Laurens85

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Telefoon kapot, eerder verlengen mogelijk?

Goedemiddag,
Mijn telefoon is kapot gegaan. Hij is te maken, maar dat kost me veel geld. Nu zit ik op dit moment 6 maanden voor het aflopen van mijn contract. Mijn contract is half maart 2016 gestart. Ik weet dat het mogelijk is om mijn contract vanaf vier maanden voor de afloopdatum te verlengen, maar het is erg vervelend om 2 maanden met een kapot toestel te zitten. Ik heb gebeld met de klantenservice in de hoop dat er iets mogelijk zou zijn. Ik zal eerlijk zeggen dat ik dit contact niet als prettig heb ervaren. De uitkomst was, vier maanden is vier maanden en anders je huidige contract afkopen. Is in dit soort gevallen echt niks mogelijk? Ik ben al erg lang klant, nooit problemen van de kant van Vodafone of mijn kant. Is er geen mogelijkheid om bij uitzondering eenmalig vervroegd te verlengen?
5 Reacties 5
Sharon
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3523Posts
  • 215Oplossingen
  • 440Likes
Hoi Laurens85,

Ik kan me voorstellen dat dit een frustrerende situatie is. Het lijkt zo'n klein detail, maar is helaas toch belangrijk. Als je al contact hebt gehad met ons en de opties zijn bekeken, is er niks wat ik daaraan kan veranderen. Vier maanden voor einddatum je contract verengen is al erg ruim en ergens moet een grens getrokken worden. Sorry!
Laurens85
topicstarter
Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hallo Sharon,

Bedankt voor je antwoord. Ik verdiep me hier de laatste dagen een beetje in en ik lees overal dat er toch uitzonderingen worden gemaakt. Dat maakt het nog veel frustrerender. Er staan talloze berichten op twitter waarin abonnementen worden verlengd in exact dezelfde situatie die ik heb. Waarom kan dit dan wel? Ik kan hier geen screenshots plaatsen, maar ik kan ze zo laten zien. Dit vind ik toch wel vreemd. Ik begrijp natuurlijk best dat vier maanden ook vier maanden is, maar als verschillende klanten in exact dezelfde situatie anders worden behandeld vind ik dat niet juist.
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
Laurens85, er worden soms uit coulance inderdaad uitzonderingen gemaakt. Dit wordt van geval tot geval beoordeeld en daar kunnen geen rechten aan worden ontleend.
Laurens85
topicstarter
Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Bedankt voor je antwoord Marc. Ik blijf dit toch vreemd vinden. Blijkbaar wordt er volstrekt willekeurig beslist. Als overheidsorganisatie heb je nog te maken met beginselen van behoorlijk bestuur. Behandel mensen gelijk en evenredig. Dit zouden zaken moeten zijn die je als organisatie altijd nastreeft. Bij Vodafone zie je gewoon letterlijk dat je wordt benadeeld ten opzichte van anderen. Dit voelt erg onrechtvaardig. Ik ben al jaren klant van Vodafone, klant van ziggo en heb in al die jaren nog nooit enig probleem veroorzaakt. Hoe wil je van je klanten af? Nou zo dus. Buiten al deze feiten snap ik ook echt niet waarom hier niet aan mee wordt gewerkt. Einde contractdatum blijft exact gelijk. Je bindt een goede en betrouwbare klant nogmaals voor 2 jaar en je hebt zelf geen enkel nadeel. Door deze manier van werken is het gevolg dat je klant zowel bij Vodafone als bij ziggo vertrekt en overstapt naar de concurrent.
Serkan B
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 733Likes
Topic gesloten.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic