Hallo,
Ik ben sinds gisteren een nieuwe sim-only klant. Vorige maand heb ik de overstap in gang gezet omdat er eindelijk cellular watch support is bij vodafone, dacht ik. Vodafone is simpelweg iets goedkoper dan KPN samen met mijn ziggo abbonement.
Ik kom er nu pas achter, dat OneNumber tijdelijk toch niet mogelijk is. Mijn concrete vraag is, hebben jullie een tijdlijn? Gaat de fix 1 week duren, 1 maand? Maanden? Als het te lang duurt wil ik wellicht wel weer terug naar KPN, ondanks dat ik een jaarcontract heb afgesloten.
Nog iets wat ik gewoon ff kwijt wil. De overstap was wel pijnlijk.
Bijvoorbeeld, gedoe om vodafone en ziggo accounts te linken, dat ging niet lekker en was een gepruts voordat ik dat voor elkaar kreeg.
Daarnaast ging het overstappen zelf ook niet soepel.
Bij KPN krijg je gewoon een email vóór de overstap met een link erin waarmee je je esim kan installeren op het moment dat je nummer naar de volgende provider word overgezet, en hoppa, klaar. (Ze sturen ook gewoon geen sim kaart etc. op via de post als dat niet hoeft, beter!). Bij vodafone ging mijn nummer over / uit bij KPN. Vervolgens moest ik dus inloggen om e-sim te activeren, en rara, je krijgt een SMS met een 2FA nummer erin om in te loggen. Handig als je nummer tijdelijk niet meer werkt vanwege nummberbehoud.
Ik had uiteraard nergens iets duns en stevigs genoeg in de buurt om het sim vakje van de telefoon open te krijgen aangezien ik dacht dat e-sim gewoon zou werken. Gelukkig had ik de sim kaart wel in de buurt. Heb je dat niet, dan heb je pech, dan heb je gewoon even geen verbinding/telefoon meer.
Eenmaal sim kaart erin gekregen, vervolgens 2FA code ontvangen, inloggen, esim instellen, sim kaart er weer uit. Erg onhandig. Wellicht eens bij de concurrent kijken hoe ze het (beter!) doen?