Annabelle
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 1846Posts
  • 148Oplossingen
  • 119Likes

Technische problemen simkaart activatie

Hallo allemaal,

Op dit moment zijn er technische problemen met het activeren van simkaarten. We begrijpen dat dit erg vervelend is en lossen dit probleem zo snel mogelijk op. Abonneer je op dit topic om op de hoogte te blijven van eventuele updates.

Excuses voor het ongemak en bedankt voor jullie begrip!

Update 24-04-2015 11:15

We hebben vannacht een wijziging doorgevoerd die ervoor zorgt dat nieuwe simkaarten weer geactiveerd kunnen worden.

Het is echter zo dat er klanten zijn die al langer wachten op de activatie. Er is namelijk een wachtrij ontstaan vanwege deze problemen. We verwachten dat deze wachtrij z.s.m. is opgelost.

Update 25-04-2015 13:30

Het verwerken van de wachtrij duurt helaas langer dan we hadden verwacht. We zijn druk bezig om dit alsnog z.s.m. op te lossen.

Update 29-04-2015 19:00

Hallo allemaal,

Zojuist hebben we een update gekregen van onze technische dienst. Zij hebben ervoor gezorgd dat de simkaarten die nog in wachtrij stonden nu alsnog geactiveerd zijn. Het enige wat jij hoeft te doen is je toestel opnieuw opstarten. Mocht je hierna toch nog problemen ervaren raad ik je aan contact op te nemen met de klantenservice.
270 Reacties 270
Cas

Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

een update/advies in deze thread van een vodafone medewerker zou wel eens op zijn plaats zijn.
zentair

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Zoals al eerder gezegd, even langs de winkel gaan en daar een nieuwe SIM laten activeren. Heb ik vanmiddag gedaan. Kan eindelijk na een week weer gebeld worden!
JanR

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ook al wordt dit niet bevestigd. In de winkel nieuwe sim halen en klaar!
peekay64

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ook ik ben na anderhalve week eindelijk weer mobiel dankzij de inspanningen van belcompany in goes die mij telkens keurig te woord stonden, netjes terugbelden en ook lang aan de lijn hebben gehangen om mijn kaart aan de praat te krijgen. Een nieuwe kaart activeren hielp mij 15 minuten later op het net. Maar vodafone bleef gisteren nog luid en duidelijk het dringende advies geven aan winkelmedewerkers om toch vooral.geen nieuwe kaartjes te installeren want daarmee zou het alleen maar erger worden. Het lijkt mij verstandig dat wij als gedupeerden zoveel mogelijk publiciteit hieraan moeten geven en de koppen bijelkaar steken om voor schadevergoeding te gaan. Dit is niet zomaar ongemak meer. Ik en vele anderen hebben echt financiële schade geleden. Ideeën zijn welkom want samen staan we sterk.
JanR

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Naar de winkel, nieuwe sim halen, activeren en klaar .... wel ff data-verbinding instellingen checken!
Kyra
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 499Posts
  • 5Oplossingen
  • 49Likes
Hallo allemaal,

Zojuist hebben we een update gekregen van onze technische dienst. Zij hebben ervoor gezorgd dat de simkaarten die nog in wachtrij stonden nu alsnog geactiveerd zijn. Het enige wat jij hoeft te doen is je toestel opnieuw opstarten. Mocht je hierna toch nog problemen ervaren raad ik je aan contact op te nemen met de klantenservice.
Alexverveer

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Vandaag naar een Vodafone winkel geweest, de nieuwe sim zou actief zijn maar kreeg toch geen netwerk. In de winkel nieuwe sim erin en gaan met die banaan.
psychomum66

Gedreven Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ja, heb ik gisteren gedaan: nieuwe sim en hij deed het....tot vanavond! Nu weer hetzelfde: kan geen verbinding met netwerk maken.....frustrerend
psychomum66

Gedreven Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Zo mensen, voor iedereen die hetzelfde probleem met de nieuwe sim heeft zoals ik hier boven heb beschreven: duw de oude sim weer in! Deze doet het nu omdat het probleem opgelost is!
KKBB1986

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Het is helemaal niet opgelost. Net gebeld met klantenservice.
''ik zet het door naar de technische afdeling''

Ben het ongelooflijk zat. Wacht al 3 weken.

Als je er niet zeker van bent dat het allemaal niet werkt, schrijf dan ook niet dat het is opgelost.
DIt wekt alleen maar nog meer irritatie wanneer het dus nog niet werkt!!
PaulvdVen

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik zit deze week in het buitenland. heb de laatste dagen voor mijn vertrek 20x met klantenservice gebeld en 2x bij de winkel geweest. Ik gebruik mijn telefoon zakelijk en heb mijn telefoon door de klantenservice laten doorschakelen naar een nieuw nummer.

Kan ik deze kosten bij jullie declareren Vodafone? Laat maar, is geen geen echte vraag want ik weet het antwoord al.

Verder merk ik nu hoe belangrijk Whats'app is geworden. Ik krijg boze mailtjes van mensen die mij niet kunnen bereiken op de app maar dan ook niet meer bellen. Interessant.

Beste Vodafone, ik heb jaren in de telecom gewerkt. Als je je processen op orde wil brengen zodat dit niet meer gebeurt, bel maar even. Niet op mijn vodafone telefoon want die doet het nog altijd niet 🙂


Cas

Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

inderdaad het is helemaal niet opgelost.Telefoon herstart, contact opgenomen met de servicedesk.
"Ik zie dat jouw probleem niks met de storing van afgelopen week te maken heeft."
De storing van afgelopen week?? Ik wacht al sinds 24 maart.

de servicedesk gaat het opnieuw doorgeven aan de technische afdeling. enzenzenz. er werd nu voor het eerst om mijn emailadres gevraagd om terugkoppeling te kunnen geven. zou het enig verschil maken?





Nanoukmaxx

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
hallo ik heb nog steeds geen internet en bellen. Zit nu al 9 dagen zonder ,heb via facebook pagina privé mijn gegevens door moeten geven aan Maartje hoor er niet meer van. IK BEN BOOS KWAAD op Vodafone zoveel jaar bij jullie moet dit nu echt zo lang duren. Heb ik een nieuwe telefoon kan ik er niets mee .HELP HELP Groetjes Angelique Zwart
Charles1963

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb op 17 maart mijn abbonement verlengt en een Iphone5 gekregen met nano simkaart. Na meerdere telefoontjes en mededelingen dat het opgelost zou worden is er nog steeds niets gebeurt. Ik heb intussen een oude Iphone moeten lenen van iemand die nu al 4 weken geen gebruik heeft kunnen maken van zijn abbonement. Dus al met al voor meer dan €20 aan belkosten en €7,50 abbonements kosten nog geen steek verder.
Dus ben ik vanmiddag naar de Vodafone winkel gegaan waar ze mijn oude simkaart op maat geknipt hebben en probleem is dus nu tijdelijk opgelost.
Nu maar eens informeren bij de Konsumentenbond en Radar wat zij hier van vinden, zal voot Vodafone geen probleem zijn daar ze wel vaker hun tekortkomingen moeten uitleggen aan het Nederlandse publiek.
SamsungExpert
Super Expert
Super Expert
  • 4686Posts
  • 439Oplossingen
  • 899Likes
Hoi allemaal!

Op dit moment is het misschien ook en handig advies om even en winkel bij jou in de buurt te bezoeken. Mocht je dit probleem al en lange periode hebben en nog steeds problemen ondervinden met je simkaart, je ontvangt dan en nieuwe simkaart die wel te gebruiken is en direct geactiveerd is!

Je kunt ook even contact opnemen met de klantenservice en even navragen hoe de status van je simkaart activatie ervoor staat en of deze al geactiveerd kan worden. Het kan nog zo zijn dat de wachtrij korter is geworden maar dat je activatie binnenkort aan de beurt is.
Cas

Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Nog maar een update. Ik heb inderdaad mail gekregen van de servicedesk medewerkster (chat) maar dat is meer uit beleefdheid. Veel wijzer word ik hier niet van en nogmaals een sim halen zal ook niet veel uithalen. (4 keer is ook wel genoeg)

"
Ik heb een terugkoppeling ontvangen van de afdeling wat hier verder over gaat. Het probleem is dat er 2 x geprobeerd is een simkaart te activeren. Terwijl nog de eerste simactivatie in werking was.
Deze 2 activaties werken zich tegen waardoor de activatie blijft hangen op het netwerk.
Er wordt nog gezocht voor een oplossing voor dit probleem.

Meer kan ik helaas op dit moment niet voor je betekenen.
"
Hendrik62

Gedreven Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Na een stuk of acht telefoontjes met de klantenservice (kastje-muur), zojuist toch maar eens bij een Vodafone winkel langs geweest. Nieuwe simkaart geinstalleerd, probleem opgelost. Jammer dat de klantenservice niet aan mijn verzoek om een nieuwe simkaart te sturen wilde voldoen. Had een hoop irritatie gescheeld.
Nynapien

Gedreven Ontdekker
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Hier ondertussen de nodige belletjes gepleegd met vf de afgelopen week, opsturen nieuwe sim was geen probleem...vanmorgen een verzend-bevestiging gehad, hij zal een dezer dagen per post binnen komen (ondertussen al ruim een week onbereikbaar)
Zojuist even mn nieuwe phone aangezet (had ff een extra web-pagina nodig via wifi), en tot mijn grote verbazing heb ik ineens verbinding met het netwerk ????
Super fijn dat ik weer bereikbaar ben natuurlijk, maar na het lezen van eedere berichten is het dus mar ff afwachten of dat zo blijft...
Is de wachtrij dan nu opgelost? Ik neem aan dat mn nieuwe sim (die nog onderweg is) pas geactiveerd wordt als ik daar opdracht voor geef? Heb er weinig zin in om straks weer onbereikbaar te zijn...
Anonymous
Niet van toepassing
Hey Nynapien

Je simkaart wordt inderdaad pas geactiveerd zodra je er opdracht voor geeft. Goed om te lezen dat je weer bereikbaar bent.

Groetjes stevied86
marces

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Best bijzonder dat ik na gisteren mijn simkaart te hebben geactiveerd en daarna gebeld heb ook nog steeds geen gebruik kan maken van mijn kaart. Terwijl de dame op de voicerespons aangeeft dat het binnen 2 uur geregeld is.

Neemt Vodafone haar klanten wel serieus?

De helpsesk gaf aan dat ik gewoon maar moest wachten.
Zijn de problemen dan alleen maar opgelost en niet de oorzaken?
Ik vind het heel vervelend want heb nu mijn oude telefoon niet cadeau kunnen geven aan mijn jarige moeder.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic