Bigoak

Gedreven Meedenker
  • 20Posts
  • 2Oplossingen
  • 2Likes

Terugbellen gebeurd niet

Via my vodafone kreeg ik bericht dat ik mijn abonnement kon verlengen. Hierbij werd RED essentials aangeraden. Ik ben hiermee gaan rekenen en kom er achter dat als ik het door mij gewenste toestel, de Galaxy S4, wil, mij dit per maand ongeveer €20,00 meer gaat kosten (bij dat RED abonnement). Natuurlijk ben ik even rond gaan kijken en zag dat ik bij andere providers een soortgelijk abonnement (BSW 270) kan afsluiten met een grotere internetbundel en 30 minuten of SMS-jes extra. Dit alles tegen een internetsnelheid van 14.4 mbps. En met toestel ruim 6 euro goedkoper dan ik nu betaal.
Aangezien ik tevreden ben over Vodafone en de vorige keer bij het verlengen kortingen heb gekregen, heb ik via my vodafone gevraagd wat Vodafone voor me kon betekenen. Ik heb de eerste keer netjes een bevestiging gehad dat ze mijn email door hebben gestuurd naar de verkoopafdeling en dat er contact met me op zou worden genomen. Na 2 weken heb ik nog maar een verzoek ingedient en nu kreeg ik zelfs geen bevestiging dat het in behandeling is (Wel een reply dat het ontvangen is). 
Doordat ik 100 km van mijn woonplaats en in de ICT serviceverlening werk, heb ik niet de tijd om naar de winkel te gaan, de verkoopafdeling te bellen (kan zoals ik hier lees wel een uurtje duren) of via social media vragen te stellen (toegang hiertoe is overigens hier geblokkeerd).
Ik ben van mening dat als ik heb aangegeven dat ik wil verlengen, maar dan tegen een redelijke aanbieding, Vodafone een inspanningsverplichting heeft en niet omgekeerd. Het lijkt erop of Vodafone liever nieuwe klanten heeft, dan zijn huidige klanten te behouden. Of ben ik de enige met die ervaring?
Kan iemand mij vertellen of Vodafone mij nog gaat bellen met een aanbieding of is men niet geïnteresseerd in het behouden van een klant? In dat geval ben ik zo overgestapt naar een ander.
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Bigoak
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 20Posts
  • 2Oplossingen
  • 2Likes
Zucht..... Via een omweg op het werk toch maar de vraag gesteld op facebook. Half uur wachten en dan komt men met het advies de verkoopafdeling te bellen. Lastig als je net in een telefonische vergadering zit. 
Via een ander kanaal heb ik inmiddels wel netjes antwoord gehad, heeft men uitgelegd wat ik met BSW 200 wel en niet kan en dat ik daar voldoende aan moet hebben door de mogelijkheid van onbeperkt SMS. Krijg ook gewoon de 6 maanden korting op het abonnement en het toestel, voor de Galaxy S4 hoef ik ook nog eens 40 euro minder bij te betalen en ik heb hem morgen al in huis. Ik had gehoopt dat Vodafone zelf nog een aanbod zou doen dat hier onder ligt, maar ook via Facebook kom ik absoluut niet verder.

Bekijk in context

9 Reacties 9
RobbieE

Gedreven Liefhebber
  • 345Posts
  • 46Oplossingen
  • 16Likes
Hoi Bigoak,

Op het moment dat er een verzoek wordt ingediend om je terug te laten bellen, dan gebeurt dit normaal gesproken ook binnen enkele dagen. Als je contact met ons opneemt via Social Media, dan kan ik aan de hand van je gegevens nakijken wat er precies gebeurd is. Ik kan dan eventueel een nieuw verzoek indienen om je terug te laten bellen. Een exact tijdstip kan ik helaas niet aangeven, omdat we afhankelijk zijn van de drukte op de betreffende afdeling.

Zelf even contact opnemen kan natuurlijk ook. Onze verkooopafdeling is geopend van Maandag t/m vrijdag van 8.00 tot 21.00 uur en zaterdag van 9.30 tot 18.00 uur en is te bereiken via het nummer 0800 0560 (gratis).


Bigoak
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 20Posts
  • 2Oplossingen
  • 2Likes
ik heb even thuis op facebook gekeken, maar de toon van de berichten staat mij niet zo aan. Op bijna alle problemen wordt geantwoord dat het vervelend is of niet zo mooi. Dat snap ik ook wel, ik ben geen klein kind. Daarnaast wordt er actie gevraagd van de klant. Ik ga er nog steeds van uit dat als Vodafone een klant wil houden, zij hier achter aan moeten gaan. Ik heb mijn eerste verzoek 2,5 weken geleden gedaan en ben nog steeds niet gebeld. Ik ben geen super gebruiker die 500 minuten belt en gebruik mijn internet bundel ook niet optimaal omdat dit via wifi veel sneller is. Ik krijg de indruk dat ik voor Vodafone niet interessant genoeg ben. Mocht dit zo zijn, laat het mij dan weten want dan koop ik de resterende 2 a 3 maanden af en stap ik per direct over naar een provider die mij wel wil hebben. 
Wel moet ik zeggen dat ik binnen 10 minuten na het plaatsen van een bericht op het forum een email kreeg dat ze me wederom gaan bellen. Ik wacht het af.
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
Hey Robert,

Jammer dat je niet tevreden bent over onze dienstverlening. We willen je uiteraard heel erg graag als klant behouden. Mocht je alsnog niet worden teruggebeld, laat het ons dan even weten via Facebook of Twitter. We kunnen dan een nieuw terugbelverzoek voor je plaatsen. Het kan echter zijn dat we je niet hebben kunnen bereiken, of dat we je op een ongelegen tijdstip proberen te bellen. Wellicht is het dan handig om ze zelf op een geschikt moment te bellen via 0800 0560 (gratis). Je wordt dan direct geholpen.
Bigoak
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 20Posts
  • 2Oplossingen
  • 2Likes
Vreemd, een telecom aanbieder die vraagt om facebook te gebruiken. Misschien heb ik dat niet en/of kan ik het niet gebruiken. Ik ga om even na half 7 de deur uit en komt zo'n 12 uur later weer thuis. Ik heb overdag geen tijd om een half uur in de wacht te staan, dus zelf bellen wordt lastig. Ik weet 100 % zeker dat ik nog niet gebeld ben, ik heb namelijk geen gemiste oproepen staan in mijn telefoon. En ik heb de 3 weken waarop ik al op een telefoontje zit te wachten doorlopen. Toch wel jammer. 
Bigoak
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 20Posts
  • 2Oplossingen
  • 2Likes
Zucht..... Via een omweg op het werk toch maar de vraag gesteld op facebook. Half uur wachten en dan komt men met het advies de verkoopafdeling te bellen. Lastig als je net in een telefonische vergadering zit. 
Via een ander kanaal heb ik inmiddels wel netjes antwoord gehad, heeft men uitgelegd wat ik met BSW 200 wel en niet kan en dat ik daar voldoende aan moet hebben door de mogelijkheid van onbeperkt SMS. Krijg ook gewoon de 6 maanden korting op het abonnement en het toestel, voor de Galaxy S4 hoef ik ook nog eens 40 euro minder bij te betalen en ik heb hem morgen al in huis. Ik had gehoopt dat Vodafone zelf nog een aanbod zou doen dat hier onder ligt, maar ook via Facebook kom ik absoluut niet verder.
Bas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes
Heb je verwezen naar dit topic als reden dat je contact opnam? Een stukje voorgeschiedenis maakt het natuurlijk anders. Over het algemeen geven we daar net als hier even te bellen met de verkoopafdeling. Dat blijkt in de praktijk bij dit type vragen het snelste helderheid te geven.
Maar als ik het goed begrijp heb je dus een aanbod gekregen dat je wel beviel? In dat geval wens ik je veel plezier met je nieuwe S4.
Bigoak
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 20Posts
  • 2Oplossingen
  • 2Likes
Via facebook kreeg ik alleen als antwoord dat ik moest bellen en weer terug gebeld zou worden. Ik heb proberen uit te leggen dat ik nooit teruggebeld wordt, maar ik bleef het advies krijgen om te bellen. Dat ging zeker vandaag niet omdat er hier een breuk in de waterleiding was waardoor er diverse computerapparatuur beschadigt was. 
Ik was tevreden over Vodafone en bij de vorige verlenging kreeg ik een mooi aanbod op maat, maar nu kreeg ik van die belachelijke voorstellen dat ik daar niet mee akkoord kon gaan. De overige aanbiedingen voor verlengen waren dezelfde als voor iedereen en ik ben van mening dat vaste klanten (ik heb al abonnementen vanaf Libertel) toch een extraatje zouden krijgen. 
Ook al zou dit voor mij niet opgaan, dan had ik het zeer op prijs gesteld dat men mij dit had verteld. Dit is niet gebeurd. Gelukkig zijn er nog verkopers die 5 minuten vrij kunnen maken, je kunnen vertellen (ook via email) wat je kunt, wat je krijgt en wat je gaat betalen. Hier laat Vodafone een aardige steek vallen. Men moet niet sociale media aanprijzen als ook daar geen oplossing gegeven mag of kan worden. 
Klanten en gebruikers zullen altijd het onderste uit de kan willen hebben, wat niet altijd gaat. Maar zoals in mijn eigen werkzaamheden ook tegen kom, je kunt beter iemand 3 keer vertellen dat iets niet mogelijk is dan dat je niets van je laat horen. En dat heeft Vodafone in deze na gelaten. 
Femmena

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Zie mijn bericht over te duur abbo dus opzeggen. Lijkt er inderdaad op dat ze oude trouwe graag kwijt willen service of beloning voor jaren trouw zijn aan zegt ze niets helaas
Femmena

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Onbeperkt sms grrr wie gebruikt tegenwoordig nog
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic