martijn2727

Gedreven Ontdekker
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Toestel problemen

Hallo,

Nu heb ik bij verlenging van mijn abbo een nieuw toestel gekregen, de LG Optimus L7. Dit toestel is zeer traag, na meerdere malen dit aangegeven te hebben bij de klantenservice en de fabrikant kunnen ze me niet verder helpen. Ik moest maar naar de winkel gaan waar ik deze had aangeschaft terwijl ik deze via de site van Vodafone heb verkregen. Uiteindelijk moest ik maar even bij een Vodafonewinkel langs gaan. Daar kreeg ik ook te horen dat ze me niet konden helpen en mmoest het maar even regelen via www.vodafone.nl/feedback.
Krijg ik ook gewoon weg te horen dat ze mij ook niet kunnen helpen terwijl ik toch echt recht heb op het consumenten recht van 2 jaar.
Zo ga je toch niet met klanten om! Maar Vodafone blijkbaar dus wel.

Hopende via deze site een oplossing te vinden.
14 Reacties 14
Annabelle
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 1846Posts
  • 148Oplossingen
  • 119Likes
Hoi martijn2727,

Ik kan me voorstellen dat dit heel vervelend is! Wat bedoel je precies met langzaam? Hebben ze in de winkel ook naar het toestel gekeken? Wat was hun conclusie?
martijn2727
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hoi,

Heel langzaam bedoel ik mee dat ik bijv. een app als whatsapp moet openen om berichten binnen te krijgen, ik de home button indruk en moet wachten totdat het scherm weer is geladen, geen facebook app op het toestel kan zetten omdat het laden van de app ongeveer een minuut in beslag neemt e.d. Soms is het zo dat het toestel zich opnieuw opstart.

Reactie in de winkel was als volgt...

Meneer dat is nou ook de reden waarom wij geen LG toestellen verkopen in onze shop omdat deze niet het snelste zijn, maar wij kunnen er niks aan doen doordat wij van een andere B.V. zijn.

Ik heb het toestel zelfs meegenomen naar een Phonehouse waar een goede vriend van mij werkt, hij heeft er zelfs nieuwe software opgezet wat niet heeft geholpen.
LG zelf heeft ook aangegeven dat er verder niks aan te doen is. Klantenservice doet er ook niks aan terwijl ik gewoonweg een toestel heb wat niet deugt.
Nou heb ik meerdere mensen gehoord die dit toestel hebben en er ook problemen mee hebben.
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
Hey martijn2727,

Ik kan me voorstellen dat het niet fijn is wanneer je telefoon niet werkt zoals je had verwacht. Op alle toestellen die Vodafone verkoopt, zit 2 jaar fabrieksgarantie. Om te zien hoe de reparatie in zijn werk gaat kun je het beste kijken op http://voda.fo/ne/fbue2. Daar staat uitgebreid en stap voor stap uitgelegd hoe je hierbij te werk kunt gaan. Dit is namelijk ook afhankelijk van een eventuele Garant toestelverzekering of Vervangend Toestel Service. Ik hoop dat je telefoon snel weer werkt zoals het hoort.
martijn2727
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Vind het wel heel vreemd dat men mij bij de klantenservice niet verder wil helpen en dat mij dit ook nooit is medegedeeld. Ook als ik weer naar deze website ga wordt ik doorverwezen naar een winkel. Dit staat namelijk letterlijk in de tekst:

In winkels zonder monteur helpen we je natuurlijk ook. Lever je toestel bij ons in, en wij sturen het voor je op ter reparatie.

Kom je uiteindelijk bij een winkel, helpen ze je nog niet verder(gisteren nog weer eens geprobeerd).
Netwerker
Expert
Expert
  • 986Posts
  • 111Oplossingen
  • 401Likes
Hallo Martijn2727,
Ik heb via google.nl eens gezocht op de zoektermen : LG Optimus L7 slow
En van de resultaten die Google weergeeft, wordt je niet gelukkig.

Vele (engelstalige) reviews over deze smartphone, met één gezamenlijke klacht: het toestel is zeer en zeer traag.
Dat is een vaststaande eigenschap van deze smartphone. Dus van de trage processor en de gebruikte chipset.
Daar valt niets aan te repareren.
Daar kan Vodafone niets aan doen. Behalve dat zij dit type smartphone nooit aan klanten hadden moeten verkopen.
Daar kan LG niets meer aan doen. Behalve dat zij snellere processors in hun smartphones moeten installeren.

Sorry dat ik de waarheid moet zeggen; maar je hebt een miskoop gedaan. En dat valt niet te repareren.
Lees zelf maar eens een stuk of 10 product-reviews over deze smartphone door. De teleurstelling druipt er van af.

Het enigste dat je kunt doen is om het toch al karige smartphone geheugen (toestel-geheugen) zo leeg mogelijk laten. Dus in ieder geval 500 MB beschikbare toestel-geheugen te hebben.
En verder al je media op te slaan op een 32 GB micro-sdhc geheugenkaartje.

Maar jouw klacht zal niet verholpen kunnen worden door jouw LG Optimus L7 ter reparatie aan te bieden.
Dan krijg je deze smartphone in exact dezelfde staat weer thuis gestuurd.

N.B. Jammer dat je voortdurend van het kastje naar de muur bent gestuurd. Je zou toch van professionele Vodafone medewerkers mogen verwachten dat zij bovenstaande informatie, eerlijk aan jou mededelen.
Niet dus. Daarom doe ik het.

Volgende keer maar liever een stuk of 10 (liefst meer) onafhankelijke reviews doorlezen over de smartphone die je wenst te kopen.


Netwerker
martijn2727
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hey Netwerker,

Ook bedankt voor je reactie, ik ben er inmiddels ook wel achter gekomen dat het voor Vodafone belangerijker is om geld te verdienen i.p.v. service te verlenen naar de klant.
Mijn vrouw moet straks bevallen en ik ben zeer slecht bereikbaar tot soms niet.
Ik denk dat ik Vodafone ook maar eens in gebreke moet gaan stellen als ze niet op een normale manier willen meewerken.
Ook valt het mij op dat er totaal niet wordt geluisterd naar mij doordat ze steeds weer antwoorden geven terwijl ik dat ook al meerdere keren heb medegedeeld wat het probleem is.

Met vriendelijke groeten,
Martijn
martijn2727
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
UPDATE;

Net ook nog eens even contact gehad met LG, ook zij geven aan mij niet te kunnen helpen en dai ik toch echt bij VODAFONE moet zijn, die mij dus ook niet kunnen helpen. Reparatie heeft volgens de medewerker geen zin omdat er geen defect is maar het een processor probleem is en die niet sneller kan dan snel.
Conclusie is dus dat zowel Vodafone als LG mij geen oplossing kunnen bieden en ik maar gewoon iedere maand netjes mijn geld moet betalen en ik dus geen waar krijg voor wat ik betaal.
SamsungExpert
Super Expert
Super Expert
  • 4686Posts
  • 439Oplossingen
  • 899Likes
Hi Martijn!

Wat en vervelend bericht heb net nog het topic even doorgelezen en ik zie dat je dus voor deze telefoon hebt gekozen. Zo vond ik deze info van en bekende website dat luidde als volgt:

Poor performance, Terrible battery life, Low storage.

Het klinkt al niet goed... Dan even over de specificaties ze zie er niet naar het beste eruit. Zo draait het op Android 4.0.3 Ice Cream Sandwich dat is door vele Android fans en experts afgeschreven als slechtste en traagste OS tot nu toe. En ook en 1Ghz Dual Core processor brengt niet veel goeds mee het is namelijk niet super slecht maar normaal en dat betekent dat je toestel inderdaad traag kan gaan. Geheugen verwijderen of en reset maken van het toestel kunnen en kleine kans hebben op de snelheid.

Wat natuurlijk niet de bedoeling moet zijn is dat je steeds naar en andere partij wordt gestuurd.
Het bericht van Netwerker over het toestel is inderdaad minder positief...
martijn2727
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
@SamsungExpert

Ook bedankt voor je reactie.


Ik heb het ook nog maar eens in de twitter gegooid, ook hier de standaart vragen of ik mijn toestel al eens heb gereset en of er veel apps opstaan e.d.

Ook vreemd dat er nu niet meer op gereageerd wordt door de mensen van Vodafone.

Denk dat ik nogmaals eens even naar de Vodafone shop moet gaan maar dan iets minder vriendelijk moet blijven.

Ik voel mij gewoon verne#kt door Vodafone!!!

Hoe is het mogelijk anno 2013 dat men zo nog met klanten kan omgaan?


SamsungExpert
Super Expert
Super Expert
  • 4686Posts
  • 439Oplossingen
  • 899Likes
Hi!

Geen dank hoor.

Niet altijd is hier inderdaad en Vodafone Moderator ter beschikking maar natuurlijk kan advies van andere kanten ook helpen, denk bijvoorbeeld aan nieuwe leden die dit probleem al eens eerder hebben meegemaakt of mensen met en rank. Hoe dit probleem is ontstaan is onduidelijk... En Vodafone winkel bezoeken lijkt me handig misschien en andere dan die van de vorige keer proberen?
Netwerker
Expert
Expert
  • 986Posts
  • 111Oplossingen
  • 401Likes
Nu mede-forumlid SamsungExpert en ik overtuigend hebben aangetoond dat de traagheid een vaststaande eigenschap is van jouw type smartphone, hoef je geen andere oplossing meer te verwachten.
Niet van LG. En niet van Vodafone. En ook niet in een Vodafone-winkel.

Nogmaals: je hebt helaas een miskoop gedaan.
Voor wat betreft uiterlijk ziet deze smartphone er uit als een topklasse (high-end) smartphone.
"Onder de motorkap" is het qua prestaties gewoon een middenklasser. Teleurstellend in performance.
Daar valt echt niets aan te doen, behalve de adviezen die je al hebt gekregen.
Het toestel is niet defect. Dus geen reparatie.

Je kunt beter gaan sparen voor een nieuwe smartphone. En daarover veel onafhankelijke product-reviews lezen, te vinden via google.nl

Succes !

Netwerker
martijn2727
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Dus uiteindelijk is de conclusie dat Vodafone mij gewoon rommel heeft aangesmeerd en nu weglopen als ik er een probleem van maak? Ik mag verwachten als consument dat ik ook een goed product krijg waar ik ook uiteindelijk voor betaal! Maar nee een waardeloos bedrijf als Vodafone denkt alleeen maar aan geld en niet aan zijn klant. Ben er inmiddels wel achter dat ik nooit maar dan ook nooit weer klant wordt bij dit *knip*! Hoe durven ze mij te vertellen dat het een toptoestel is en achteraf blijkt het gewoon rommel te zijn? Noemen ze dat nou verkooppraatjes of valse beloftes?
SamsungExpert
Super Expert
Super Expert
  • 4686Posts
  • 439Oplossingen
  • 899Likes
Hi!

Houden we het nog wel bij en nette taal s.v.p?

En het is inderdaad en miskoper waarvan ik begrijp dat je ernstig baalt! Koop je en nieuwe telefoon ga dan rustig eerst alle website's langs denk aan bijvoorbeeld: Tweaker.net/Consumetenbond/BesteProduct.
Ze maken onafhankelijke reviews voor de consumenten zoals jou.

Als je misschien nog eens wilt nadenken erover om en stapje terug te zetten mag dat altijd.

Ik wens je ook alvast succes!
martijn2727
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
UPDATE

Ik heb besloten mij niet meer te ergeren aan de slechte service van Vodafone en heb maar een nieuwe telefoon aangeschafd.
Het klinkt een beetje vreemd maar heb er eentje van de Aldi opgehaald en die bevalt wel(zeer snel). Ik krijg gewoon weer whatsapp berichten binnen zonder de app te hoeven openen.
Ik ben echt zeer diep teleurgesteld in Vodafone en wanneer mijn abbonement is afgelopen zal ik deze ook zeker NIET verlengen.
Inmiddels is er ook een brief de deur uitgegaan naar de klachtenservice en wordt er een artikel in een landelijk dagblad gemaakt (waar ik zelf voor werk).
Puur om de mensen te waarschuwen in wat voor een molen ze terecht komen als ze klant worden bij Vodafone.

Groet,
Martijn
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic