Via my vodafone kreeg ik bericht dat ik mijn abonnement kon verlengen. Hierbij werd RED essentials aangeraden. Ik ben hiermee gaan rekenen en kom er achter dat als ik het door mij gewenste toestel, de Galaxy S4, wil, mij dit per maand ongeveer €20,00 meer gaat kosten (bij dat RED abonnement). Natuurlijk ben ik even rond gaan kijken en zag dat ik bij andere providers een soortgelijk abonnement (BSW 270) kan afsluiten met een grotere internetbundel en 30 minuten of SMS-jes extra. Dit alles tegen een internetsnelheid van 14.4 mbps. En met toestel ruim 6 euro goedkoper dan ik nu betaal.
Aangezien ik tevreden ben over Vodafone en de vorige keer bij het verlengen kortingen heb gekregen, heb ik via my vodafone gevraagd wat Vodafone voor me kon betekenen. Ik heb de eerste keer netjes een bevestiging gehad dat ze mijn email door hebben gestuurd naar de verkoopafdeling en dat er contact met me op zou worden genomen. Na 2 weken heb ik nog maar een verzoek ingedient en nu kreeg ik zelfs geen bevestiging dat het in behandeling is (Wel een reply dat het ontvangen is).
Doordat ik 100 km van mijn woonplaats en in de ICT serviceverlening werk, heb ik niet de tijd om naar de winkel te gaan, de verkoopafdeling te bellen (kan zoals ik hier lees wel een uurtje duren) of via social media vragen te stellen (toegang hiertoe is overigens hier geblokkeerd).
Ik ben van mening dat als ik heb aangegeven dat ik wil verlengen, maar dan tegen een redelijke aanbieding, Vodafone een inspanningsverplichting heeft en niet omgekeerd. Het lijkt erop of Vodafone liever nieuwe klanten heeft, dan zijn huidige klanten te behouden. Of ben ik de enige met die ervaring?
Kan iemand mij vertellen of Vodafone mij nog gaat bellen met een aanbieding of is men niet geïnteresseerd in het behouden van een klant? In dat geval ben ik zo overgestapt naar een ander.