willem uit amst

Gedreven Ontdekker
  • 10Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Tegoed in de Vodafone&Ziggo App loopt achter

Heb unlimited internet. Als mijn dagelijks gebruik bijna op is, update de app vaak niet en geeft niet het juiste aantal nog te gebruiken GB weer  Weet dus niet wanneer een "gb aanvullen" te sturen: te vroeg accepteert ie niet en te laat wordt de verbinding afgebroken. Is dit een bekend probleem en hoe dit te verhelpen. Op deze manier is tv kijken met onbeperkt internet zeer frustrerend.

 

5 Reacties 5
Carlien
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 73Posts
  • 22Oplossingen
  • 14Likes

Hi @willem uit amst!

Snap dat het verwarrend is dat je dan niet kan updaten als de app niet bijwerkt! Het klopt dat het even kan duren voordat de app soms even de tijd nodig heeft om te synchroniseren. Lukt het via sms wel om je data aan te vullen? 

 

Zo werkt onbeperkt:

  • Je start elke dag met 10 GB.
  • Zodra deze GB's op zijn, activeren wij automatisch 2 GB.
  • Heb je meer data nodig? Dan kan je onbeperkt steeds 2 GB extra activeren via My Vodafone of door 'GB aanvullen' te sms'en naar 4000.

 

willem uit amst
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 10Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Probleem is dat met streaming (bv Olymp Spelen) dit vrij veel data gebruikt. Als je dan in de app ziet dat er nog 1GB over is en het blijkt dat dit slechts 200MB is stopt je stream na een aantal minuten.  De app heeft regelmatig een vertraging van een half uur of meer. Aanvullen via sms werkt alleen als je minder dan 200MB hebt, wat betekent dat zeer goed in de gaten moet inschatten hoeveel MB je ongeveer over hebt.

Net zulke onnauwkeurige app is het klantvriendelijker om telkens te verhogen naar 4GB per keer en met sns te verhogen vanaf 500MB. Zo wordt er geen misbruik van veel data gemaakt en kan de klant goed gebruik maken van Vodafone streamingsdiensten, vooral in de vakantietijd en tijdens de Olympische Spelen.

Energieboy
Expert
Expert
  • 12323Posts
  • 3568Oplossingen
  • 3208Likes

Wie gaat er dan ook op vakantie tijdens de Olympische Spelen 🤪😉😜. Grapje hoor! Maar je hebt helemaal gelijk, het loopt soms erg ver achter en dan duurt het wel even voor je weer verder kan kijken. Het vreemde is dat er mensen zijn die hier altijd last van hebben, en er ook veel zijn die dit probleem niet herkennen. Iets voor Vodafone om aan te gaan werken. 

Let ook op, in het buitenland kan er soms een vertraging zijn met data informatie. Vodafone Nederland is dan op dat moment ook afhankelijk van informatie uit het land waar jij bent. En let op je Fair Use PolicyEen Red Unlimited abonnement heeft een onbeperkte databundel in Nederland en je databundel wordt niet verdubbeld als je Ziggo-klant bent. Je kunt 40 GB per maand in de EU gebruiken.

willem uit amst
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 10Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Ben gewoon in Nederlandj, maar heb Vodafone unlimited gekozen om tijdens de zomer buitenshuis op mn laptop te kunnen kijken.  Ben bang een verkeerde keuze gemaakt te hebben. Baal stevig, vooral omdat de verbinding de laatste weken erg hapert (zie mn andere mail).

Judith
Community Moderator
Community Moderator
  • 68Posts
  • 14Oplossingen
  • 14Likes

Dat is dan inderdaad erg zuur @willem uit amst en een hoop gedoe als je midden in een wedstrijd of leuke serie opeens je data moet aanvullen en dat blijkt dan te vertragen. Je hebt regelmatig meer dan 10GB per dag nodig begrijp ik. Dan zou je eventueel nog kunnen kiezen voor een Red abonnement met 20GB maar dan is er niet de mogelijkheid om onbeperkt aan te vullen als je door je data heen bent en de vraag is natuurlijk of je dan maandelijks genoeg data hebt. Je kunt overigens altijd extra data bij kopen maar dat kan ook duur uitpakken als je van binge watchen houdt. 
Je geeft ook aan dat je last hebt van een haperende verbinding en ook dat is niet erg prettig als je net lekker iets zit te kijken. Doorloop eens de netwerkcheck. Aan het eind van deze check kun je aangeven of na het doorlopen van de stappen de problemen zijn opgelost. Is dat niet het geval dan zal onze netwerkcrew een onderzoek starten, want uiteraard moet het probleem opgelost worden. 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic