aanmaken hiervoor om dit uit te zoeken voor de technische dienst. Of dat je ervoor kiest om de accounts gescheiden te houden ''for the time being'' en je het zakelijke My Vodafone account niet meer hoeft te gebruiken voor de factuurhistorie. 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic