HarryA

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Telefoonverbinding iPhone

Iphone 6s maakt geen verbinding  met een iPhone 10 over  een afstand van 3 km. Van appartement naar appartement van familie
In het app. van familie maakt de 6s wel verbinding met de iPhone 10.
Geen verbinding geeft korte piepjes geluid.
Zelfde situatie getest met een 1 Phone 6 geen problemen.
Andersom van IPhone 10 naar iPhone 6 geen problemen.
Telefoon al meerdere keren volledig uit gezet.
Updates zijn volledig bijgewerkt.
Wie kan hier iets zinnigs over zeggen??

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Heb je 4G over WiFi aangezet?
Het kan zijn dat je binnen niet voldoende bereik hebt met Vodafone en waarschijnlijk TM wel. Meer info over 4G over WiFi: https://www.vodafone.nl/4gbellen/

Bekijk in context

7 Reacties 7
Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Hoi @HarryA 
Zou je misschien nog even duidelijk willen aangeven of het nu aan Vodafone ligt of aan een app? Als je belt van de ene telefoon naar een andere dan maakt het niet uit of je 3 meter of 3 km van elkaar af staat. Dus wat is er nu echt aan de hand? Ben je in het buitenland, zitten jullie samen bij Vodafone, gaat het om een app?

Misschien dat ik het niet goed begrijp maar zou je iets concreter willen zijn. Er staat wel in de kop Telefoonverbinding, maar hoe en wat? Heb je ook al de SIMkaarten omgeruild? Heb je ook al gekeken als je een ander netwerk pakt en weer terug gaat naar Vodafone, of het dan weer werkt? Netwerkinstellingen gewist? 

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Heb je een update voor ons @HarryA?
Het is inderdaad niet helemaal duidelijk wat je bedoelt. Gaat het over een app? Kun je niet bellen of gebeld worden? Zie je wel een verbinding in beeld? 

Groet,

Steven

HarryA
topicstarter
Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Vodafone is mijn provider. Ik heb een iPhone 6 en Apple adviseert mij om dit probleem voor te leggen aan Vodafone.
Die 3 km vermelding is niet meer dan om maar even beeldend uit te leggen dat als ik in het appartement ben van het familielid dat ik wel verbinding kan maken met zijn iPhone 10 en als ik in mijn appartement ben,  3 km van zijn appartement dat het dan niet lukt. Natuurlijk snap ik dat dat het ook 3000km kan zijn.  Ik krijg dat een bezettoon of iets dergelijk met snelle korte piepjes. De provider van de iPhone 10 is T-Mobile.
Het heeft al meer dan een jaar wel gewerkt er is niets gewijzigd in andere provider of instellingen en plotseling zonder aanwijsbare reden of oorzaak lopen wij tegen dit probleem aan.  
 

Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Heb je 4G over WiFi aangezet?
Het kan zijn dat je binnen niet voldoende bereik hebt met Vodafone en waarschijnlijk TM wel. Meer info over 4G over WiFi: https://www.vodafone.nl/4gbellen/

Sharon
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3523Posts
  • 215Oplossingen
  • 439Likes

Heb je de tip van Energieboy nog geprobeerd @HarryA

HarryA
topicstarter
Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Ja dat heb ik ook aangeven. Geen problemen meer.

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Topic gesloten

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic