JasperB

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Tegoed + verbruik

Goedenavond,
 
Ik heb al een tijdje een abonnement bij Vodafone, logisch anders was ik hier niet, nooit problemen gehad met het abonnement. Echter kreeg ik afgelopen maandag een sms dat ik al 75% van mijn 1 GB bundel had verbruikt, het leek mij sterk maar goed ik had nog niet echt de tijd om er naar te kijken. Nu keek ik net, 10 April, en zag ik dat ik mijn internetbundel al volledig heb gebruikt!? Terwijl ik in dat jaar dat ik bij Vodafone zit nog maar 1 keer bij de 1GB ben gekomen en de rest hoogstens 750 MB heb gebruikt, en dat ik nu 1 GB in ruim een week heb gebruikt lijkt mij ontzettend sterk. En daarnaast keek ik ook naar mijn bel/sms tegoed en zat ik €8,40 buiten mijn bundel, nou ik weet niet waar jullie kosten voor rekenen maar zo erg is me dat nog niet overkomen.
 
Terwijl ik niet anders doe dan andere maanden, sterker nog, deze maand heb ik constant Wi-Fi gebruikt aangezien ik amper met mijn telefoon uit huis ben geweest.
Ik schrijf deze forum-post nu aangezien de telefonische klantenservice inmiddels is gesloten en die e-mail me toch echt te lang duurt, ik denk dat mijn internet en bel/sms tegoed niet kloppen bij mijn handelingen en zou graag weten waar deze kosten vandaan komen. Mocht er een moderator of iets in die richting mij kunnen helpen zou ik dat zeer waarderen! Aangezien ik als jongere geen 20 dagen buitenshuis zonder internet kan lopen. Ik ben hier zeer ontstemd over.
 
Groeten.
4 Reacties 4
Sido
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 628Posts
  • 74Oplossingen
  • 32Likes
Hoi JasperB, waaraan je tegoed is opgegaan kan en mag ik niet inzien. Ben je recent andere apps gaan gebruiken? Of gebruik je internet vaker? Ik wil je aanraden om een app te installeren die je dataverbruik bijhoudt, zodat je dit ook zelf kunt bijhouden. Je ziet dan bij sommige datateller-apps ook aan welke app je tegoed is opgegaan.

De kosten buiten je tegoed komen zeer waarschijnlijk van internet buiten de bundel. Op de rekening mei, met daarop het gebruik van april, vind je dit gespecificeerd terug.
belphegor

Gedreven Liefhebber
  • 69Posts
  • 1Oplossingen
  • 16Likes
Misschien een blox die uitstaat?
Of bepaalde gratis spelletjes.
Die hebben vaker reclame en dat gaat ook van je data limiet af.
Felix

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hier exact hetzelfde probleem , zelfde sms en naar  blijkt plots alles verbruikt en nog buiten mijn verbruik ..
Ik heb de rekeningen vanaf begin abbo erbij genomen en kom maandelijks niet eens aan een kwart van mijn datatlimiet van 800mb 
Ik ben al 2 weken ziek thuis met de griep , dus ben zeker weten niet buiten geweest!
Hoop dat er een zinnige oplossing komt vanuit Vodafone!
Maartje
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2859Posts
  • 180Oplossingen
  • 208Likes
Hey Felix,

Ik kan me best wel voorstellen dat het erg vervelend is dat je verbruik nu ineens hoger is en dat je geen idee hebt waardoor dit komt. Wij kunnen echter ook niet voor je nakijken waardoor dit precies komt aangezien wij niet kunnen en mogen zien welke apps jij op je telefoon hebt geïnstalleerd. Daarom kunnen wij dus ook niet zien welke apps dit hoge dataverbruik veroorzaken.

Ik kan je in ieder geval wel al vertellen dat je alléén dataverbruik op je rekening ziet als er ook daadwerkelijk verbinding is geweest via je 2G of 3G verbinding. Als je verbinding hebt gehad met Wi-Fi dan is dit niet te zien. Op de een of andere manier heeft je telefoon dus toch verbinding gehad met 3G terwijl je in de veronderstelling was dat je verbinding had met Wi-Fi.

Dit kan verschillende oorzaken hebben. Voorbeeld 1: Het signaal van je Wi-Fi was even erg zwak en hierdoor heeft je toestel automatisch omgeschakeld naar 3G.
Voorbeeld 2: Je hebt je toestel in standby modus gehad. In standby modus wordt Wi-Fi vaak automatisch uitgeschakeld.

De enige manier waarop je dit kunt voorkomen is door je mobiele dataverbinding helemaal uit te schakelen op momenten dat je Wi-Fi gebruikt. Ook zou ik je nog willen aanraden om activiteiten zoals het streamen van muziek, filmpjes of andere zaken zoveel mogelijk via Wi-Fi te doen.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic