BarryJ

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Telefonisch verkoop oplichting

Beste,

Twee weken terug op een maandag werd ik gebeld door de klantenservice van Vodafone. Een leuk gesprek gehad met de jongen en hij had een passende oplossing op mijn vraagstuk. Hij opende het telefoonfesprek met de vraag of we samen even konden kijken naar de mogelijkheden wat betreft het verlengen.

Zelf heb ik ervaring in de telecombranche en heb ik zelfs bij hetzelfde bedrijf gewerkt als waar de jongen in dienst is namelijk: 2contact.

Ik heb met uw werknemer het volgende afgesproken.
- een 1 jarig contract
- een 6 gb + 1gb extra
- ingangsdatum per direct
- huidige abonnement zou per direct worden omgezet

In eerste instantie vond ik het nog te vroeg om te verlengen aangezien mijn contract in maart 2016 zou aflopen. Ik gaf bij hem aan meer data nodig te hebben en het liefst per direct. Aangezien ik een Sim-only abonnement had kon hij dit regelen indien ik er een telefoon bij afnam.

Zijn oplossing:
Neem een 1 jarig abonnement met het goedkoopste toestel wat er is. Op die manier hoef ik niks extra te betalen maar kan mijn abonnement per direct worden omgezet in het nieuwe abonnement en liep mijn huidige contract direct af. Waarom? Omdat Vodafone liever heeft dat je een toestel afneemt.

Klonk logisch en als een goede oplossing.

Het probleem:
Tot mijn grote schrik, bekijk ik vandaag de my vodafone app en zie ik dat mijn contract nog loopt tot maart 2018!!! Twee jaar plus de resterende 4 maanden van mijn vorige contract.

Ik heb nog duidelijk aangegeven 1 jaar te willen en dit herhaaldelijk in de bandopname benoemd. Hij gaf zelf ook in de bandopname aan dat het om 1 jaar ging en dat het per direct van start ging en niet in maart.

Ik weet hoe bandopnames werken en dat deze langere tijd worden opgeslagen. Ik voel me heel erg 'genaaid' door deze jongen en ben in staat om het 2contact kantoor in Haarlem binnen te stappen.

Oplossing: allereerst eis ik dat het contract teruggeschakeld wordt naar 1 jaar, dat wat is afgesproken en waar ik telefonisch akkoord voor heb gegeven. Dat het abonnement zoals afgesproken per direct in gaat en dat de einddatum van het contract dus is per: eind november 2017.

Deze jongen heeft heel bewust mij voorgelogen en met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid opzettelijk het abonnement als tweejarig ingevoerd. Dit is echt afbreuk voor het goede beeld wat ik van jullie had. Een snelle concrete oplossing is gewenst en buiten dat om kan de verkoper een training klantbehoefte goed gebruiken.

Groet,

Barry
5 Reacties 5
Netwerker
Expert
Expert
  • 986Posts
  • 111Oplossingen
  • 401Likes
Hallo Barry,

De oplossing voor jouw kwestie is eenvoudig. Stuur gewoon het gehele pakket retour richting Vodafone met behulp van het volledig ingevulde retour-formulier. Naar het antwoordnummer dat op het retourformulier staat vermeld. Bewaar het verzendbewijs goed bij je belangrijke papieren.

Na een tijdje wordt jouw gehele order geannuleerd. En ook de gehele verlenging wordt weer ongedaan gemaakt. De nieuwe einddatum van je abonnement wordt dan weer gesteld op xx Maart 2016.

Dan kun je naar keuze verlengen naar een SIM-only (!!!) RED Super 2.0 abonnement bij Vodafone.
Jawel : sim-only is ook mogelijk. Toestel-abonnement nemen is helemaal niet nodig. En ook niet verplicht.

Bij die RED Super 2.0 zit standaard 6 GigaByte aan data. Die extra één GigaByte is een tijdelijke aanbieding. Die is dus van tijdelijke aard. Ik kan dus niet weten of die extra één GigaByte (aanbiedings-GigaByte) nog aangeboden wordt in maart 2016. Daar zul je zelf expliciet naar moeten informeren in maart 2016. Of als je besluit om eerder te verlengen.

De vier maanden van je huidige contract moet je gewoon "uitzitten".
En de door jou gewenste verlengingsperiode van twaalf maanden wordt daar gewoon bij opgeteld. Dat is gebruikelijk bij verlengen. Vier plus twaalf maanden is zestien maanden.

Bij de telefonische klantenservice (telefoonnummer 1201) kun je aangeven NOOIT MEER LASTIG GEVALLEN TE WORDEN DOOR telefonische verkopers (lees: oplichters), namens Vodafone. Ik raad je aan dat zo spoedig mogelijk te regelen.

Succes!

Netwerker

BarryJ
topicstarter
Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hi,

Bedankt voor je reactie. Allereerst ik heb niks tegen telefonische acquisitie en de oplossing die mij is geboden past prima bij mijn behoefte. Echter, heeft hij datgeen niet gedaan wat is afgesproken en heeft hij het abonnement voor twee jaar ingevoerd in plaats van 1 jaar. Dat zie ik graag worden recht gezet zonder pakketverzending etc.
Anonymous
Niet van toepassing
Dan zul je contact op moeten nemen met de klantenservice. Zij kunnen dit laten onderzoeken en aanpassen. Dit kun je doen via de tel of chat. Vanuit hier kunnen we niet in de systemen om het op te lossen voor je. Dit is omdat op het forum vragen worden beantwoord door forumleden en hier geen privacy gegevens gedeeld worden.

Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
Geen reacties meer. Topic gesloten.
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
Topic verplaatst naar archief.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic