Woottroid

Ontdekker
  • 5Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Telefoon restarts bij openen games

Sinds de recente one ui 2.5 update op mijn samsung s20 kan ik geen spel meer openen zonder dat mijn telefoon zich automatisch herstart. Alle andere soorten apps werken gewoon, maar zodra ik een spel open crashed de telefoon en herstart zichzelf. En het is niet een bepaald spel, maar alle soorten spellen die op mijn telefoon staan. Dus het is niet één bepaalde app die de crash veroorzaakt, maar waarschijnlijk een fout in een achtergrond programma van de UI of OS die alleen nodig is bij het draaien van spelletjes op mijn telefoon. Ik hoop dat er een oplossing is zonder dat ik mijn telefoon hoef te resetten met factory reset.

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Woottroid
topicstarter
Ontdekker
  • 5Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Ze hebben het moederbord vervangen en weer de software vernieuwd en nu is het probleem eindelijk verholpen. Had was dus toch iets van hardware wat niet goed samen ging met de nieuwe software. Wel een heel raar probleem en bij het service center hadden ze zoiets ook nog nooit meegemaakt. 

Bekijk in context

10 Reacties 10
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Dat klinkt niet goed @Woottroid.
Dat klinkt alsof er iets mis is gegaan met het update van je toestel. In dit geval raad ik aan om een back up te maken van je toestel. Vervolgens zet je het toestel terug naar fabrieksinstellingen.
Laat je weten of het gelukt is? 

Woottroid
topicstarter
Ontdekker
  • 5Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Factory reset geprobeerd, maar nog steeds hetzelfde probleem. Geen idee hoe het anders opgelost kan worden. Waarschijnlijk maar terug naar de vodafone winkel voor garantie.

Wel een heel raar probleem, want het lijkt een software probleem maar als een factory reset niks uit maakt dan moet het toch iets anders zijn. Zeker omdat ik niemand anders met hetzelfde probleem zie, maar het wel toevallig na de laatste update is begonnen.

SamsungExpert
Super Expert
Super Expert
  • 4686Posts
  • 439Oplossingen
  • 899Likes

Hoi @Woottroid ,

 

Vreemd, maak je gebruik van de Samsung Game Launcher? Zou je kunnen checken of er een update beschikbaar is voor je toestel en anders voor de Game Launcher?

 

Ik keek namelijk net op mijn S10 en zag zojuist dat er een update beschikbaar is voor de Game Launcher van Samsung.

Woottroid
topicstarter
Ontdekker
  • 5Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Ik heb de game launcher upnieuw geïnstalleerd, geupdate, uitgezet, maakt allemaal niks uit.

Vandaag zelfs bij een samsung service centre langs geweest, daar konden ze zien dat er een software fout ergens zat, en ze hebben vervolgens geheel nieuwe firmware erop gezet.

Thuis aangekomen weer een voor een de apps die ik gebruik geïnstalleerd, en op goed geluk een spel geopend, gebeurt het weer.. telefoon herstart nog steeds bij het openen van games..

Ik begin een beetje radeloos te worden.

SamsungExpert
Super Expert
Super Expert
  • 4686Posts
  • 439Oplossingen
  • 899Likes

Vreemd @Woottroid , ik kan er ook geen andere meldingen over vinden. Is het zo dat jij de back-up terugzet op je toestel? Of installeer je echt zelf de apps één voor één?

 

Hebben de apps de benodigde toestemming gekregen?

Woottroid
topicstarter
Ontdekker
  • 5Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Ik installeer echt de apps een voor een weer terug, om te voorkomen dat er een fout in de backup zit.

En ja de apps krijgen gewoon alle benodigde toestemmingen.

Net weer de telefoon ingeleverd bij het samsung service punt, en ze gaan er weer mee aan de slag.

SamsungExpert
Super Expert
Super Expert
  • 4686Posts
  • 439Oplossingen
  • 899Likes

Oke, we wachten even het resultaat af van het Samsung Service Center @Woottroid .

SamsungExpert
Super Expert
Super Expert
  • 4686Posts
  • 439Oplossingen
  • 899Likes

Hi @Woottroid ,

Is het inmiddels al duidelijk geworden wat er aan de hand was waardoor je games bleven crashen?

Woottroid
topicstarter
Ontdekker
  • 5Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Ze hebben het moederbord vervangen en weer de software vernieuwd en nu is het probleem eindelijk verholpen. Had was dus toch iets van hardware wat niet goed samen ging met de nieuwe software. Wel een heel raar probleem en bij het service center hadden ze zoiets ook nog nooit meegemaakt. 

SamsungExpert
Super Expert
Super Expert
  • 4686Posts
  • 439Oplossingen
  • 899Likes

Dit is inderdaad een zeldzaam gevalletje @Woottroid , maar wel top dat het is opgelost en je nu kunt gamen!

Ik heb daarom je topic als beantwoord geselecteerd, mocht je in de toekomst nog vragen hebben dan kun je gerust een nieuw topic aanmaken.

Fijne avond!

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic