Jaqueline1994

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Toestel doet raar, iemand een idee wat het kan zijn? Wat moet ik doen?

Hoi allemaal,
sinds vorig jaar september heb ik de samsung galaxy s advance in mijn bezit met een vodafone abbonement.
Een prima telefoon, nooit geen problemen mee gehad (behalve soms wat vastlopen)
Tot een paar weken geleden hij ging crashen (ik kon niks meer openen, hij liep helemaal vast, er verschenen beelden die ik helemaal niet had aangeklikt en ik kon niet meer typen)
En ook kon ik hem toen ineens niet meer opladen, hij liep gewoon leeg.
De dag erna heb ik hem de hele dag aan de lader gehad zonder dat ik hem gebruikte, hij bleef gewoon leeg en laadde niet op. Dus toen heb ik geprobeerd om met het usb kabeltje aan de laptop te verbinden.
De laptop detecteert mijn telefoon niet meer, en ook hier laad de telefoon niet meer mee op.
Als ik hem via de usb kabel aan de laptop heb en ik druk de aan/uit knop in dan trilt hij, maar het beeld blijft zwart.

Ik heb wat lopen zoeken op internet en dacht dat er misschien vocht in de telefoon kon zitten (vraag me niet hoe, hij ligt nooit in de douche en heb er een flipcase omheen) dus heb ik mijn telefoon iets van 3/4 dagen in de rijst laten liggen, toen was er weer enig teken van leven toen ik hem aansloot op de laptop. Er verscheen een android poppetje, viel toen weer uit, toen verscheen mijn menu meerdere keren, maar viel ook gelijk weer uit.
De dag erna weer geprobeerd, mijn telefoon leek weer de oude, alles deed het perfect! Totdat ik hem op wou laden, hij liep weer gewoon leeg. Aan de batterij kan het niet liggen, er zit net een nieuwe in (nu ongeveer 1,5 maand oud)

Daarna hebben we geprobeerd de telefoon los te krikken en te fohnen, ook geen resultaat..
Ook op dit moment trilt hij alleen als ik de aan/uit knop indrukt, dus hij reageert nog wel maar er komt niks meer op het scherm, die blijft zwart.

Ik heb nog geen jaar deze telefoon en mijn abbonement loopt tot september 2014, ook heb ik geen verzekering afgesloten toen ik de telefoon via de vodafone shop kocht (abbonement verlengd)
Wat kan ik nu het beste doen? Volgens mij zit er wel 2 jaar garantie op de telefoon, word een reparatie dan vergoed? Kan ik een nieuw toestel krijgen?
Ik heb een abbonement van ongeveer 35 euro in de maand en zit er niet echt op te wachten om dat nog een jaar lang te betalen zonder een telefoon, ook zou ik dan een nieuw toestel moeten aanschaffen.

Sorry het is een heel lang verhaal, bedankt voor het lezen!

1 Reactie 1
SamsungExpert
Super Expert
Super Expert
  • 4686Posts
  • 439Oplossingen
  • 899Likes
Hi!

Het lastige is dat het toestel dus niet meer aan gaat, misschien de power button + home button eens gebruiken?
Weet je misschien ook nog uit je hoofd welke Android versie op het toestel stond? Je kunt natuurlijk altijd naar en Samsung Service Center of naar en Vodafone winkel.
Waarschijnlijk moet het toestel echter opgestuurd worden. Als je zeker weet dat jezelf niks met het toestel hebt gedaan waardoor dit problemen kan veroorzaken dan kun je hem opsturen maar als het blijkt dat dit je eigen schuld is worden de kosten voor je geschoven.

Groet: ^PS
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic