marco-2

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Telefoon unlocken -> foutmelding

Goedenavond,
 
Ik heb een blackberry tweedehands overgekocht. Deze was op juni 2011 (dus langer dan een jaar geleden) gekocht. Nu probeer ik hem te unlocken. De vodafone simkaart die ik erbij kreeg werkt niet (melding: geen voorziening voor sim:2). In de vodafone-winkel vertelden ze me echter dat het niet uitmaakt welk nummer (en welke provider) je gebruikt tijdens het unlocken van je toestel, dus gebruik nu het nummer van iemand anders en dus een andere provider.
Maar nou krijg ik aan het eind van het proces steeds de melding:  "Het verzoek kan helaas niet worden uitgevoerd. Probeer het later opnieuw." Ik heb het ook al met 2 internetbrowsers geprobeerd.
 
Kan iemand mij verder helpen?
 
Marco
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Martin
Expert
Expert
  • 725Posts
  • 61Oplossingen
  • 97Likes
De telefoon moet normaliter ge-unlocked worden door degene die hem aangeschaft heeft, in jouw geval dus degene die waarvan jij hem gekocht hebt.
 
Lijkt mij op zich ook logisch, want daarmee voorkom je dit soort problemen nu juist; als jij er nu niet uitkomt, dan zit jij dus met een toestel waar jij je goede geld aan hebt uitgegeven maar niks mee kan, terwijl de verkoper van jouw centen allang een avondje is wezen stappen.
 
Ik zou dus even snel contact met de vorige eigenaar zoeken en hem verzoeken dit probleem netjes voor je op te lossen en anders het toestel terug te nemen tegen retourstorting van jouw geld.

Bekijk in context

1 Reactie 1
Martin
Expert
Expert
  • 725Posts
  • 61Oplossingen
  • 97Likes
De telefoon moet normaliter ge-unlocked worden door degene die hem aangeschaft heeft, in jouw geval dus degene die waarvan jij hem gekocht hebt.
 
Lijkt mij op zich ook logisch, want daarmee voorkom je dit soort problemen nu juist; als jij er nu niet uitkomt, dan zit jij dus met een toestel waar jij je goede geld aan hebt uitgegeven maar niks mee kan, terwijl de verkoper van jouw centen allang een avondje is wezen stappen.
 
Ik zou dus even snel contact met de vorige eigenaar zoeken en hem verzoeken dit probleem netjes voor je op te lossen en anders het toestel terug te nemen tegen retourstorting van jouw geld.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic