Nelis87

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Telefoonterreur vanuit duitsland +49152


Heeft er iemand ook last van Duitse oproepen van +49152........?

Wat kun je eraan doen?
Ze laten 1x overgaan en hangen op voordat je op kan nemen.
5 Reacties 5
Energieboy
Expert
Expert
  • 11838Posts
  • 3485Oplossingen
  • 3101Likes
Hoi Nelis87
Welkom op de klanten helpt klanten Community van Vodafone.

Beetje lastig om te vragen wie er ook allemaal last heeft van zoiets. Misschien belt de persoon wel elke keer een verkeerd nummer en zal die er toch een keer achter komen dat het nummer niet klopt, dat die belt. Een oplossing is natuurlijk vrij simpel, je kan deze zelf in je blokkeer lijst plaatsen en dan kan het nummer je ook niet meer bellen (je toestel zal niet meer overgaan als deze je belt).

Ik ga er vanuit dat je een iPhone hebt, doe dan dit:
In de Telefoon-app tikt u onder 'Recent' op de i (de i van informatie) naast het telefoonnummer dat of de contactpersoon die u wilt blokkeren. Scrol omlaag naar de onderkant van het scherm en tik op 'Blokkeer deze beller'.

Wanneer u een telefoonnummer of contact blokkeert, kan deze u nog steeds bellen of een voicemail sturen, maar u ontvangt hiervan geen melding. Berichten die worden verzonden of ontvangen, worden niet afgeleverd. Het contact ontvangt ook geen melding dat het gesprek of bericht is geblokkeerd.


Heb je een Android:

  • Open de Telefoon-app op je smartphone en kies voor het menu rechtsboven (drie puntjes, naast het microfoontje);
  • Tik op ‘Instellingen’ en kies vervolgens voor ‘Oproepen blokkeren’;
  • Voeg vervolgens de nummers toe die je wil blokkeren.

Een onbekend telefoonnummer is wat moeilijker te blokkeren, omdat je dan alle onbekende nummers blokkeert. Met de gratis app Mr. Number kun je dat alsnog doen.


Succes, ik denk dat het zo wel lukt en mocht je nog meer vragen hebben, stel deze gerust.
Laat ook nog even weten of het is gelukt 🙂
Nelis87
topicstarter
Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Het blokeren was al gelukt alleen zoals je in de gesprekkenlijst kunt zien wordt het iedere keer een ander nummer Kun je ook een land blokkeren of alle nummers met +49152

het zijn namelijk al 4 verschillende Duitse nummers beginnend met +49152 dus lijkt me sterk dat het verkeerd bellen van een nummer is en iedere keer is het 1x over laten gaan en dan beëindigen voordat dus opgenomen kan worden.
Energieboy
Expert
Expert
  • 11838Posts
  • 3485Oplossingen
  • 3101Likes
Het is natuurlijk heel lastig en om alleen buitenlandse nummers te blokkeren is niet mogelijk (ik bedoel dan alleen Duitse nummers). Ik had alleen het eerste nummer gezien en niet al die andere, sorry. Wat je zegt, dat kan dus niet iemand zijn die steeds naar 1 verkeerd nummer belt. Wat wel kan is dat iemand toch een verkeerd nummer heeft gegeven en dat het jou nummer is.

De aanhouder wint zeggen ze altijd, gewoon blijven blokkeren en dan maar hopen dat het een keer op zal houden. Vodafone kan ook niet al deze nummer gaan blokkeren. Wat je eventueel nog zou kunnen doen, mocht het echt uit te hand lopen, is een melding maken via deze pagina: https://www.vodafone.nl/support/abonnement-en-rekening/telefonische-overlast-melden-of-betaalde-diensten-stopzetten.shtml

Succes in ieder geval en hoop dat het snel zal ophouden.
Toch nog fijne feestdagen gewenst!
Nelis87
topicstarter
Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Oké bedankt
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Geen reactie meer, topic gesloten.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic