Stevie
Expert
Expert
  • 2236Posts
  • 490Oplossingen
  • 130Likes

Tijdelijke stop bestellingen iPhone 5 via Online shop en Telesales




Hi allemaal,

Vanwege een beperkte beschikbaarheid van de iPhone 5 en de enorme vraag, waardoor er een groot aantal orders momenteel "in de wacht staan", hebben wij besloten om een tijdelijke stop te zetten op het bestellen van de iPhone 5 via de online shop en via TeleSales.

Via de fysieke winkels is het natuurlijk wel nog mogelijk om een iPhone 5 te kopen zolang de voorraad strekt. Zo ook bij BelCompany en andere derden. Bovenstaande geldt enkel voor de Vodafone online shop en telefonische verkoop.

Zodra er weer nieuwe voorraad is zullen wij dat natuurlijk ook hier aangeven en zal de verkoop weer starten!


Update 02/11/2012:

De tijdelijke verkoopstop van de iPhone 5 via online en telefonische verkoop bij Vodafone zal vanaf dit moment weer opgeheven worden.
Dit betekent dat er weer bestellingen kunnen worden geplaats via de eshop of de telefonische verkoop.


75 Reacties 75
Stevie
Expert topicstarter
Expert
  • 2236Posts
  • 490Oplossingen
  • 130Likes
J1982 schreef:
Goedemiddag,

Ik lees hier al een tijdje mee, maar dacht vandaag laat ik me maar eens aanmelden 🙂
Zoals de meeste hier ben ik ook geinteresseerd in de iPhone 5. Ik mag aankomend weekend mijn abonnement verlengen maar zoals het er nu naar uit ziet zal ik de iphone niet eerder hebben dan in december/januari 2013 -.- Opzicht doet mijn huidige iPhone(4) het nog wel, maar is die alleen trager door iOS 6. En ben ik mij ervan bewust dat het maar een telefoon is, wel een gave, nieuwe telefoon maar nog steeds een telefoon 😉
Maar nu was ik eigenlijk benieuwd hoe het zit met die 10GB bundel. Blijft deze actie voorlopig nog?

En klopt het dat ze in de winkel ook geen reserveringen meer aannemen? Ik dacht dat alleen de online en de telesales was stopgezet... Maar in de stad waar ik woon neemt de winkel ook geen reserveringen meer aan.

Alvast dank je wel voor het antwoord 🙂

Groetjes!


Ten eerste welkom op het forum! Leuk dat je je hebt aangemeld!

Met betrekking tot je vragen:
De 10GB actie blijft sowieso nog tot het einde van het jaar en loopt officieel tot 6 januari 2013.
Tot die tijd kun je je abonnement dus nog verlengen met 10GB als je een Bel/SMS/Web altijd of extreem pakt, of een andere variant, zoals bijvorbeeld iphone altijd of extreem.

Het kan goed zijn dat de winkel geen reserveringen meer aanneemt, dat wil niet zeggen dat zij zijn gestopt met verkopen, zoals wel tijdelijk het geval is bij online en telesaes. Maar als een winkel 200 reserveringen heeft en voorlopig geen levering denkt te krijgen, dan heeft het weinig nut om nog reserveringen aan te nemen en dan is aan hun de keuze om dit wel of niet meer te doen.
Daarom zullen ze bij jou in de stad dus denkelijk gestopt zijn met het aannemen van reserveringen.

J1982

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Dank je wel Stevie voor je antwoord 😄 Het scheelt dat de 10gb actie in ieder geval voorlopig nog wel loopt, hoef ik me niet te haasten met verlengen 😉
 
Alleen nu zag ik, omdat Belcompany een onderdeel van Vodafone is, dat je daar wel de iPhone 5 weer online kan bestellen.
 
Weten jullie hier iets meer over? Of is dit volledig aan hun zelf?
 
Alvast dank je wel 🙂
 
Groetjes,
Jeanette
Nancy90

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Gister Vodafone opgebeld en mijn verlenging geannuleerd. Dit mede door het feit dat ik hem ergens anders wel kon krijgen en omdat ik mijn abonnement in eerste instantie had beëindig en Vodafone niet wis hoe snel ze mij een brief moesten sturen om mij te behouden. Uiteindelijk mijn abonnement verlengd icm een iphone 5 maar na 3 weken geen up dAte gehad te hebben zoals ze wel beloofd hadden over de status van mijn order en gebeld te hebben en zij mij zeiden dat ik nog rekening moest houden met minimaal 4 weken was ik het zat!
MichelleK

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hallo,
 
Ik lees nu al een maand dat de verkoop is stopgezet. Dit zou 3/4 weken duren, maar dit vind ik wel belachelijk ver gaan. Duurt echt veel te lang. Hoelang gaat het nog duren? Ten Minste een indicatie moet mogelijk zijn toch? Anders koop ik hem gewoon via Apple, daar kunnen ze tenminste exact zeggen wanneer hij binnen gaat komen!
 
MichelleK

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hoezo duurt het zo lang voordat er iemand reageert? Social Media is belangerijk voor een bedrijf deze dagen! Jullie zouden deze vorm van communiceren echt een stuk beter moeten aanpakken!
vrofi

Gedreven Meedenker
  • 41Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes
MichelleK schreef:
Hoezo duurt het zo lang voordat er iemand reageert? Social Media is belangerijk voor een bedrijf deze dagen! Jullie zouden deze vorm van communiceren echt een stuk beter moeten aanpakken!
Je kunt natuurlijk niet verwachten dat er op een zaterdag binnen een uur gereageerd wordt. Er wordt door Vodafone behoorlijk adequaat gebruik gemaakt van Social Media, maar je moet je verwachtingen denk ik een beetje bijstellen. Anders bel je gewoon de klantenservice.
Stevie
Expert topicstarter
Expert
  • 2236Posts
  • 490Oplossingen
  • 130Likes
vrofi schreef:
MichelleK schreef:
Hoezo duurt het zo lang voordat er iemand reageert? Social Media is belangerijk voor een bedrijf deze dagen! Jullie zouden deze vorm van communiceren echt een stuk beter moeten aanpakken!
Je kunt natuurlijk niet verwachten dat er op een zaterdag binnen een uur gereageerd wordt. Er wordt door Vodafone behoorlijk adequaat gebruik gemaakt van Social Media, maar je moet je verwachtingen denk ik een beetje bijstellen. Anders bel je gewoon de klantenservice.
Facebook en twitter zijn inderdaad kanalen uit de categorie social media waar snel antwoord word gegeven. Het forum is toch een iets anders soort platform waar niet binnen een uur antwoord wordt gegeven. Er zijn vele vele berichten op dit forum, vele gebruikers en om iedereen een kans te geven zich te mengen in een discussie, om anderen te helpen en te adviseren zal er niet continu overal een moderator bovenop springen, er zijn vaak andere gebruikers die ook kunnen helpen.
Stevie
Expert topicstarter
Expert
  • 2236Posts
  • 490Oplossingen
  • 130Likes
MichelleK schreef:
Hallo,

Ik lees nu al een maand dat de verkoop is stopgezet. Dit zou 3/4 weken duren, maar dit vind ik wel belachelijk ver gaan. Duurt echt veel te lang. Hoelang gaat het nog duren? Ten Minste een indicatie moet mogelijk zijn toch? Anders koop ik hem gewoon via Apple, daar kunnen ze tenminste exact zeggen wanneer hij binnen gaat komen!

Er is overigens niet gecommuniceerd over de duur van de tijdelijke verkoopstop.
Er is aangegeven dat deze tijdelijk zou zijn, maar 3/4 weken is nooit officieel gecommuniceerd door Vodafone.
3 tot 4 weken bedroeg de leveringstijd in het begin, misschien dat je het daarmee verward?
We proberen in ieder geval zo snel mogelijk de verkoop weer te herstarten, dit is echter afhankelijk van de leveringen die wij ontvangen.
dirigent58

Meedenker
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
MichelleK schreef:
Hallo,
 
Ik lees nu al een maand dat de verkoop is stopgezet. Dit zou 3/4 weken duren, maar dit vind ik wel belachelijk ver gaan. Duurt echt veel te lang. Hoelang gaat het nog duren? Ten Minste een indicatie moet mogelijk zijn toch? Anders koop ik hem gewoon via Apple, daar kunnen ze tenminste exact zeggen wanneer hij binnen gaat komen!
 
Ik raad je aan om gewoon langs belcompany te gaan. Ik lees al die onzin verhalen hier van Vodafone online en het enige wat je overhoudt is frustratie. Afgelopen woensdag op de reserveringslijst komen te staan en vrijdag mocht ik mijn toestel ophalen bij Belcompany!!! Ben blij dat ik nooit online heb kunnen verlengen bij vodafone. Anders zat ik nog  te wachten!
J1982

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Ik heb mijn abonnement afgelopen zaterdag bij de Apple Store in Amsterdam verlengd. Door middel van de reserveringspagina van Apple mocht ik daar ik mijn iPhone 5 ophalen (zwart 16gb). Helaas is dit niet de makkelijke weg aangezien ik zelf al 2 weken aan het reserveren was voor de witte 16gb versie en nooit geen mail kreeg en mijn vriend vult hem een keer in voor de zwarte 16gb en kreeg vrijdagavond wel een mail terug dat er een iPhone gereseveerd was voor hem.
 
Ik wou mijn abonnement gewoon bij Vodafone behouden dus heb ik rond gekeken voor andere mogelijkheden om toch een iPhone 5 met Vodafone abonnement te krijgen.
 
De aanhouder wint! En de iPhone 5 is echt de moeite waard om op te wachten (ondanks dat ik problemen met Wi-Fi heb, maar dat is een bekend probleem en zal met de update 6.0.1 als het goed is verholpen zijn)
 
Heel veel succes aan iedereen en hopelijk mag iedereen snel in het bezit zijn van deze leuke telefoon 😉
 
Liefs,
Jeanette
Flex

Stamgast
  • 72Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
dirigent58 schreef:
MichelleK schreef:
Hallo,
 
Ik lees nu al een maand dat de verkoop is stopgezet. Dit zou 3/4 weken duren, maar dit vind ik wel belachelijk ver gaan. Duurt echt veel te lang. Hoelang gaat het nog duren? Ten Minste een indicatie moet mogelijk zijn toch? Anders koop ik hem gewoon via Apple, daar kunnen ze tenminste exact zeggen wanneer hij binnen gaat komen!
 
Ik raad je aan om gewoon langs belcompany te gaan. Ik lees al die onzin verhalen hier van Vodafone online en het enige wat je overhoudt is frustratie. Afgelopen woensdag op de reserveringslijst komen te staan en vrijdag mocht ik mijn toestel ophalen bij Belcompany!!! Ben blij dat ik nooit online heb kunnen verlengen bij vodafone. Anders zat ik nog  te wachten!
Ik liep 2 weken geleden op goed geluk een BelCompany binnen, dus zonder reservering, en kon er zo een meenemen. Niks geen wachttijd en je hebt hem meteen!
 
WP-adam

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik wacht met spanning af.
Voor mijn bedrijf mag ik voor twee abonnementen weer gaan verlengen.
 
 
tvdpoel

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik mag ook zakelijk verlengen. Hoewel ik begrijp dat Vodafone afhankelijk is van de levering door Apple valt mij het gebrek aan communicatie op. Waarom niet op regelmatige basis een update naar je klanten? Ook al verandert er niets in de situatie, dat is dan ook  nieuws.
vrofi

Gedreven Meedenker
  • 41Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes
tvdpoel schreef:
Ik mag ook zakelijk verlengen. Hoewel ik begrijp dat Vodafone afhankelijk is van de levering door Apple valt mij het gebrek aan communicatie op. Waarom niet op regelmatige basis een update naar je klanten? Ook al verandert er niets in de situatie, dat is dan ook  nieuws.
Inderdaad, het zou fijn zijn als er in elk geval "iets" over gezegd wordt. Ik wacht nu al sinds 2oktober totdat ik opnieuw kan bestellen, aangezien Vodafone mijn order heeft geannuleerd omdat ik m'n iPhone defect uit de doos kwam. Is er enig zicht op het openen van de bestelmogelijkheid? Een indicatie o.i.d.?
Stevie
Expert topicstarter
Expert
  • 2236Posts
  • 490Oplossingen
  • 130Likes
Hi allemaal,

Ik zie dat jullie nog altijd gespannen afwachten wanneer de sale weer wordt opengegooid op de Vodafone website en telefonisch van de iPhone 5. Ik kan momenteel nog steeds geen concrete data geven wanneer dit zal gebeuren, het hangt af van de stabiliteit van de voorraad en de leveringen, maar deze zien we steeds meer stabiliseren, dus het zal zeker geen maanden meer duren voordat de sale weer live gaat. Nogmaals ik kan geen exacte datum noemen, maar hou nog even vol, in de nabije toekomst zal het weer mogelijk zijn om een iPhone 5 te bestellen.
Robinkoets

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Op de site van Belcompany staat ook dat ze hem hebben. Ik stap echter van HI over naar vodafone en heb vanwege mijn werk een friendsandfamily code. Is er met deze code alleen via de site directsales.vodafone.nl/friendsfamily te bestellen? Of kan ik ook een vodafonewinkel en/of belcompany binnen lopen als deze ze weer op voorraad heeft?
Stevie
Expert topicstarter
Expert
  • 2236Posts
  • 490Oplossingen
  • 130Likes
Robinkoets schreef:
Op de site van Belcompany staat ook dat ze hem hebben. Ik stap echter van HI over naar vodafone en heb vanwege mijn werk een friendsandfamily code. Is er met deze code alleen via de site directsales.vodafone.nl/friendsfamily te bestellen? Of kan ik ook een vodafonewinkel en/of belcompany binnen lopen als deze ze weer op voorraad heeft?
Met een friends & family code is enkel via de website te bestellen. In de winkel gelden deze acties niet.
mr-de-uil

Liefhebber
  • 23Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes
Jammer... via e-mail kreeg ik zojuist de tweede melding van een reactie van@Stevie binnen dit topic vandaag. Had even de hoop dat de online verkoop weer gestart was... De 'nabije toekomst' leek wel even heel nabij. Helaas nog even afwachten :8
Ros

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Levertijdis al vervelend maar t ergste vind ik dat t bedrag al is afgeschreven....en ik heb nog niks....
 
vrofi

Gedreven Meedenker
  • 41Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes
Yay! Bij Vodafone Friends & Family kan weer worden besteld! Net eindelijk weer (opnieuw) mijn bestelling kunnen plaatsen!
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic