eeffiek

Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Toestelchecker voor 5G geeft foutieve informatie

Omdat ik zelf een nieuw 5g toestel wil aanschaffen en me niet wil verplichten tot de beperkte keuze van Vodafone, heb ik de toestelchecker op de vodafone website gebruikt omdat ik de Samsung A71 5g versie wil aanschaffen.

En tot mijn verbazing staat er dit : “Je Galaxy A71 5G ondersteunt geen 5G”

Ik heb ook nog even de OnePlus 7 Pro gecheckt die volgens een ander topic nu wel werkt op 5g door een aanpassing in de firmware van OnePlus: “ Je 7 Pro 5G ondersteunt geen 5G.”

Hoe werkt het nu? Kan ik zelf elk 5g toestel aanschaffen en draait het dan automatisch op mijn 5G RED abonnement?

Groetjes,

Eveline

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Hoi @eeffiek 
Welkom op de klanten helpen klanten Community van Vodafone. 

Ik begrijp dat het lastig is en dat je hier vragen over hebt. Maar hou aub rekening met dat niet elke 5G toestel zal werken. Vodafone moet deze eerst zelf controleren en zal deze dan goedkeuren en toevoegen. Waarom dit ene toestel wel werkt en in de lijst staat als niet, geen idee. Denk dat Vodafone sneller moet zijn met het verwerken van deze lijst. 

Het is goed dat je het hebt aangegeven en dan kan iemand van Vodafone deze informatie doorspelen. 

Bekijk in context

4 Reacties 4
Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Hoi @eeffiek 
Welkom op de klanten helpen klanten Community van Vodafone. 

Ik begrijp dat het lastig is en dat je hier vragen over hebt. Maar hou aub rekening met dat niet elke 5G toestel zal werken. Vodafone moet deze eerst zelf controleren en zal deze dan goedkeuren en toevoegen. Waarom dit ene toestel wel werkt en in de lijst staat als niet, geen idee. Denk dat Vodafone sneller moet zijn met het verwerken van deze lijst. 

Het is goed dat je het hebt aangegeven en dan kan iemand van Vodafone deze informatie doorspelen. 

eeffiek
topicstarter
Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Energieboy wrote:

Hoi @eeffiek 
Welkom op de klanten helpen klanten Community van Vodafone. 

Ik begrijp dat het lastig is en dat je hier vragen over hebt. Maar hou aub rekening met dat niet elke 5G toestel zal werken. Vodafone moet deze eerst zelf controleren en zal deze dan goedkeuren en toevoegen. Waarom dit ene toestel wel werkt en in de lijst staat als niet, geen idee. Denk dat Vodafone sneller moet zijn met het verwerken van deze lijst. 

Het is goed dat je het hebt aangegeven en dan kan iemand van Vodafone deze informatie doorspelen. 

Het blijft een wazig verhaal, ik heb net de klantenservice gebeld maar daar kunnen ze niet eens beantwoorden waarom er maar 3 toestellen volgens hen aan te sluiten zijn. In een andere topic las ik wel dat het iemand met een OnePlus 7 Pro gelukt is en laat ik nu mijn oog op de nieuwe OnePlus Nord te hebben laten vallen. Ik neem aan dat dit dus ook gaat werken voor de nieuwe 5g Nord….wat denk jij?

Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Wat ik denk, dat is niet echt belangrijk. Want als ik zeg dat het misschien werkt en jij koopt deze en het werkt niet, dan heb ik het gedaan. Maar mijn gedachten is wel: koop je nu een 5G toestel dan kan je er donder op zeggen dat je nu, of binnenkort, deze wel kan gebruiken op 5G van Vodafone. Men zegt bij Vodafone dat eind Juli heel Nederland 5G (een grote bundel 4G dat doet zich voor als 5G) heeft. Maar ook dat moeten we nog zien natuurlijk. 

Echt 5G komt pas later want de providers hebben pas deze week het echte netwerk frequentie van 5G gekocht. Dus die duurt nog wel even! 

Maar als je mij zou vragen wat ik zou doen, dan zou ik zo ie zo een toestel kopen dat al 5G aan kan. Als het dan mogelijk is dan heb je hem alvast. Tenminste, zo denk ik er over. Maar pin me er niet aan vast aub. Ik wil niet verantwoordelijk zijn voor je aankoop ??

eeffiek
topicstarter
Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

ik begrijp dat Vodafone idd nu software matig de 5g ter beschikking stelt en het echte netwerk pas in 2021 beschikbaar komt. Daarom was idd mijn plan om sowieso een 5g toestel aan te schaffen maar het zou natuurlijk een bonus zijn als die nu al bij Vodafone mee kan draaien. Omdat men met OnePlus al voor 1 toestel in zee is hoop dat ik dat zij dat ook doen voor de nieuwe Nord. Maar ook Samsung met de A71 5G bijvoorbeeld.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic