Ruud71

Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Tegoed red togheter extra wifi verbruik internet tegoed

Hallo, hoe kan het dat bij een red togheter extra abonnement er toch internet tegoed wordt afgeschreven terwijl we thuis op wifi zitten.

Oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Hoi @Ruud71,

Welkom op de Community van Vodafone. Dat is een aparte situatie.
Het is namelijk alleen mogelijk om data te verbruiken als de optie download booster (Android) aan staat (in combinatie met de Wi-Fi) of als er geen verbinding is geweest met de Wi-Fi.
In My Vodafone kun je achterhalen door welk nummer het verbruik is geweest. In het toestel kun je achterhalen waaraan het verbruikt is (mits het toestel correct is ingesteld).
Had je al gekeken door welk nummer het verbruik is geweest? Welk merk toestel hoort bij dit nummer? 

Controleer ook of Slimme Netwerkwissel/ Wi-fi assistentie uit staat. Deze optie zorgt er namelijk voor dat als het netwerk van ons sterker is dan het Wi-fi Netwerk, het toestel automatisch verbind met ons netwerk. 

Bekijk in context

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

De enige oplossing wat ik mij dan nog kan bedenken is dat verbinding met de WiFi verbroken is @Ruud71.
Hierdoor is er data verbruikt. 

Bekijk in context

11 Reacties 11
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Hoi @Ruud71,

Welkom op de Community van Vodafone. Dat is een aparte situatie.
Het is namelijk alleen mogelijk om data te verbruiken als de optie download booster (Android) aan staat (in combinatie met de Wi-Fi) of als er geen verbinding is geweest met de Wi-Fi.
In My Vodafone kun je achterhalen door welk nummer het verbruik is geweest. In het toestel kun je achterhalen waaraan het verbruikt is (mits het toestel correct is ingesteld).
Had je al gekeken door welk nummer het verbruik is geweest? Welk merk toestel hoort bij dit nummer? 

Controleer ook of Slimme Netwerkwissel/ Wi-fi assistentie uit staat. Deze optie zorgt er namelijk voor dat als het netwerk van ons sterker is dan het Wi-fi Netwerk, het toestel automatisch verbind met ons netwerk. 

Ruud71
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hallo Stefan, ja weet precies waaraan dit ligt. Het gebeurt met het nummer van mijn vrouw, die heeft een Samsung a70 en die kijkt elke avond een vrouwen programma op Videoland. Een a70 heeft geen downloadbooster. Ze is pas over naar Vodafone en direct daarna heb ik het red togheter abonnement afgesloten.

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Kun je eens controleren of slimme Netwerkwissel/ Wi-fi assistentie uit staat. Deze optie zorgt er namelijk voor dat als het netwerk van ons sterker is dan het Wi-fi Netwerk, het toestel automatisch verbind met ons netwerk.
Laat haar ook eens de mobiele data uitzetten als ze gaat streamen.  

Ruud71
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ze zit op een halve meter van de router en ook bij een raam.

 

Maar gisteren haar mobiele gegevens uitgezet en een uur later gekeken bij verbruik en daar was geen verbruik zoals de dagen er voor. Dus u had gelijk en heb tegen mijn vrouw gezegd dat ze dus elke dag bij het kijken naar haar serie haar mobiele gegevens moet uitzetten.

 

Beetje omslachtig maar ok, bij haar vorige provider Youfone nooit last van gehad.

 

 

 

 

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Wat voor een toestel heeft mevrouw @Ruud71?
Dan kunnen we eens kijken of we kunnen achterhalen waardoor dit komt.

Ruud71
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ze heeft een Samsung A70 uit 2019

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Kun je voor mij eens controleren of de optie "Slimme Netwerkwissel" aan staat? 

  • Open Instellingen
  • Kies tabblad Verbindingen
  • Kies Wi-Fi

    Dit kun je alleen controleren als de Wi-FI aan staat @Ruud71
Ruud71
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Het staat er bij haar telefoon iets anders maar netwerkwissel staat uit.

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Dat is fijn om te horen! Het is per software en toestel verschillend hoe deze opties staan @Ruud71
Kun je voor mij eens het volgende controleren?
 

  • Open Instellingen
  • Kies tabblad Verbindingen
  • Kies Wi-Fi
  • Klik op de 3 puntjes en klik op geavanceerd.

Hier staat een optie "Oversch. naar mobiele gegevens". Deze optie moet uit staan. Hierdoor blijf je ook verbonden met het Wi-fi netwerk. 

Ruud71
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Bij geavanceerd staat het overschakelen naar mobiele gegevens uit

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

De enige oplossing wat ik mij dan nog kan bedenken is dat verbinding met de WiFi verbroken is @Ruud71.
Hierdoor is er data verbruikt. 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic