JuliaPannekoek

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Telefoon loopt vast

Ik heb sinds ongeveer een half jaar een samsung galaxy A3 ik doe er niets anders mee dan whatsappen, bellen, smsen en bezig zijn op andere social media. Nu is het probleem dat hij sinds een maand heel vaak vastloopt en uit het niets vanzelf opstart. Soms is het vastlopen zelfs zo erg dan ik een half uur mijn telefoon niet kan gebruiken omdat hij op niets reageert. Ook mijn batterij gaat heel snel leeg, dit komt waarschijnlijk ook door het vastlopen. Als ik ga werken en mijn telefoon is nog 53 procent is hij na 4 uur niet aanraken helemaal leeg. Ik vind dit heel vervelend omdat ik veel met mijn telefoon doe en ik kan er nu eigenlijk niets meer mee. Ik heb er nu al een tijdje mee gewacht omdat ik hoopte dat het wel beter zou gaan maar het wordt alleen maar erger. Ik zou graag willen weten wat ik hieraan kan doen of dat het onder de garantie valt. Alvast bedankt !
5 Reacties 5
mickw87

Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Hey,

Ik gebruik zelf de samsung galaxy s5 en ben bekend met dit probleem. In veel gevallen is dit software gerelateerd en wat bij mij vaak uitkomst heeft geboden is het toestel terug zetten naar fabrieks instellingen. Je bent dan alles kwijt wat op het toestel staat dus vergeet niet een back-up te maken van je foto´s en contacten voor dat je het toestel terug zet ( dit kan heel makkelijk met vodafone backup+). Het toestel kun je terug zetten door te gaan naar: instellingen -> back-up maken en terug zetten standaardgegevens herstellen.

Dit kan ook het probleem met de batterij oplossen, als je echt wilt weten welke app er veel energie gebruikt is dit ook na te kijken: instellingen -> systeem -> batterij -> batterij verbruik. Hier zie je welke app het meeste energie gebruikt heeft. je kan ook nog op de grafiek duwen waarna je nog meer waardes te zien krijgt. de belangrijkste zijn wakker en scherm aan. Als wekker een meer egale lijn laat zijn dan scherm aan dan betekend dat je toestel veel op de achtergrond doet zonder dat jij met je telefoon bezig bent. Dit kan een app zijn die een probleem veroorzaakt.

Mocht dit nou allemaal niet helpen dan kan het natuurlijk ook hardware gerelateerd zijn, uit ervaring weet ik dat de beschreven problemen vaak software gerelateerd zijn. Het voordeel is hij hoeft niet opgestuurd worden om hem te laten repareren, het nadeel is dat het wel uitzoek werk vraagt en wat tijd om al deze handelingen te ondernemen.

Mocht je er nou echt niet uitkomen kun je altijd even contact op nemen met de klantenservice of langs de Vodafone winkel gaan.

Netwerker
Expert
Expert
  • 986Posts
  • 111Oplossingen
  • 401Likes
Hallo,

Je zou om te beginnen veel toestel-geheugen-ruimte kunnen vrijmaken. Er moet tenminste 500 MegaByte aan vrij beschikbaar toestel-geheugen beschikbaar zijn. Dat betekent alle muziekbestanden (bijv. MP3-files) en foto's en plaatjes en video-bestanden overzetten naar een micro-sdxc-geheugenkaartje. Of een ander extern geheugen-drager.

Daarna de cache-geheugens (buffer-geheugens) van de verschillende Apps ledigen. Dat geldt ook voor de Internet-App met het wereld-bolletje. Daarvan kun je ook de Geschiedenis-lijst verwijderen. Dit alles via Instellingen -----> Apps (of Applicaties). En vervolgens naar rechts swipen, naar Alle applicaties.

Nadat je ruim voldoende toestel-geheugen hebt vrijgemaakt, jouw smartphone opnieuw opstarten. En daarna moet die weer als vanouds werken.

Zo niet. Ga dan op zoek naar de aankoopbon / pakbon / leveringsbon / aankoopfaktuur / kassabon die je bij aankoop van je smartphone hebt gekregen. Op dat document moet het IMEI-nummer van jouw smartphone staan. Plus de aankoopdatum. Daarmee kun je bepalen of je nog fabrieksgarantie hebt op jouw smartphone. En jouw smartphone ter reparatie aanbieden bij de verkoper van jouw smartphone. Een reparatie-onder-garantievoorwaarden, indien van toepassing. Of een reparatie op eigen kosten, na de fabrieksgarantie-periode.

Succes!


Netwerker
Mel
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 564Posts
  • 6Oplossingen
  • 20Likes
Hallo @JuliaPannekoek, heb je nog iets gehad aan de tips van mickw87 en van Netwerker? We horen het graag van je.
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
Geen reacties meer. Topic gesloten. Op een later moment wordt dit topic gearchiveerd.
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
Topic verplaatst naar archief.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic