Stevie
Expert
Expert
  • 2236Posts
  • 490Oplossingen
  • 130Likes

Tijdelijke stop bestellingen iPhone 5 via Online shop en Telesales




Hi allemaal,

Vanwege een beperkte beschikbaarheid van de iPhone 5 en de enorme vraag, waardoor er een groot aantal orders momenteel "in de wacht staan", hebben wij besloten om een tijdelijke stop te zetten op het bestellen van de iPhone 5 via de online shop en via TeleSales.

Via de fysieke winkels is het natuurlijk wel nog mogelijk om een iPhone 5 te kopen zolang de voorraad strekt. Zo ook bij BelCompany en andere derden. Bovenstaande geldt enkel voor de Vodafone online shop en telefonische verkoop.

Zodra er weer nieuwe voorraad is zullen wij dat natuurlijk ook hier aangeven en zal de verkoop weer starten!


Update 02/11/2012:

De tijdelijke verkoopstop van de iPhone 5 via online en telefonische verkoop bij Vodafone zal vanaf dit moment weer opgeheven worden.
Dit betekent dat er weer bestellingen kunnen worden geplaats via de eshop of de telefonische verkoop.


75 Reacties 75
Chrissie

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Bij HI heb ik een iphone 5 besteld , die ik binnen 2 dagen opgestuurd kreeg en krijg je ook nog eens 50% korting voor 12 maanden.
Bij vodafone krijg je slechts 25% korting en kan je de iphone 5 niet eens bestellen. Slechte zaak......
Pier076

Stamgast
  • 51Posts
  • 0Oplossingen
  • 20Likes
Chrissie schreef:
Bij HI heb ik een iphone 5 besteld , die ik binnen 2 dagen opgestuurd kreeg en krijg je ook nog eens 50% korting voor 12 maanden.
Bij vodafone krijg je slechts 25% korting en kan je de iphone 5 niet eens bestellen. Slechte zaak......
Wanneer heb je deze besteld dan?
Als ik nu op de website van Hi kijk, staat er dat ivm de grote vraag de levertijd minimaal 5 weken is!
 
Airmazing

Gedreven Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik ben wederom teleurgesteld door een telefoonprovider. dit maal dus Vodafone.
Bestel ik via de onlineshop (04okt) op advies van een telesales de 64GB iphone 5 , omdat dit de enige is die op vooraad is en snel leverbaar is.
Maar wat schept mijn verbazing ,de telefoon is helemaal niet leverbaar. De levering van dit toestel duurt net zo lang als de 16Gb of 32Gb.
Nou weet ik natuurlijk als ondernemer dat alles onder voorbehoud is. Mijn drang naar de nieuwe Iphone 5 was dus te groot en de service van de provider niet optimaal. Helaas dus weer €165 teveel uitgegeven. Maar ach ondernemen is risico nemen zeggen ze dan.
Ondanks de zeer vriendelijke dames van de helpdesk , kom ik geen stap verder en zit er voor mij niks anders op dan te wachten.
ben ik dan toch dommer dan een ezel en stoot ik mij een tweede keer aan dezelfde steen. Eerst de steen van T-Mobile en nu de steen van Vodafone 😞 Ach het leven is te kort om er bij stil te blijven staan. Life goes on.
 
 
 
Ben_Vlake

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Heb op 25 september telefonisch mijn abonnement verlengd voor 2 jaar met een 32 gig iPhone 5.
Tot op heden niks ontvangen, na enkele malen telefonisch contact te hebben gehad met Vodafone, blijkt dat er nu een iPhone 4S onderweg is...
 
Er is een fout gemaakt bij Vodafone, maar deze kan pas rechtgezet worden als de iPhone 4S is teruggestuurd.
 
Vervolgens te horen gekregen dat er dus een stop is gezet op bestellingen, maar ik heb mijn iPhone 5 al op 25 september besteld!
 
Er wordt nu van mij "verwacht" dat ik mijn abonnement zelf weer ga verlengen, en de order is nu gecancelled.
 
Dus Vodafone bepaalt nu zelf dat ze een afgesloten verlenging cancellen?
 
Als dat zo is, ben ik volgens mij dus vrij om over te stappen naar een andere provider. Slechte service, jammer, ben al jaren abonnee en ging akkoord met het hoogste abonnement van 75 eu/mnd
 
borsboom85

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Je kan hem gewoon bestellen in de appstore.
 
http://store.apple.com/nl/browse/home/shop_iphone/family/iphone/iphone5
Can_B

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
ik ben al jaren klant van vodafone en wil de dus ook graag de iphone 5 bestellen via vodafone maar helaas niet op vooraad het is erg vervelend dat ie niet leverbaar is maar ik zal vodafone hierover niet aanvallen want hij is overal bijna niet te krijgen elke provider staat er van LANGERE WACHTIJDEN of NIET LEVERBAAR gister ochtend 13-10 2012 saturn binnengelopen in zaandam en vroeg meneer ik wil mijn abo verlengen icm vodafone heeft u de iphone 5 en hij zei JA ZEKER nou ik kon het niet geloven:S maar heb hem dus wel inmiddels sinds gister in gebruik:D en hij is super en ik vroeg die man of hij wist waarom vodafone ze niet kon leveren en hij keek mij aan van onze toestellen komen van vodafone want kpn t-mobile hebben niet geleverd aan ons vertelde hij mij,kortom ze zijn overal niet zo snel te krijgen ik had de mazzel dat ie er nog 1 had liggen zwarte 16 gb
orto

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
ik had mijn abo verleng icm met de iphone5 op 27-08-2012 na een week niks gehoort te hebben belde ik en kreeg ik ze opeens in een keer te pakken. ze vertelde mij dat die order die ik toen had gemaakt niet bestond en ik dus weer op nieuwe een order moets maken. na dit te hebben gedaan heb ik nu nog steeds niks van ze gehoort ik heb nu zoiets van ik wacht maar gewoon.het grappige alleen is dat als ik naar een winkel ga ze hem wel nog hebben ook abo met vodafone maar kan niks hier mee want ik heb een soort van conteract afgesloten met vodafone telefonisch dus blijf ik maar gewoon rustig zitten heb toch nog vier maanden voordat mijn voormalige abo afloopt.:D
mr-de-uil

Liefhebber
  • 23Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes
Stevie schreef:
Zodra er weer nieuwe voorraad is zullen wij dat natuurlijk ook hier aangeven en zal de verkoop weer starten!
 
Is het een idee om iedereen die nu wacht met bestellen te belonen (zij hebben uiteraard ook de mogelijkheid om via een ander kanaal te bestellen of naar een andere provider te stappen -hoewel dit qua levertijd niet direct een voordeel hoeft te zijn-) met een voorinschrijving of aanmelding voor een extra nieuwsbrief die eruit gaat zodra de online en telefonische verkoop van de iPhone 5 weer start?
Het is maar een voorstel, maar zou eventueel in jullie bespreking morgen meegenomen kunnen worden. Stevie?
 
Ik wacht met smart weer op de update morgen, in de andere topic.
arjan_v_h

Gedreven Liefhebber
  • 28Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes
Nou wat bovenstaande zegt lijkt me ook niet verkeerd, geef ons anders een f&f code 🙂
 
anderzijds, het duurt inmiddels al meer dan een week (met een logische reden hoor, dus ik bedoel het niet als aanval oid), is het toch niet een idee dat er toch de mogelijkheid komt te bestellen. voor mijn part dat we als klant aanmeten vinken dat we akkoord zijn met een lange wachttijd? 
 
Mouse_NL

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb na mijn email een netgte email gehad dat ze wachten tot er weer vorraad is en dat ik de 10GB krijg. Ik wacht aankomende week ongeveer 1 maand .... ik blijf er geloof in houden dat het nog voor sinterklaas goed komt!
Robbert1978

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Helaas snapt de helpdesk van Vodafone er compleet niets van.
 
Begin oktober abo verlengd icm iphone 5 16 gb zwart. Week later weer gebeld, omdat ik nog geen orderbevestiging had ontvangen. Ik kreeg toen te horen dat ze de order niet terug konden vinden. Helaas was het via de gewone weg op dat moment al niet meer mogelijk om de telefoon alsnog te bestellen. Ik zou doorverbonden worden naar een andere afdeling die het wellicht wel konden. Helaas daar ook niet mogelijk. Slechte zaak, want in principe had ik hem al een week daarvoor besteld...
 
Tot mijn verbazing lag er een aantal dagen later toch een orderbevestiging bij me in de brievenbus. Dus ik weer gebeld of dat wel klopte. Ja dat klopte en volgens de meneer aan de telefoon was mijn telefoon zelfs al vanaf 8 oktober naar me onderweg. Nou ja mooit dus dacht ik.
 
Vervolgens weer gebeld of ze wellicht een track en tracenummer voor me hadden zodat ik kon achterhalen wanneer ik mijn telefoon binnen zou krijgen. Vervolgens kreeg ik weer een ander verhaal te horen, namelijk dat de telefoon niet onderweg was naar mij, maar onderweg van Apple naar Vodafone....
 
Volgende afdeling: Nee meneer uw telefoon is nog helemaal niet naar u onderweg en we weten niet wanneer dit gaat gebeuren vanwege leveringsproblemen.....
 
Vervolgens afgelopen maandagochtend maar een email gestuurd met het dringende verzoek mij zsm te informeren wat nou werkelijk de status van deze onzin is. Dan staat erbij dat je binenn 2 werkdagen antwoord krijgt. Nou het is inmiddels donderdagavond maar nog niets gehoord.
 
Vodafone is hard op weg dat ik binnenkort mn contract laat ontbinden, want zo laat ik me als klant (Al zo'n 10 jaar klant) niet behandelen!
jeppie123

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb helaas ook problemen ondervonden bij Vodafone.
 
Ik had  volgens mij eind september de bestelling telefonisch geplaatst, mij werd ook verteld dat mijn abbonement binnen 2 werkdagen omgezet zou worden. Na 2 werkdagen was dat niet het geval, ik had weer terug gebeld en toen kreeg ik te horen dat het aan het eind van de week omgezet zou worden. Daar kon ik het mee vinden, dus ik bleef afwachten. Jammer genoeg werd ik weer teleurgesteld....
Ik alweer terug gebeld, toen kreeg ik te horen dat het echt zo snel mogelijk zou gebeuren. Weer werd ik teleurgesteld, een paar dagen terug voor de verandering maar weer gebeld en nu kreeg ik te horen dat mijn abbonnement pas ingaat wanneer ik mijn telefoon geleverd krijg.
 
Tevens kreeg ik ook te horen toen ik voor de tweede keer belde ( dat is 2 weken terug ) dat mijn telefoon bij de volgende levering zou zitten. De keren erna dat ik belde kreeg ik te horen dat ze dat helemaal niet kunnen inzien.
 
Kort gezegd vind ik het dus niet helemaal netjes gegaan bij Vodafone, ik had liever gehad dat er vanaf het begin eerlijk dingen tegen mij werden verteld. Dan weet ik wat me te wachten staat, dus ik blijf nu maar rustig wachten tot mijn telefoon binnen komt.
Armando55

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Ik snap al deze boze en teleurgestelde berichten niet. Het is maar een telefoon. Ook ik mag mijn abbonement verlengen dat doe ik ook met de iphone 5. Zijn jullie zo afhankelijk van een telefoon ? Jullie zullen vast nog wel een prima toestel hebben die belt en smst, en voor alle slimme mensen het probleem ligt bij apple niet de provider. Ik ben ook al jaren klant bij vodafone, en ik kan er niks op fout aanmerken. Als ze een keer niet kunnen leveren omdat er tekorten zijn dan kan dat toch gebeuren. Volgende maand zou die er vast wel weer zijn. Geduld is een schone zaak, en het hebben van de zaak is het einde van het vermaak. Dus straks lieve mensen zijn jullie er alleen maar blijer mee. Er zijn wel ergere dingen in de wereld. 
jeppie123

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik ben totaal niet boos of in die richting, maar ik vond het gewoon raar dat mij eerst werd verteld dat mijn abbonnement binnen twee werkdagen omgezet zou worden. Het nieuwe abbonement dat ik heb afgesloten is veel gunstiger voor mij. Het wachten op de telefoon vind ik niet het grootste probleem.
denise87

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik vind het persoonlijk erg vervelend dat je continue in de gaten moet houden of de iphone al weer op voorraad is. Ik heb van een collega een kortingscode ontvangen echter kan ik nu dagelijks kijken of de iphone5 op voorraad is.Het lijkt met toch dat jullie wel weten hoelang het ongeveer doet? Bij andere sites word er duidelijk vermeld hoelang de wachttijd is.
Stevie
Expert topicstarter
Expert
  • 2236Posts
  • 490Oplossingen
  • 130Likes
denise87 schreef:
Ik vind het persoonlijk erg vervelend dat je continue in de gaten moet houden of de iphone al weer op voorraad is. Ik heb van een collega een kortingscode ontvangen echter kan ik nu dagelijks kijken of de iphone5 op voorraad is.Het lijkt met toch dat jullie wel weten hoelang het ongeveer doet? Bij andere sites word er duidelijk vermeld hoelang de wachttijd is.
Je hoeft niet dagelijks te kijken of er weer voorraad is. Zodra de verkoop weer start zal dat hier op het forum worden aangegeven.
Als je je abonneert op dit topic ontvang je dan automatisch via de mail dat er een update in dit topic is.

En het is vrij lastig op dit moment om aan te geven wanneer de verkoop weer start, dit i.v.m. afhankelijkheid van de voorraad.
De voorraad is beperkt en wanneer er weer leveringen komen en hoe groot deze zijn is moeilijk in te schatten, dus kunnen wij ook geen forecast maken wanneer er weer voldoende voorraad is.
J1982

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Goedemiddag,
 
Ik lees hier al een tijdje mee, maar dacht vandaag laat ik me maar eens aanmelden 🙂
Zoals de meeste hier ben ik ook geinteresseerd in de iPhone 5. Ik mag aankomend weekend mijn abonnement verlengen maar zoals het er nu naar uit ziet zal ik de iphone niet eerder hebben dan in december/januari 2013 -.- Opzicht doet mijn huidige iPhone(4) het nog wel, maar is die alleen trager door iOS 6. En ben ik mij ervan bewust dat het maar een telefoon is, wel een gave, nieuwe telefoon maar nog steeds een telefoon 😉
Maar nu was ik eigenlijk benieuwd hoe het zit met die 10GB bundel. Blijft deze actie voorlopig nog?
 
En klopt het dat ze in de winkel ook geen reserveringen meer aannemen? Ik dacht dat alleen de online en de telesales was stopgezet... Maar in de stad waar ik woon neemt de winkel ook geen reserveringen meer aan.
 
Alvast dank je wel voor het antwoord 🙂
 
Groetjes!
 
 
JulietteBroer

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hoi,

Ik heb een vraagje. Omdat het nu al een tijdje duurt voordat de Iphone 5 weer besteld kan worden via vodafone zou het misschien mogelijk zijn om dan een email op te geven om een bericht te kunnen ontvangen als de iphone 5 weer besteld kan worden. Ik kijk elke dag op de site van vodafone en het zou oneerlijk zijn als je een keer te laat kijkt op een dag en het weer stop gezet wordt. 😞
JulietteBroer

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Bij hi zijn het lease toestellen en bij vodafone niet 😉
Stevie
Expert topicstarter
Expert
  • 2236Posts
  • 490Oplossingen
  • 130Likes
JulietteBroer schreef:
Hoi,

Ik heb een vraagje. Omdat het nu al een tijdje duurt voordat de Iphone 5 weer besteld kan worden via vodafone zou het misschien mogelijk zijn om dan een email op te geven om een bericht te kunnen ontvangen als de iphone 5 weer besteld kan worden. Ik kijk elke dag op de site van vodafone en het zou oneerlijk zijn als je een keer te laat kijkt op een dag en het weer stop gezet wordt. 😞
Beste Juliette,

Je hoeft niet iedere dag te kijken.
Je kunt je hier op het forum abonneren op dit topic.
Zodra er updates zijn in dit topic dan krijg je een e-mail.
Ik zal zodra de verkoop weer begint hier een udpate plaatsen erover, zodat iedereen op het forum op de hoogte is.



E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic