moizy

Liefhebber
  • 27Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Telefoonrekening klopt niet, gratis bellen naar Vodafone probleem!

Mijn rekening is ruim 100 € omdat er bij jullie in het systeem afgelopen maand iets mis is gegaan met het gratis bellen naar Vodafone klanten. Graag een oplossing voor 17 november aangezien dan het bedrag van mijn rekening wordt geïncasseerd. Jullie snappen dat ik dit direct laat storneren.
20 Reacties 20
Netwerker
Expert
Expert
  • 986Posts
  • 111Oplossingen
  • 401Likes
Beste moizy,
Ik ga niet met je in discussie over het inhoudelijke gedeelte van jouw klacht.
Ik wil je echter één welgemeend en goed advies meegeven:
Het storneren van een reeds ge-incasseerd bedrag van je bankrekening, heeft hele onaangename gevolgen.
Vodafone heeft een vol-automatische incasso-procedure, dat er geen rekening mee houdt of jij het bedrag terecht of onterecht hebt laten terug-boeken.

Het vol-automatische incasso-systeem gaat ervan uit dat er een factuur niet is betaald.
En zet vervolgens een machinerie in gang die niet te stoppen is.

Met hele vervelende gevolgen voor jou.
Geef de Telefonische Klantenservice van Vodafone een redelijke termijn om dit recht te zetten.
Van bijvoorbeeld drie weken.
Hoe kwaad je ook bent: een incasso-procedure heeft hele nare en ongewenste gevolgen.

Daar wilde ik je voor waarschuwen.


Netwerker
moizy
topicstarter
Liefhebber
  • 27Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Uhm...nou sorry maar lijkt me sinds 1 oktober genoeg tijd? Maar ik begrijp wat je bedoelt...
Bas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes
Hi Moizy, ik snap dat je geen zin hebt om meer te betalen dan nodig is. Zowel praktisch als juridisch gezien heeft netwerker echter gelijk.
Praktisch gezien loopt er een automatisch systeem dat rekeningen incasseert. Met 5,3 miljoen aansluitingen moet dat ook wel. Als dat detecteert dat er een bedrag mist, gaat het automatisch stappen nemen.

Juridisch gezien is het daarnaast zo dat je niet zo maar een bedrag kunt storneren. Uiteraard krijg je geld terug dat je onterecht betaald hebt en als we het even kunnen voorkomen zorgen we ook dat het in eerste instantie niet wordt afgeschreven. Dat moet echter wel vastgesteld worden en tot het moment dat dat gebeurd is, is storneren formeel niet toegestaan.

Maar, met al die statements maken we het verhaal nodeloos ingewikkeld 😉
Bel de klantenservice even, mijn collega's kunnen met je nakijken wat er is gebeurd en als er inderdaad iets is mis gegaan corrigeren ze dat direct.
moizy
topicstarter
Liefhebber
  • 27Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Nee geld eraf halen dat niet van jullie is dat is rechtmatig...

Ik heb gebeld maar ik heb geen enkele hoop op een oplossing want dit speelt al sinds begin oktober toen was het probleem bekend maar oplossen Ho maar!

En dan moet ik ook nog iedere keer vragen om die 45 cent terug te storten omdat ze bij jullie niet bedenken dat als het probleem veroorzaakt wordt door Vodafone zelf het misschien netjes is dit meteen zelf aan te bieden.

Ik kan iedereen garanderen dat het geld gewoon wordt afgeschreven en dat ik waarschijnlijk weer zelf zal moeten gaan bellen. Waarom pakt niet iemand dit gewoon op een regelt het per direct.

Nee het wordt weer bij een andere afdeling gelegd want daar hoort het thuis. Oftewel ik schuif het van mijn bordje af en ik ben er ook vanaf.

Ondertussen is de klant de dupe van mijn rekening wordt dadelijk meer dan 100 euro onrecht afgehaald.

Verwacht ik dat Vodafone iets aanbiedt om het goed te maken? Om eerlijk te zijn niet, het zou niet meer dan normaal zijn gezien het feit dat de klantenservice verre van service verleent dat de klant voor het ongemak wordt gecompenseerd. Helaas verwacht ik alleen een telefoontje of sms of eigenlijk helemaal niks op het moment dat het misschien is geregeld.

Ik ben benieuwd of dit ooit verbeterd, waar zijn de kwaliteitsmanagers...
Riannex

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Moizy ik heb hetzelfde probleem! Alleen gaat het bij mij om 250 euro! Vorige maand zeker 15 keer naar de klantenservice gebeld en ze hebben mij letterlijk beloofd dat ze het zouden oplossen, helaas niet gebeurd! Heb zojuist de klantenservice aan en ik was zogenaamd de enige waarbij jet niet was opgelost! Ze hebben mij net verteld dat ze er nog een keer naar gaan kijken en mij binnen 5 tot 8 werkdagen meer laten weten.

Ben erg bang dat ik mn gele niet terug krijg, maar wacht het nog even af!
Riannex

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Nu is mijn probleem ook nog, ik ben een student van 18 jaar ik zou niet weten waar ik die 250 euro vandaan moet halen... En dan met we kans dat het toch niet wordt opgelost
Arina
Expert
Expert
  • 2268Posts
  • 236Oplossingen
  • 126Likes
Neem anders even contact op met de klantenservice via Facebook of Twitter. Ik heb het namelijk intern nagevraagd aan het team dat de crediteringen doet. De creditering zal op de factuur van november staan. Als dit niet zo is dan moet er intern even een onderzoekje naar dat team gestuurd worden dan wordt het alsnog in orde gemaakt.
moizy
topicstarter
Liefhebber
  • 27Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Wat een antwoord met of ik al niet sinds begin oktober via alle kanalen probeer om het op te lossen. De creditering die erop staat slaat werkelijk waar nergens op is gewoon uit de lucht gegrepen. Wanneer komt de boodschap nou eens over dat jullie je klanten tevreden moeten houden?

En wat gaat de compensatie worden?
Bas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes
Dat kunnen we je via het forum niet vertellen 😉 Neem zoals gezegd even contact op met de klantenservice, crediteringen worden niet zomaar uit de lucht gegrepen dus ik weet zeker dat die uitgelegd kunnen worden.
moizy
topicstarter
Liefhebber
  • 27Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
.... Zeg dan niks....
Riannex

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hoi moizy,

Zojuist heb ik contact gehad met de Vodafone klantenservice. Ze hebben het voor mij uitgezocht en ik heb toestemming gekregen om het bedrag te storneren. Volgende krijg ik van hen bericht over het bedrag dat ik eigenlijk had moeten betalen in oktober en dan kan ik dit zelf overmaken.

Ik wil je dus als tip meegeven dat het echt wel zin heeft om erachter aan te gaan! Het duurt misschien even maar uiteindelijk wordt het wel opgelost!
moizy
topicstarter
Liefhebber
  • 27Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Ik ben sinds begin oktober al van het kastje naar de muur aan het lopen als het goed is wordt ik deze ochtend gebeld
Siemon

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik zie dat ik de enigste niet ben met betalings problemen bij vodafone kreeg de laatste tijd ook rekeningen binnen van 70 tot 90 euro heb m n abonement veranderd voor een vast bedrag van 24 euro per maand en wat schetst mijn verbazing weer 46 euro van m n rekening terwijl ik ver binnen m n data lemiet zit dus ook maar weer bellen en anders de rekening maar blokeren en naar een andere prov uitkijken
Bas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes
Hi Siemon, ik begrijp dat het vervelend is om een telefoonrekening te krijgen die hoger is dan verwacht, maar meestal is daar een normale reden voor hoor. Kijk eens op je telefoonrekening, op pagina 2 en verder? Je vindt daar een exacte specificatie van alle kosten, dus of ze voor bellen, sms'en, dataverkeer, etc zijn.
Je kunt ook naar de klantenservice bellen, dan zoeken mijn collega's het uit.

Wat ik afraad is eenzijdig storneren. Juridisch gezien is er namelijk vanuit ons naar jou een vordering. Zolang niet is aangetoond dat die niet klopt moet hij uiteraard betaald worden. Dus laten we elkaar een plezier doen, bel eerst even of kijk op je rekening wat er aan de hand is, dan kunnen we het gewoon netjes samen regelen. Voor iedereen wel zo makkelijk 🙂
moizy
topicstarter
Liefhebber
  • 27Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Bij mij was er geen normale reden voor en pas in januari zou het weer verrrekend worden...al kan dat niet want het bedrag dat ik heb betaald ligt veel hoger dan mijn rekening...of storten jullie ook geld terug? Als het goed is hoef ik komende 5 maanden ofzo geen abonnement te betalen maar daar heb ik niet zo'n zin in waarom kan dat geld niet gewoon naar mij worden overgemaakt? Of moet ik het laten stoneren....
Siemon

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ja Bas dat is altijd vervelend maar dan mag jij me uitleggen hoe het steeds mogelijk is er is geen maand bij dat de rekening klopt maar ben voor 2 maand terug over gegaan Op[ Red Essential 400 belminuten 1000 mb data en oneindig sms voor een bedrag van 24 Euro per maand kom nog niet aan de helft van m n data of bel minuten maar wel weer een rekening van 48 euro en dan is het wel gemakkelijk om even te zeggen geld terug halen is geen optie maar ik ben dit meer als zat ik moet me aan m n contract houden maar die verplichting heeft vodafone ook en als je beld dan is het toets een 1 toets een drie en zo kunnen we nog wel even door gaan en dan zijn er 5 minuten om en heb je nog niemand aan de lijn gehad ja op het laatst bedankt en tot ziens maar niemand gesproken zeer slechte zaak
Bas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes
Hi Simon, ik bedoelde niet te zeggen dat er geen mogelijkheid is om je geld terug te krijgen. Die is er uiteraard wel, maar die is afhankelijk van of de rekening wel of niet klopt.
Heb je op de specificatie in My Vodafone gekeken? Wat was de reden voor de kosten?

@moizy; in de regel wordt een bedrag teruggestort als het niet met één of enkele maanden te verrekenen valt. Hebben mijn collega's aangegeven wat ze gingen doen voor je?
moizy
topicstarter
Liefhebber
  • 27Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Verrekenen maar ik durf er bijna mijn hand voor in het vuur te steken dat het misgaat... Ook zou de helft van mijn abonnement van januari worden betaalt dus ik ben heel benieuwd
Bas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes
Haha, ik kan je niet kwalijk nemen dat je een beetje sceptisch bent. Ik heb er iets meer vertrouwen in. Mocht er toch iets mis gaan, dan geef even een gil 🙂
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic