Hallo,
Je zou om te beginnen veel toestel-geheugen-ruimte kunnen vrijmaken. Er moet tenminste 500 MegaByte aan vrij beschikbaar toestel-geheugen beschikbaar zijn. Dat betekent alle muziekbestanden (bijv. MP3-files) en foto's en plaatjes en video-bestanden overzetten naar een micro-sdxc-geheugenkaartje. Of een ander extern geheugen-drager.
Daarna de cache-geheugens (buffer-geheugens) van de verschillende Apps ledigen. Dat geldt ook voor de Internet-App met het wereld-bolletje. Daarvan kun je ook de Geschiedenis-lijst verwijderen. Dit alles via Instellingen -----> Apps (of Applicaties). En vervolgens naar rechts swipen, naar Alle applicaties.
Nadat je ruim voldoende toestel-geheugen hebt vrijgemaakt, jouw smartphone opnieuw opstarten. En daarna moet die weer als vanouds werken.
Zo niet. Ga dan op zoek naar de aankoopbon / pakbon / leveringsbon / aankoopfaktuur / kassabon die je bij aankoop van je smartphone hebt gekregen. Op dat document moet het IMEI-nummer van jouw smartphone staan. Plus de aankoopdatum. Daarmee kun je bepalen of je nog fabrieksgarantie hebt op jouw smartphone. En jouw smartphone ter reparatie aanbieden bij de verkoper van jouw smartphone. Een reparatie-onder-garantievoorwaarden, indien van toepassing. Of een reparatie op eigen kosten, na de fabrieksgarantie-periode.
Succes!
Netwerker