Alberta87

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Telefoon defect na 2 dagen

Afgelopen zaterdag via de post heb ik mijn Huawei p39 pro ontvangen. Als een kind zo blij! Zondag had deze ineens een groene streep in het scherm. Vandaag naar de Vodafone winkel gegaan. Deze hebben mijn telefoon ingenomen en zenden hem retour. Nu wil ik graag een nieuwe (zelfde) telefoon.

Hoe gaat dit in zn werk? Wanneer kan ik een nieuwe bestelling verwachten. Nemen jullie contact met mij op voor een nieuwe levering?

 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Meestal is dit binnen een paar dagen geregeld @Alberta87. De winkel neemt contact met je op zodra ze het nieuwe toestel ontvangen hebben.
@Juanita dat is natuurlijk ook een optie. Alleen als het om een DOA gaat en het via ons besteld is, dient dit ook via ons te gaan. 
Maar wel super om te lezen dat zij top service geven!

Bekijk in context

11 Reacties 11
Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Hoi @Alberta87 
Begrijp ik uit je verhaal dat ze je het toestel terug hebben gegeven met die zelfde groene streep of heeft Vodafone het toestel aan Huawei toegezonden en nu moet je wachten tot je deze weer terug krijgt? Dit is natuurlijk altijd heel vervelend maar dit is wel de manier waarop dit moet gebeuren. Huawei zal het toestel controleren en deze dan gerepareerd terug sturen of je een nieuwe toezenden. 

Een nieuwe bestelling plaatsen heeft dus geen zin, dan heb je straks twee abonnementen en twee toestellen. Je krijgt van de winkel bericht zodra je toestel weer terug is en dan kan je hem daar weer ophalen. Hoe lang dit duurt, geen idee, dat zou je dan nog even bij de winkel moeten vragen. Al hoewel ik denk dat ze het daar ook niet weten omdat ze het hebben opgestuurd. 

Zelf werk in niet bij Vodafone dus als je meer info wilt dan zou je even moeten wachten op een Vodafone Community medewerker. Misschien dat die nog even voor je kan kijken wat ze nu hebben gedaan met je toestel. Vandaag is er iemand aanwezig, laten we hopen dat je snel antwoord hebt. Erg vervelend natuurlijk als je net een nieuw toestel hebt en nu al problemen. Ik hoop dat het snel opgelost kan worden en dat je daarna weer heel tevreden bent.

Arnold1310

Raadgever
  • 63Posts
  • 3Oplossingen
  • 18Likes

Na 1 dag je toestel al “kapot” en dan gelijk al opsturen ter reparatie??…. je zou toch denken dat ze deze gelijk vervangen. Maar je hebt m online bij VF gekocht en via de winkel weer ingeleverd, wss gaat ie dus nu retour naar VF online en zullen zij je een nieuwe opsturen of gaat ie echt ter reparatie naar Huawei? Geen vervangend toestel gekregen? Waarom heb je dan niet gelijk je abo geannuleerd, dat mag toch binnen 14 dagen?

Alberta87
topicstarter
Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Omdat mn abbo nog niet in is gegaan, geen vervangend toestel aangevraagd. Mn andere mobiel met kpn doet het sowieso tot 11 februari nog. Wel overwogen om het contract te ontbinden maar moet sowieso nieuwe abbo en toestel hebben. In dit geval dus niet gedaan. Wil graag gewoon nieuwe en geen reparatie, weinig vertrouwen in zo

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Dat is balen! Zeker na zo een korte periode. Maar aan de andere kant liever nu, dan later. Even voor mijn duidelijkheid, is het toestel ter reparatie gestuurd of als retour gestuurd @Alberta87

Indien het toestel retour is gestuurd, zal het toestel bij ons binnen komen en verwerkt worden. Hiermee wordt je bestelling en abonnement (verlenging) geannuleerd. Na 10 werkdagen kun je dan opnieuw verlengen. Hierdoor krijg je ook een nieuw toestel. Meer hierover lees je hier: https://www.vodafone.nl/support/bestelling-en-nummerbehoud/bestelling.shtml#retourneren

Is het toestel ter reparatie gestuurd, dan is dit geheel een ander verhaal. In dat geval wordt het toestel opgestuurd naar onze reparateur en wordt het onderzocht en evt. verholpen. Daarna wordt het toestel terug gestuurd: Meer hierover lees je hier https://www.vodafone.nl/support/toestel-en-simkaart/reparatie-verlies-of-diefstal.shtml

Dit zijn 2 aparte procedures die los van elkaar staan @Arnold1310 @Energieboy 

Alberta87
topicstarter
Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Als ik het formulier zo zie die de medewerkers hebben ingevuld, is deze zoals het reparatieformulier ingevuld met omschrijving "toestel doa graag omruilen".. Kan de status ook online checken.

 

Maar bij servicecategorie staat vodafone online/telesales retour.. Dus ik snap er niks van en de medewerkers van de winkel hebben ook weinig uitgeleg gegeven. @Steven 

Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Yep, dan is het een Dead On Arrival (DOA)
Als het goed is krijg je dan gewoon een hele nieuwe terug vanuit de winkel. 
Maar ik denk dat Steven het beter voor je kan bekijken 
Jammer dat ze vanuit de winkel niet duidelijk zijn geweest. 

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Dat klinkt niet goed @Alberta87! Ze horen natuurlijk wel duidelijk uit te leggen welke stappen er gedaan dienen te worden en wat zij doen. Namens Vodafone mijn excuses daarvoor. Kun je mij eens het Documentnummer geven via een privébericht? Dan kijk ik met je mee (mits ik dit kan inzien).

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Dankjewel voor de gegevens! Ik heb gekeken of ik het kan inzien maar helaas heb ik geen mogelijkheid hier toe. 
Als "toestel doa graag omruilen"aangevinkt staat, dan zal het toestel omgeruild gaan worden. @Alberta87 

Alberta87
topicstarter
Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hoe lang gaat zo iets duren voordat ik iets hoor? @Steven 

Juanita

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Eerstvolgende keer kun je misschien ook de Huawei klantenservice bellen, ze zitten ook in Nederland. Ik heb hier in Den Haag ook eens een servicepunt bezocht en kreeg fantastische service. 

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Meestal is dit binnen een paar dagen geregeld @Alberta87. De winkel neemt contact met je op zodra ze het nieuwe toestel ontvangen hebben.
@Juanita dat is natuurlijk ook een optie. Alleen als het om een DOA gaat en het via ons besteld is, dient dit ook via ons te gaan. 
Maar wel super om te lezen dat zij top service geven!

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic