Leenhof

Ontdekker
  • 3Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Hallo,

Sinds enkele maanden ben ik overgestapt van Tele2 naar Vodafone. Nu blijkt dat ik niet gebeld kan worden door iemand met een Tele2-abonnement. Kan hun zelf wel bellen. Iemand een idee waar dat aan kan liggen?

Al diverse mensen gevraagd met andere providers maar daarmee geen problemen. 

Met vriendelijke groet, 

Frank

 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Leenhof
topicstarter
Ontdekker
  • 3Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Is inderdaad opgelost maar ik had nog geen mail met een terugkoppeling gekregen. Kwam vrijdag toevallig langs een vodafonewinkel en daar nagevraagd. Hebben het opgezocht en bleek afgelopen week inderdaad verholpen te zijn. Was een fout in de routering. Zegt mij verder niks maar het werkt weer. Vandaag ook een mail gekregen dat de case gesloten is.

Bedankt voor alle hulp ??

Bekijk in context

8 Reacties 8
Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Hoi @Leenhof 
Welkom op de klanten helpen klanten Community van Vodafone. 

Dan ziet je niet goed in het systeem van Vodafone en dan moeten ze je simkaart een reset geven. Dit kan je doen door de klantenservice te vragen of hier wachten tot er een Vodafone medewerker online komt en die kan je dan verder helpen. Daarnaast kan je ook even proberen om je toestel een reset te geven (niet naar fabrieksinstellingen).

Wil je wachten op een medewerker, vul dan aanvullende gegevens in bij je profielinstellingen van deze community. De informatie die je invult is alleen te zien door medewerkers van Vodafone! Waar en wat je moet invullen, zie hier voor meer uitleg.

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 2912Posts
  • 841Oplossingen
  • 1013Likes

Een warm welkom op de Vodafone Community @Leenhof 

Wat typisch dat je niet gebeld kan worden door een nummer van Tele2. Betreft het in dit geval één specifiek nummer van Tele2 of zijn het er meerdere? Wil je ook jouw gegevens vermelden in je profiel? Dan kan ik een kijkje achter de schermen nemen en ook zoals @Energieboy aangeeft je toestel een reset geven. Geef je een seintje zodra je deze gegevens hebt aangevuld in je profiel?

Farid-

Raadgever
  • 129Posts
  • 14Oplossingen
  • 52Likes

@Leenhof 

Zo te horen heeft Tele2 je portering niet goed verwerkt en staat de routering bij hen niet goed. Waarschijnlijk hoort de betreffende Tele2 gebruiker dat “het nummer niet in gebruik is”. 

Paul07

Ontdekker
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Je zou het volgende kunnen proberen:

  • Zoek handmatig naar een ander netwerk. Dit kun je vinden in de instellingen van je toestel. 
  • Kies ‘KPN’ 
  • Je toestel probeert nu verbinding te maken met KPN.
  • Na enige tijd krijg je een foutmelding (logisch, je bent geen klant van KPN)
  • Zet daarna de netwerk selectie weer op ‘automatisch ‘
  • Na enige tijd ben je weer verbonden met Vodafone. 

Mocht dit niet helpen, neem dan contact op met de klantenservice via 1201. 

Leenhof
topicstarter
Ontdekker
  • 3Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Bedankt voor de reacties.

De door Paul07 voorgestelde oplossing hielp niet.

Ik heb mijn profiel verder aangevuld. Hoop dat Cecilia Vodafone me verder kan helpen. Ik kan overigens door diverse Tele2-abonnees niet gebeld worden.

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 2912Posts
  • 841Oplossingen
  • 1013Likes

Hi @Leenhof 
Jammer dat de tip van @Paul07 niet dé oplossing was! Het zal in dit geval dan ook niet helpen als ik op de achtergrond het nummer opnieuw laat aanmelden op het netwerk. We moeten hiervoor dan ook een onderzoek starten. Wil je mij in een privéberichtje de volgende informatie sturen?

Ik kan niet gebeld worden door tele 2 nummers:

Alle tele 2 nummers? 

Wat krijgen zij te horen?

Kan je wel bellen naar tele 2 nummers? Gaat dat wel goed?

Is dit zowel op 2G als 4G?

Daarnaast heb ik nodig voorbeelden (nummers en tijdstippen) (niet ouder dan 5 dagen).

In hoeveel procent komt dit voor? 

Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 1103Posts
  • 199Oplossingen
  • 333Likes

Hey @Leenhof . 

Ik krijg zojuist te horen dat alles inmiddels weer moet werken. Is dit bij inderdaad het geval? 🙂

Leenhof
topicstarter
Ontdekker
  • 3Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Is inderdaad opgelost maar ik had nog geen mail met een terugkoppeling gekregen. Kwam vrijdag toevallig langs een vodafonewinkel en daar nagevraagd. Hebben het opgezocht en bleek afgelopen week inderdaad verholpen te zijn. Was een fout in de routering. Zegt mij verder niks maar het werkt weer. Vandaag ook een mail gekregen dat de case gesloten is.

Bedankt voor alle hulp ??

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic