Annabelle
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 1846Posts
  • 148Oplossingen
  • 119Likes

Technische problemen simkaart activatie

Hallo allemaal,

Op dit moment zijn er technische problemen met het activeren van simkaarten. We begrijpen dat dit erg vervelend is en lossen dit probleem zo snel mogelijk op. Abonneer je op dit topic om op de hoogte te blijven van eventuele updates.

Excuses voor het ongemak en bedankt voor jullie begrip!

Update 24-04-2015 11:15

We hebben vannacht een wijziging doorgevoerd die ervoor zorgt dat nieuwe simkaarten weer geactiveerd kunnen worden.

Het is echter zo dat er klanten zijn die al langer wachten op de activatie. Er is namelijk een wachtrij ontstaan vanwege deze problemen. We verwachten dat deze wachtrij z.s.m. is opgelost.

Update 25-04-2015 13:30

Het verwerken van de wachtrij duurt helaas langer dan we hadden verwacht. We zijn druk bezig om dit alsnog z.s.m. op te lossen.

Update 29-04-2015 19:00

Hallo allemaal,

Zojuist hebben we een update gekregen van onze technische dienst. Zij hebben ervoor gezorgd dat de simkaarten die nog in wachtrij stonden nu alsnog geactiveerd zijn. Het enige wat jij hoeft te doen is je toestel opnieuw opstarten. Mocht je hierna toch nog problemen ervaren raad ik je aan contact op te nemen met de klantenservice.
270 Reacties 270
gaab_

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik vind het rond uit belachelijk dat er in het weekend er niet verder aan gewerkt word, zat mensen werken in de weekende en feestdagen dat moet ik zelf ook en ik moet ook BEREIKBAAR zijn voor mijn werk!!!! Het is ook belachelijk dat er steeds maar word gezegt bel de klantenservice ik ben ondertussen al 10 als 15 euro kwijt aan die telefoontjes daarheen aangezien het soms een halfuur duurt voor dat je iemand aan de telefoon krijgt! En dan hebben ze er ook nog gemeenschap verstand van vind het echt schandalig!!!! Maar ik weet wel wat dit mijn laatste abonnement is bij Vodafone en ik hoop dat er meer mensen zo denken!! Raad jullie bij iedereen af!!!!
Nynapien

Gedreven Ontdekker
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
De laatste reactie van de super specialist was vanmiddag om 15.10...is er tot op heden verder helemaal geen nieuws vanuit Vodafone?
Dat wordt dinsdag dus weer bellen met de klantenservice...ik ben fysiek niet in staat naar een winkel te gaan, dus ze zullen een nieuwe sim op moeten sturen...dat betekent automatisch nog een paar dagen langer onbereikbaar...fijn als je er van afhankelijk bent...????
irisnijemanting

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Wat het meest vreemde is dat het zo lang duurt en dat ik net een pré paid kaart er in doe en deze wordt METEEN gerehabiliteerd op VODAFONE. .... ik zeg; stap allemaal over dat ga ik ook doen per Augustus. Met een eigen bedrijf kan je je dit niet veroorloven! !!!
irisnijemanting

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Ik bedoel dus geregistreerd.
psychomum66

Gedreven Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Mij werd op fb door een Vodafone medewerker verteld dat als ik een nieuwe simkaart in de winkel ga halen, ik weer onderaan de zogenaamde "wachtlijst" kom te staan? Zie de logica van deze uitspraak niet, want nieuwe simkaarten kunnen toch weer volgens hun geactiveerd worden, of heb ik dat verkeerd begrepen? Zit sinds woensdag zonder netwerk na de "activatie"...pfff..wat is nu wijsheid?
Jdejonh

Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Sinds 3 april heb ik al geen servicr meer ivm niet kunnen activeren van simkaart. 100 x gebeld slleen maar van het kastje naar de muur gestuurd. Een wallpost gemaakt; antwoord dat ze er druk mee bezig zijn. Toen ik een paar scherpe opmerkingen trrug maakte kreeg ik een dreigement dat mijn account geblokkeerd zou worden als ik daar niet mee zou stoppen ????
Nadat hier (eindelijk) aangekondigd werd dat het problerm erkent is en dat alle problemen zaterdagochtend vroeg opgelost zouden zijn, kwam daarna die 'wachtrij'....
Daar kreeg ik ook schoon genoeg van en posten weer een aantal opmerkingen. Wat ik toen als antwoord kreeg staat hieronder. Blijkbaar ben ik de enige die nig geen simkaart activatie heeft omdat ik een 'ander technisch probleem' heb ???!
Oke, wie van jullie herkent dit probleem en wacht ook al weken op activatie? Ik denk nl. dat dit de zoveelste smoes van vodafone is....

Vodafone antwoord;
In jouw geval betreft het een technisch probleem in je klantgegevens. Simpel gezegd staat er iets open dat voorkomt dat we de simkaart kunnen activeren. Dit is door ons niet op te lossen en is voor je doorgezet. Dit staat dus los van de wachtrij die we van de week op het forum hebben geplaatst.
Ik had je graag van een ander antwoord willen voorzien en het direct willen oplossen maar dat lukt helaas niet.
irritatie

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik ben nu een week bereikloos, ik stap per juni over naar een andere provider. Maar vodafone had mij op een of andere manier maandag al afgesloten (terwijl mijn contract tot juni loopt en ik dus gewoon tot dan betaal)
Na veel gedoe hebben zij mijn nummer weer op het netwerk gekregen alleen is mijn sim blijkbaar niet te activeren.
Ben er echt zo klaar mee! ????
Jdejonh

Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Ik begin steeds meer te geloven dat bas2 mogelijk een medewerker van Vodafone is!!
Hoe toevallig op de valreep van zaterdag zijn bericht, lees: als alle winkels zondag en maandag gesloten zijn......dat DE oplossing voor simkaart activering een bezoekje aan de Vodafone winkel is....
Denkt Vodafone echt dat we zo dom zijn??
Bozeklant123

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Waar blijven de updates wat betreft de wachtrij. Het moet toch niet moeilijk zijn om een globale schatting te geven.
Simpele rekensom lijkt mij. Aantal tijd nodig per simkaart maal het aantal ongeactiveerde simkaarten. Ik krijg steeds meer het idee dat het een grote puinhoop is daar.
En een vraag aan vodafone( ik weet dat jullie mee lezen) is het waar dat sommige simkaart die vorige week uitgegeven zijn niet meer gaan werken?
Ik wil nu eindelijk eens n keer duidelijkheid
Bink

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Dat werd mij gisteren in de winkel wel verteld. Dinsdag (en ms ook wel woensdag) uitgegeven simkaarten zijn onbruikbaar. Klopt wel met wat Bas zegt.
Riannevanmeel

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Mijn werft dit ook vertelt en ik heb een nieuwe simkaart gekregen en bij werkte de nieuwe simkaart binnen 10 minuten
Bozeklant123

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
kan vodafone daar zelf niks over zeggen? raar dat dat in de winkel wel gezegd word maar in het topic waar alle updates verschijnen is het al 2 dagen stil. hoe kan dat vodafone?
LiviuBalaj

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hi Customer Service,

I have had to call Vodafone CS significantly in the last few weeks. As a customer, I can tell yout that that is not pleasant. Especially since you left me without a phone for 4 days now,

I recently purchased an iPhone 5S from Vodafone together with a new micro SIM card. I called your CS Thursday asking them to block my old SIM card and activate my iPhone micro SIM card. I was told this will happen in a few hours, maximum 48 hours.

A few hours later, my old SIM card was de-activated, but my iPhone card was not activated. This was on Thursday/Friday. It's Tuesday now and my iPhone SIM is still not activated.

I have switched the phone off and on again, but still no signal.

This is getting very frustrating, can I please have someone from Vodafone activate my SIM already? I cannot call CS bercause my phone has no coverage, I'm unable to call friends & family for 4 straight days now. Why on Earth does this take so much?!
Gerard11

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Mensen de oplossing is simpel en Vodafone is vervelend. Ga gewoon naar een winkel en vervang je simkaart voor een nieuwe. Loop je gewoon bellend de winkel uit. Anders duurt het nog dagen. Losers.
SamsungExpert
Super Expert
Super Expert
  • 4686Posts
  • 439Oplossingen
  • 899Likes
Hallo allemaal!

Koningsdag is helaas al bijna voorbij. Maar goed nieuws voor de mensen die nog geen bereik hebben morgen zijn de winkels weer geopend. Mocht je dus dan op dat moment ook geen netwerk hebben loop gerust en winkel binnen ;).

Vodafone winkels
SamsungExpert
Super Expert
Super Expert
  • 4686Posts
  • 439Oplossingen
  • 899Likes
Hi! LiviuBalaj,

Sorry to hear that, unfortunately also others couldn't activate their SIM cards because of a technical problem with activating the SIM cards. You may want to visit a Vodafone shop for a new SIM card which can be automatically activated without any problems!
Jdejonh

Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Puh! Wachten op dinsdag? En dan zou alles weer in orde zijn? Ik wacht al sinds 3 april en heb deze leugens al allemaal gekregen en ook braaf opgevolgd ????
Heb na klacht een nieuwe simkaart gekregen....niet te activeren! Ben naar de Vodafone winkel geweest, nieuwe simkaart niet te activeren! Is mij aangeboden de huidige simkaart te knippen....maar mijn risico, kan zijn dat deze het ook niet meer doet....niet gedaan dus.
Heb wel 100 x aan de telefoon gehangen met klanten service en technische dienst, uitkomst: ik heb nog steeds geen service!!!!!
R212H

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Aangezien ik niet kan reageren in het originele HOT TOPIC dan maar hier.
Allemaal heel mooi om te lezen dat er hard aan gewerkt wordt om het probleem op te lossen en allemaal heel vervelend dat er problemen zijn.
Ik heb echter 3 vragen waar ik toch wel eens antwoord op zou willen hebben.
- Waarom is mij niet verteld dat er problemen waren met het activeren van nieuwe simkaarten toen ik in de shop een kaart aanschafte?
- Wanneer denkt vodafone dat het probleem opgelost is? Is het een kwestie van uren, dagen of weken?
- Wat denkt vodafone te doen om het ongemak dat ik ondervind te compenseren?

Alvast bedankt voor het beantwoorden,

Martijn
Gr1etje

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Hi!

Ik heb afgelopen zaterdag mijn abonnement verlengd met een nieuwe telefoon, daarvoor heb ik een nieuwe nano sim ontvangen icm mijn telefoon. Echter is de simkaart nog niet geactiveerd ondanks dat de verkoper zei dat dit 3 uur zou duren. Ik begreep dat er een storing was afgelopen weekend en dat het kan dat daardoor mijn simkaart niet geactiveerd was. Daarbij kreeg ik het advies om de klantenservice te bellen om de simkaart alsnog te activeren, echter kreeg werd de call steeds tijdens het keuzemenu al afgebroken dus ik kan jullie niet bereiken.

Zouden jullie mij kunnen helpen door mijn simkaart alsnog te activeren?

Groeten,
Grietje
SamsungExpert
Super Expert
Super Expert
  • 4686Posts
  • 439Oplossingen
  • 899Likes
Jdejonh Vandaag zou je dus even langs kunnen gaan de storing is verholpen. Dus deze keer zou alles moeten werken, ik snap dat je baalt van deze periode...

Meer kunnen we niet doen vanuit het forum, kan je alleen deze tip meegeven.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic