Wat voor ervaring wil je hebben?
Dat Vodafone je klacht niet verder in behandeling wil nemen? Dat is te begrijpen als er in je omgeving voldoende bereik is volgens Vodafone. Als je specifiek hebt doorgegeven om welk postcode het gaat dan kan Vodafone controleren of het bereik er goed is en als dat het geval is dan zullen ze je niet verder kunnen helpen. Daar hebben wel meer mensen ervaring mee gehad.
4G over wifi is natuurlijk voor plekken binnen in huis, kantoor of eventueel winkels (centrum). Dat maakt het dat je dan gewoon via wifi kan bellen en bereikbaar bent. Dat is een service die Vodafone geeft aan mensen die moeilijke bereikbaar zijn binnen een gebouw. Als er niet voldoende wifi aanwezig is dan kan daar Vodafone niets aan doen, hoe vervelend het ook is.
Heb je zelf al andere dingen geprobeerd om uit te zoeken waar het aan kan liggen? Wat je kan proberen is om met iemand anders z'n SIMkaart te ruilen met die van jou. Dus jou SIMkaartje in het toestel van iemand anders en die van de ander in jou toestel. Dan even kijken wat er gebeurd. Het liefst met een Vodafone persoon en anders met iemand die zeker bereik heeft met z'n toestel met een ander netwerk, dan is het mooi om te zien wat jou SIMkaart in de ander z'n telefoon doet. Wil dat niet veel uitmaken dan zou ik even langs een Vodafone winkel gaan om daar te vragen of ze de SIMkaart kunnen omruilen naar een nieuwe, misschien ligt het wel aan het SIMkaartje. Daar kan je dan ook gelijk vragen of ze je netwerkinstellingen willen resetten om te zien of dat nog iets uit maakt.
Oh ja, controleer ook even je APN instellingen, misschien is het wel zo simpel en ligt het daar aan. Voor Android instellingen, kijk hier en voor iPhone instellingen, kijk hier. Het buitenland verhaal kan je op die pagina vergeten, het gaat hier om de APN instellingen in je toestel.