Jeanineici

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Time out - vodafone pauzeren - doe het niet

TIP:!! Bij deze wil ik andere Vodafone gebruikers afraden Vodafone te pauzeren. Lees goed de kleine letters na en zorg ervoor dat je weet hoeveel korting je krijgt op je abonnement.

 

Omdat ik naar het buitenland ging voor een half jaar besloot ik een tweejarig XL abonnement (ongeveer 16 euro in de maand) te nemen bij Vodafone. Voor iets minder dan 25 euro (eenmalige kosten) kon ik de gehele periode op reis zonder mij druk te maken om de maandelijkse abonnementskosten en wel met behoud van nummer. Echter de berekende kortingen komen te vervallen. En ja wist ik veel hoeveel procent van een abonnement onder korting viel. Dit is meer dan ik dacht en dit zorgt er voor dat het niet de moeite waard is (tenzij je bijna aan het einde van je contract zit). Aan het einde van de streep ben je veeeeeeel duurder uit want ik zit nu tot eind december 2021 vast aan een abonnement van 24 euro per maand. 

 

​​​​​Verder ben ik erg tevreden Vodafone.

 

 

 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Hoi @Jeanineici 
Welkom op de klanten helpen klanten Community van Vodafone. 

Uiteraard heel vervelend dat je deze ervaring hebt. Maar kleine lettertjes zijn het toch niet? Zo staat het er wel maar ze zijn toch best goed te lezen. Op deze pagina staat alles over het pauzeren van je abonnement en staat ook netjes bij dat alle acties en kortingen op je abonnement komen te vervallen. 

Maar goed, altijd vervelend als dit niet gelezen is en je dit ook niet wist. Goed advies voor andere mensen die hem op pauze willen zetten. 

Bekijk in context

4 Reacties 4
Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Hoi @Jeanineici 
Welkom op de klanten helpen klanten Community van Vodafone. 

Uiteraard heel vervelend dat je deze ervaring hebt. Maar kleine lettertjes zijn het toch niet? Zo staat het er wel maar ze zijn toch best goed te lezen. Op deze pagina staat alles over het pauzeren van je abonnement en staat ook netjes bij dat alle acties en kortingen op je abonnement komen te vervallen. 

Maar goed, altijd vervelend als dit niet gelezen is en je dit ook niet wist. Goed advies voor andere mensen die hem op pauze willen zetten. 

Jeanineici
topicstarter
Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Beste  Energieboy,

Bedankt voor je reactie. Ik was wel degelijk bewust van het feit dat de acties en kortingen komen te vervallen en het zijn geen kleine lettertjes:D. Ik wist alleen niet dat er een korting op mijn abonnement zat (wel korting voor Ziggo).  Ik ben speciaal voor pauzeren overgestapt naar Vodafone (geregeld via MediaMarkt) en het pauzeren heb  ik aangevraagd zodra mijn contract in ging. En dit is dus de TIP voor iedereen: kijk eerst heel goed op de factuur hoe Vodafone aan het bedrag onder aan de streep komt en of er een korting op zit die bij het afsluiten van het contract niet duidelijk wordt vermeld. Ik had geen rekening gezien. Later bleek dat mijn abonnement niet bestond uit 16 euro inclusief de korting voor Ziggo, maar + nog een korting van 8 euro voor ...?

Ik wi niet zeuren of moeilijk doen ik wil alleen mensen hier op attenderen:D. 

 

Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes
Jeanineici wrote:

Ik wi niet zeuren of moeilijk doen ik wil alleen mensen hier op attenderen:D. 

Oh nee, ik zeg ook niet dat je zeurt hoor.
Ben alleen maar blij dat er oplettende klanten zijn en andere klanten waarschuwen. Dus alleen maar goed! Eerlijk te zijn, zijn mij die kleine lettertjes nooit opgevallen en geef ik mensen altijd het advies om naar die site te gaan voor meer info. Misschien moet ik het er in het vervolg dan ook bij vermelden (al hoewel ik geen klantenservice ben van Vodafone en verwijzen naar de pagina al wel voldoende is) 

Maar bedankt voor je oplettendheid en het attenderen!
#BlijfGezond

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Dankjewel voor de tip @Jeanineici!
Het klopt inderdaad dat de korting vervalt (niet de Ziggo korting).

Op het contract zie je welke korting je krijgt. Mocht je niet weten welke korting je krijgt, dan kun je dit terug zien in My Vodafone door de rekening te specificeren.
Kom je er niet uit, start dan een topic. Ik kijk graag met je mee hiervoor. 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic