BastiaanT

Ontdekker
  • 4Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Toestelverzekering Plus(klomp) en mijn gevallen iPhone.

Goedenmiddag,
 
Vanochtend is mijn telefoon helaas gevallen. Gelukkig had ik hiervoor een verzekering afgesloten bij jullie. Toestelverzekering Plus.
 
Op internet had ik gelezen dat ik eerst bij Mash een claim nummer moest verkrijgen om vervolgens naar een Vodafone winkel te gaan. Tijdens het telefoon gesprek met Mash werd mij duidelijk gemaakt dat er een eigenrisico aan vast zit. Probleem 1.
 
Met het claimnummer in mijn hand ging ik naar de Vodafone winkel. Netjes en snel geholpen. Ik vroeg 'Krijg ik een vervangend toestel opgestuurd of krijg ik die direct mee?' waarop de medewerker antwoorde 'U heeft geen VTS afgesloten' Probleem 2. Toen brak mijn klomp.
 
Deze twee problemen had ik niet gehad wanneer mij verteld zou zijn dat ik een eigenrisico heb bij schade en dat ik geen recht zou hebben op een vervangend toestel. Deze twee heb ik bij het afsluiten van de verzekering nadrukkelijk gevraagd en kreeg hier een positief antwoord op. Anders had ik niet eens een verzekering afgesloten. Sterker nog, de medewerker van 1,5 jaar geleden zei 'Ook al gooi jij je toestel hier nu op de grond, krijg je meteen een nieuw toestel mee'.
 
De medewerker van 1,5 jaar geleden heeft mij de verzekering aangepraat met valse beloften. Ik ben zwaar teleurgesteld en heb 1,5 jaar rond gelopen met het idee dat mijn telefoon 'verzekerd' was.
 
Hebben jullie dit vaker meegemaakt? Wat kan Vodafone voor mij betekenen? 
 
 
Met vriendelijke groet,
 
Bastiaan
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
BastiaanT
topicstarter
Ontdekker
  • 4Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes
Dag Maartje,
 
Inmiddels word ik geholpen door Vodafone! Of er een oplossing komt weet ik niet maar de itensie is er. 
 
 
Groet,
 
Bastiaan

Bekijk in context

12 Reacties 12
MauriceD
Expert
Expert
  • 691Posts
  • 65Oplossingen
  • 44Likes
Hoi Bastiaan,

Welkom op het Vodafone forum. Ik vind het heel vervelend voor je dat je deze ervaring hebt met Vodafone. Helaas kan ik je geen gegevens vragen hier op het forum waardoor ik niets voor je nakijken kan. Wat ik wel kan doen is je doorverwijzen naar onze telefonische klantenservice of naar de Vodafone Webcrew die 24/7 aanspreekbaar zijn op Facebook en Twitter. Zijj kunnen via een prive bericht je de benodigde gegevens vragen en het voor je nakijken wat de mogelijkheden zijn.
BastiaanT
topicstarter
Ontdekker
  • 4Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes
Goedendag Maurice,
 
Ik heb via Facebook contact gelegd met Vodafone. Nu afwachten wat Vodafone voor mij kan betekenen om deze absurde ervaring te verzachten.
 
 
Met vriendelijke groet,
 
Bastiaan
BastiaanT
topicstarter
Ontdekker
  • 4Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes
De enige reactie van Vodafone is 'Vervelend'.
 
Ik moet hier toch over nadenken. Vind het gewoon niet kloppen. De betreffende medewerker beantwoord mijn gestelde vragen verkeerd. Krijg ik een vervangend toestel wanneer mijn telefoon defect is? Ja.
Moet ik geld betalen wanneer mijn toestel defect is? Nee.
 
Betaal ik elke maand netjes mijn premie. Krijg ik dit. Een pot mosterd van het merk Vervelend. En natuurlijk moet ik op de hoogte zijn van de Algemene Voorwaarden. Maar waarom zou ik deze nog lezen wanneer ik het al weet?
 
Ik had nooit gedacht dat ik na acht jaar zo ontevreden had kunnen zijn.
Maartje
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2859Posts
  • 180Oplossingen
  • 208Likes
BastiaanT schreef:
De enige reactie van Vodafone is 'Vervelend'.

Ik moet hier toch over nadenken. Vind het gewoon niet kloppen. De betreffende medewerker beantwoord mijn gestelde vragen verkeerd. Krijg ik een vervangend toestel wanneer mijn telefoon defect is? Ja.
Moet ik geld betalen wanneer mijn toestel defect is? Nee.

Betaal ik elke maand netjes mijn premie. Krijg ik dit. Een pot mosterd van het merk Vervelend. En natuurlijk moet ik op de hoogte zijn van de Algemene Voorwaarden. Maar waarom zou ik deze nog lezen wanneer ik het al weet?

Ik had nooit gedacht dat ik na acht jaar zo ontevreden had kunnen zijn.

Hoi Bastiaan,

Je berichtje is inmiddels weer van enkele dagen geleden, heb je inmiddels wel al meer informatie ontvangen?

Groeten - Kind regards

Maartje

Moderator
Smartphone Crew - Forum NL




BastiaanT
topicstarter
Ontdekker
  • 4Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes
Dag Maartje,
 
Inmiddels word ik geholpen door Vodafone! Of er een oplossing komt weet ik niet maar de itensie is er. 
 
 
Groet,
 
Bastiaan
Bas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes
Top, ik hoop dat mijn collega's iets voor je kunnen betekenen!
GilbertvanRens

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb een soortgelijke ervaring. In 2011 bij Vodafone Roosendaal een iPhone 4 gekocht en op aanraden van de verkoper een toestelverzekering Plus afgesloten. Met deze verzekering zou ik altijd binnen enkele uren in heel Europa recht hebben op een vervangend toestel. Aangezien ik veel in het buitenland zit was dit voor mij ideaal.
 
Ergens in 2012 was ik erg blij met de verzekering. Mijn accu hield er vrij plotseling mee op en ik zit in Belgie vlak voor een vakantie naar Oostenrijk. Via de verzekeraar een claimnummer gekregen en toen via een andere dienst geregeld dat het toestel werd opgehaald in Belgie. Binnen enkele uren stond er iemand voor de deur met een koffertje en een vervangend toestel. TOP!
 
Begin dit jaar via Vodafone de iPhone 5 gekocht en de verzekering vanzelfsprekend gecontinueerd. Nu is gisterenavond mijn toestel gevallen en het scherm helemaal kapot. Weer een claimnummer opgevraagd maar vervolgens zij iemand bij het bedijf Dynafix waarmee ik werd doorverbonden om het toestel op te laten halen (ik zit weer in het buitenland) dat uit navraag bij Vodafone bleek dat ik geen VTS had afgesloten. Zelf met Vodafone Klantenservice gebeld maar de dame daar gad aan dat ik bij de vorige service geluk had gehad aangezien ik toen ook al geen recht had op een vervangend toestel....dit in schril contrast met de tekst van de verkoper destijds...
 
Ik heb dit bij het vorige toestel ook nooit apart afgesloten, zat bij de plus verzekering.
 
Wat te doen??
Annabelle
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 1846Posts
  • 148Oplossingen
  • 119Likes
Hoi GilbertvanRens,

Dat is echt rot zeg:(. Ik kan via het Forum niet nakijken wat er precies gebeurd is, omdat ik je gegevens nodig heb hiervoor. Je kunt het beste even contact opnemen met de klantenservice(1201) of via Twitter, Facebook of Hyves. Daar kunnen we dit soort specifieke gevallen bekijken.

Welkom op het Forum trouwens, kijk gerust rond! In de Vodafone Red Room staan een hoop leuke topic's en leer je ook de Web Crew beter kennen^^.
GilbertvanRens

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hoi Annabelle,
 
Heb jullie zojuist via Twitter een berichtje gestuurd.
 
Groeten,
 
Gilbert.
Annabelle
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 1846Posts
  • 148Oplossingen
  • 119Likes
Top! Hoop dat we er op die manier uitkomen:).
andreina

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Beste Vodafone,
 
Toen ik mijn Iphone kocht heb ik op aanraden van de verkoper de toestelverzekering plus aangeschaft. Hij vertelde mij nadrukkelijk dat ik deze verzekering nodig heb aangezien ik met deze verzekering verzekerd ben tegen diefstal. Tot mijn ergernis is in april mijn telefoon gestolen! Erger nog, aangezien ik geen backup heb gemaakt ben ik ontzettend veel mooie foto's en herinneringen kwijt, maar daar kunnen jullie natuurlijk niets aan doen.

 
Vorige maand kreeg ik van Marsh te horen dat ik niet verzekerd ben tegen diefstal, dit was voor mij op z'n zachts gezegd verrassend aangezien ik niet voor niets heb gekozen voor een dure verzekering. Klopt het wat Marsh zegt, of zijn de polisvoorwaarden zonder mijn medeweten veranderd? Ik wil heel graag eindelijk een einde maken aan dit drama! Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.
 
groetjes,
Annabelle
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 1846Posts
  • 148Oplossingen
  • 119Likes
Hoi andreina,

Het ligt er natuurlijk aan welke vorm van verzekering je hebt. De voorwaarden worden gedurende het contract nooit gewijzigd. We is echter wel een verschil tussen diefstal met geweld of braaksporen en zakkenrollen. In het laatste geval is je toestel wel gestolen maar dit wordt niet gedekt door de verzekering. Het valt namelijk onder onoplettendheid .
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Polls
Wat vind jij het mooiste aan de iPhone 16 serie?

Uitgelicht topic