Yawn

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Tijdlijn voor apple watch cellular support?

Hallo,

 

Ik ben sinds gisteren een nieuwe sim-only klant. Vorige maand heb ik de overstap in gang gezet omdat er eindelijk cellular watch support is bij vodafone, dacht ik. Vodafone is simpelweg iets goedkoper dan KPN samen met mijn ziggo abbonement.

 

Ik kom er nu pas achter, dat OneNumber tijdelijk toch niet mogelijk is. Mijn concrete vraag is, hebben jullie een tijdlijn? Gaat de fix 1 week duren, 1 maand? Maanden? Als het te lang duurt wil ik wellicht wel weer terug naar KPN, ondanks dat ik een jaarcontract heb afgesloten.

 

Nog iets wat ik gewoon ff kwijt wil. De overstap was wel pijnlijk.

Bijvoorbeeld, gedoe om vodafone en ziggo accounts te linken, dat ging niet lekker en was een gepruts voordat ik dat voor elkaar kreeg.

Daarnaast ging het overstappen zelf ook niet soepel.
Bij KPN krijg je gewoon een email vóór de overstap met een link erin waarmee je je esim kan installeren op het moment dat je nummer naar de volgende provider word overgezet, en hoppa, klaar. (Ze sturen ook gewoon geen sim kaart etc. op via de post als dat niet hoeft, beter!). Bij vodafone ging mijn nummer over / uit bij KPN. Vervolgens moest ik dus inloggen om e-sim te activeren, en rara, je krijgt een SMS met een 2FA nummer erin om in te loggen. Handig als je nummer tijdelijk niet meer werkt vanwege nummberbehoud.

Ik had uiteraard nergens iets duns en stevigs genoeg in de buurt om het sim vakje van de telefoon open te krijgen aangezien ik dacht dat e-sim gewoon zou werken. Gelukkig had ik de sim kaart wel in de buurt. Heb je dat niet, dan heb je pech, dan heb je gewoon even geen verbinding/telefoon meer.

Eenmaal sim kaart erin gekregen, vervolgens 2FA code ontvangen, inloggen, esim instellen, sim kaart er weer uit. Erg onhandig. Wellicht eens bij de concurrent kijken hoe ze het (beter!) doen?

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 3036Posts
  • 896Oplossingen
  • 1031Likes

Hi @Yawn, welkom hier en goedemorgen!

Wat leuk dat je een abonnement hebt gekozen bij Vodafone en nu ook Ziggo en Vodafone combineert. Bedankt in ieder geval voor jouw feedback wat betreft de overstap. Dat nemen we zeker mee! Bij de bestelling is gekozen voor een fysieke 3-in-1 simkaart. Via het dropdown menu heb je hier de mogelijkheid om een eSIM QR Voucher te selecteren. Deze voucher wordt dan per post verstuurd. Bij een verlenging van je abonnement krijg je niet standaard een nieuwe simkaart, maar heb je wel de mogelijkheid om een digitale eSIM aan te vragen. Die staat dan klaar in My Vodafone. In de toekomst willen we dit laatste ook mogelijk maken bij een bestelling van een nieuwe klant.

Wat betreft OneNumber. Op dit moment is het niet mogelijk voor klanten om OneNumber te bestellen. Klanten ervaren een "verbinding mislukt" melding óf kunnen de knop "Configureer mobiel netwerk" niet selecteren. Zodra we een indicatie hebben wanneer dit weer mogelijk is, zullen we dit delen. De huidige klanten met OneNumber kunnen de dienst blijven gebruiken, maar kunnen op dit moment OneNumber niet overzetten naar een andere Watch. 

Ik heb op dit moment geen concrete informatie over hoelang het duurt voordat OneNumber weer te bestellen/activeren is. Ik wil je aanraden om dit topic in de gaten te houden. Zodra er meer bekend is, dan zal ik daar updates plaatsen.

 

Bekijk in context

1 Reactie 1
Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 3036Posts
  • 896Oplossingen
  • 1031Likes

Hi @Yawn, welkom hier en goedemorgen!

Wat leuk dat je een abonnement hebt gekozen bij Vodafone en nu ook Ziggo en Vodafone combineert. Bedankt in ieder geval voor jouw feedback wat betreft de overstap. Dat nemen we zeker mee! Bij de bestelling is gekozen voor een fysieke 3-in-1 simkaart. Via het dropdown menu heb je hier de mogelijkheid om een eSIM QR Voucher te selecteren. Deze voucher wordt dan per post verstuurd. Bij een verlenging van je abonnement krijg je niet standaard een nieuwe simkaart, maar heb je wel de mogelijkheid om een digitale eSIM aan te vragen. Die staat dan klaar in My Vodafone. In de toekomst willen we dit laatste ook mogelijk maken bij een bestelling van een nieuwe klant.

Wat betreft OneNumber. Op dit moment is het niet mogelijk voor klanten om OneNumber te bestellen. Klanten ervaren een "verbinding mislukt" melding óf kunnen de knop "Configureer mobiel netwerk" niet selecteren. Zodra we een indicatie hebben wanneer dit weer mogelijk is, zullen we dit delen. De huidige klanten met OneNumber kunnen de dienst blijven gebruiken, maar kunnen op dit moment OneNumber niet overzetten naar een andere Watch. 

Ik heb op dit moment geen concrete informatie over hoelang het duurt voordat OneNumber weer te bestellen/activeren is. Ik wil je aanraden om dit topic in de gaten te houden. Zodra er meer bekend is, dan zal ik daar updates plaatsen.

 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic