Aniekv

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Time-out abonnement

Hallo,

Momenteel heb ik een Vodafone Red Essential abonnement dat verloopt op 28 januari 2016.
Ik ga van 13 oktober t/m 10 mei naar australie dus wil graag een time-out in mijn abonnement.

Is het slim om mijn abonnement vroegtijdig te verlengen (vier maanden van tevoren) /over te stappen op een sim only, omdat mijn contract in januari afloopt en ik in mei pas terugkom, of kan ik hem beter pauzeren?
De time-out is dan geldig vanaf 1 november 2015 t/m 1 mei 2016 (6 maanden), mijn contract wordt dan verlengd met het aantal maanden dat ik hem pauzeer, maar mijn contract loopt nog maar 4 maanden door nadat ik terugkom.
Hoe kan dat abonnement dan met 6 maanden worden verlengd? Moet ik dan twee maanden extra dat abonnement afnemen?
Dat lijkt me niet erg realistisch omdat alle voordelen ook ophouden bij het pauzeren van het abonnement, je geld betaald voor het pauzeren en extra beboet wordt door twee extra maanden te moeten 'wachten' met verlengen.

Nu is het zo dat ze je abonnement op deze wijze tijdelijk 'bevriezen', maar behoud ik wel mijn nummer omdat de contractdatum van oorsprong op 28 januari afloopt? Niet dat ik daar achteraf nog problemen mee krijg?
Kan ik mijn abonnement bij terugkomst dan gelijk aanpassen (omdat hij van origine dan nog vier maanden loopt en je het abonnement kan aanpassen vanaf vier maanden voor de einddatum van het contract) en overgaan op een sim only of zit dit anders?

Ik hoop dat mijn verhaal duidelijk is en jullie mij hier advies in kunnen geven.

Graag zie ik jullie reactie tegemoet.
Met vriendelijke groet,
Aniek V.
3 Reacties 3
Anonymous
Niet van toepassing
Hey Aniekv

Als eerste alvast een hele goede reis en een fijn verblijf toegewenst.
Als je de time out gaat gebruiken dan dien je de aantal maanden dat de time out actief is bij je abonnementsduur op te tellen.
Dus bijvoorbeeld je hebt de time out nodig voor 6 maanden dan worden er 6 maanden bij de einddatum opgeteld.
Zodra je dan pas 4 maanden voor de einddatum zit kan hij pas verlengt worden. De desbetreffende kortingen die je had vervallen inderdaad dan. Je behpudt gewoon je eigen nummer.
Ik hoop dat ik je vraag hiermee beantwoord heb.
Netwerker
Expert
Expert
  • 986Posts
  • 111Oplossingen
  • 401Likes
Hallo Aniek,

Indien je een Time-Out aangaat voor de periode : 1 November 2015 tot 1 Mei 2016 (zes maanden).
Dan worden die zes maanden vanaf 1 Mei 2016 (einddatum van de Time Out) weer gewoon bij jouw abonnements-periode opgeteld. Jouw nieuwe einddatum wordt dan: 28 Juli 2016.

Ik adviseer je om geen Time Out te nemen. En om je abonnement voort te laten duren tot de huidige einddatum.
Dan kun je zelf beslissen of je switched naar een goedkoop sim-only-abonnement bij Vodafone. Of bij een andere telecom-provider.

Dan heb je het heft in eigen hand.

Succes!

Netwerker
jeltooo

Gedreven Ontdekker
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
Pff had ik dit maar eerder gelezen. In de winkel werd dit advies mij juist aanbevolen!!
Ik betaal door dit grapje nu 30 euro per maand meer, gedurende 20 maanden.....flinke smak geld...
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic