Joost12345

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Telefoon vermist

Hallo Vodafone,

31 januari heb ik hoogstwaarschijnlijk mijn telefoon in de trein laten liggen. Ik heb die avond een aantal keren naar mijn telefoon gebeld, maar zonder resultaat. De volgende ochtend heb ik dat weer geprobeerd, maar toen ging hij niet eens over. Dat doet mij vermoeden dat iemand de simkaart er uit heeft gehaald (ik denk niet dat de batterij al leeg was) en mijn telefoon dus heeft meegenomen... Uiteraard heb ik de NS al enkele malen gebeld om te vragen of hij misschien gevonden was, maar helaas.
Ik heb toen direct mijn simkaart geblokkeerd en ondertussen ook een nieuwe aangevraagd, maar nu zit ik vast. Een aantal vragen:
- Ik heb van iemand gehoord dat jullie via het IMEI-nummer de telefoon kunnen traceren of zelfs 'uitschakelen'. Klopt dat?
- Ik heb geprobeerd Vodafone Mobile Protect op mijn telefoon te installeren vanaf mijn computer (en ook nog een soortgelijke app), maar ik heb geen flauw idee hoe dat zou moeten werken als ik al geen toegang meer tot mijn telefoon heb. Nu heb ik ook het vermoeden dat het installeren van beide apps niet is gelukt, al was het alleen al omdat de batterij ondertussen wel leeg zou zijn. Is het überhaupt mogelijk om je telefoon op zo'n manier te traceren?
- Hebben jullie nog tips wat ik het beste kan doen?

Alvast hartelijk bedankt,

Joost

6 Reacties 6
GerritS1976

Gedreven Raadgever
  • 162Posts
  • 6Oplossingen
  • 48Likes
- Ik heb van iemand gehoord dat jullie via het IMEI-nummer de telefoon kunnen traceren of zelfs 'uitschakelen'. Klopt dat?
Zoiets mag alleen op verzoek van justitie, bij diefstal of verlies wordt zoiets veelal niet gedaan.


Ik heb geprobeerd Vodafone Mobile Protect op mijn telefoon te installeren vanaf mijn computer (en ook nog een soortgelijke app), maar ik heb geen flauw idee hoe dat zou moeten werken als ik al geen toegang meer tot mijn telefoon heb. Nu heb ik ook het vermoeden dat het installeren van beide apps niet is gelukt, al was het alleen al omdat de batterij ondertussen wel leeg zou zijn. Is het überhaupt mogelijk om je telefoon op zo'n manier te traceren?
Zelf heb ik geen ervaring met de app, tenminste heb het ooit geïnstalleerd op de telefoon van mijn zoon maar daarvoor moet je wel e.e.a. doen op het toestel. Na verlies of diefstal installeren heeft dus in principe weinig zin.

Hebben jullie nog tips wat ik het beste kan doen?
Wanneer je een gmail account ingesteld hebt, en via dit account e-mails verstuurt is het de moeite waard even je wachtwoord bij gmail aan te passen. Als je ook e-mail elders ophaalde en verzond met je telefoon, is het ook verstandig bij hen het wachtwoord te wijzigen.

Het wachtwoord wijzigen bij MyVodafone is ook niet onverstandig, net zo min als bij andere sites e.d. waarvan je gebruik maakte via je mobiele telefoon. Op die manier kan men geen misbruik maken van die accounts. Of het überhaupt helpt weet ik niet, maar je zou eventueel bij de politie aa.gifte kunnen doen. Neem dan ook even gegevens mee zoals het IMEI nummer (staat vaak nog op factuur of doosje). Mocht de politie het toestel vinden en jou details in het systeem tegenkomen, weten ze in iedergeval met wie ze contact op moeten nemen.

En vergeet uiteraard niet om je Vodafone factuur in de gaten te houden, er kan tenslotte in de tussentijd mee gebeld zijn.
SamsungExpert
Super Expert
Super Expert
  • 4686Posts
  • 439Oplossingen
  • 899Likes
Hi!

Als je en Android toestel hebt kun je via je Google account je mobiel opzoeken! Nu moet je wel die optie hebben ingeschakeld anders werkt dit niet. Log bv in op je PC of tablet en kijk dan of je mobiele toestel ergens in de lijst staat, zo niet dan gaat dit niet helpen. Zodra je toestel in de lijst staat kun je erop klikken voor meer details en via deze weg zou je hem simpeler kunnen vinden.

Let op! Laat de politie het verder nemen in sommige gevallen is dit beter te doen dan alleen erop gaan.
In ieder geval denk eraan dat je hem niet meer in de trein laat perongeluk, kijk altijd even één keer achterom of er misschien nog wat van je ligt.
GerritS1976

Gedreven Raadgever
  • 162Posts
  • 6Oplossingen
  • 48Likes
Ik neem aan dat je Location Services bedoelt van Google @SamsungExpert ? In dat geval dient op de telefoon wel deze service ingeschakeld te zijn. Probleem is echter dat via de masten een telefoon nauwelijks te traceren is, dit is minder accuraat dan wanneer ook GPS ingeschakeld is in dat geval wordt tot op enkele meters nauwkeurig de locatie van het device bijgehouden via de Location Services.

Location Services op afstand inschakelen of via het Google account gaat overigens niet.
SamsungExpert
Super Expert
Super Expert
  • 4686Posts
  • 439Oplossingen
  • 899Likes
Hi!

De Google service werkt gewoon hoor ook al ben je in Maastricht en je toestel in Haarlem, dit is en voorbeeld ervan.
Meestal stelt Google je locatie in op de 30 meter (wat ik normaal vindt) en goed we hoeven niet alles op de precieze te weten dat zal ook niet in deze jaren gaan gebeuren 😉

Location Services op afstand inschakelen of via het Google account gaat overigens niet.''Dit heb ik niet verteld in mijn vorig berichtje kijk s.v.p er nog en keer naar.
GerritS1976

Gedreven Raadgever
  • 162Posts
  • 6Oplossingen
  • 48Likes
Wat ik bedoelde @SamsungExpert

Google houdt alleen je locatie bij, als je toestel de locatie door mag sturen. Dit dien je zelf vooraf te hebben ingeschakeld. Dit kan via 'Google Instellingen' => 'Locatie' => 'Toegang tot locatie' e.d. in te schakelen.

Veel mensen willen (doen) dit overigens niet om privacy overwegingen. Ik vermoed ook dat TS dit bedoelde (lees: zelf locatie achterhalen na verlies van telefoon als nog inschakelen (of niet)) en dat kan dus niet.
SamsungExpert
Super Expert
Super Expert
  • 4686Posts
  • 439Oplossingen
  • 899Likes
Hi!

Dat instelling gedoe weet ik ook wel.... Maar nog bedankt.
En goed ik ken de service prima en goed zo heb je ook en versie voor de iPhone maar niet van Google.

En goed privacy ho maar die hebben we al niet terwijl ik dit berichtje typ kijkt de NSA mee :). Ze mogen me heus wel volgen hoor ;).

(Waar waren we gebleven met het topic trouwens?)
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic