Annabelle
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 1846Posts
  • 148Oplossingen
  • 119Likes

Technische problemen simkaart activatie

Hallo allemaal,

Op dit moment zijn er technische problemen met het activeren van simkaarten. We begrijpen dat dit erg vervelend is en lossen dit probleem zo snel mogelijk op. Abonneer je op dit topic om op de hoogte te blijven van eventuele updates.

Excuses voor het ongemak en bedankt voor jullie begrip!

Update 24-04-2015 11:15

We hebben vannacht een wijziging doorgevoerd die ervoor zorgt dat nieuwe simkaarten weer geactiveerd kunnen worden.

Het is echter zo dat er klanten zijn die al langer wachten op de activatie. Er is namelijk een wachtrij ontstaan vanwege deze problemen. We verwachten dat deze wachtrij z.s.m. is opgelost.

Update 25-04-2015 13:30

Het verwerken van de wachtrij duurt helaas langer dan we hadden verwacht. We zijn druk bezig om dit alsnog z.s.m. op te lossen.

Update 29-04-2015 19:00

Hallo allemaal,

Zojuist hebben we een update gekregen van onze technische dienst. Zij hebben ervoor gezorgd dat de simkaarten die nog in wachtrij stonden nu alsnog geactiveerd zijn. Het enige wat jij hoeft te doen is je toestel opnieuw opstarten. Mocht je hierna toch nog problemen ervaren raad ik je aan contact op te nemen met de klantenservice.
270 Reacties 270
mldmld

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Is er enig zicht hoe lang het gaat duren voor ik mijn nieuwe sim kaart kan gebruiken?
van de heldesk krjg ik verschillende antwoorden.

Ik wacht in spanning een antwoord af en teken et een vriendelijke groet.

MLD.


Annabelle
Oud Community Moderator topicstarter
Oud Community Moderator
  • 1846Posts
  • 148Oplossingen
  • 119Likes
Roelie1 en Ontwikkeling

Ik heb jullie berichten verplaatst naar het juiste topic. Er zijn momenteel problemen met de simactivaties. Excuses voor het ongemak! Je kunt je abonneren op dit topic om op de hoogte te blijven van eventuele updates.
bubbeaux

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Beste Vodafone,

Vandaag heb ik mijn Iphone 5c in ontvangst mogen nemen. Helaas heb ik nu nog steeds 'geen service'. Een uur nadat ik mijn bestelling had ontvangen, had ik dit geval ook al. Hierdoor heb ik toendertijd al besloten om de klantenservice te contacteren en vervolgens is mijn simkaart geactiveerd door deze vriendelijke medewerkster. Nadat ik al haar adviezen heb opgevolgd, heb ik nu nog steeds 'geen service'. Is het gebruikelijk dat het zolang duurt?

Bovendien kan ik de klantenservice niet bellen, omdat ik dus geen service heb. Graag dat er nogmaals naar mijn simkaart activatie wordt gekeken, en het probleem zo snel mogelijk wordt opgelost.

Mvg,

Bob
Netwerker
Expert
Expert
  • 986Posts
  • 111Oplossingen
  • 401Likes
Hallo Forum-leden,

Voor problemen met het activeren van jullie nieuwe SIM-kaart. Zie dit topic:

Weblink: http://forum.vodafone.nl/t5/Vodafone-Nieuws/Technische-problemen-simkaart-activatie/td-p/241998

Via het Forum kun je niet geholpen worden met het activeren van je nieuwe SIM-kaart. En evenmin met problemen daaromtrent. Houd daar rekening mee.

Succes!

Netwerker
bubbeaux

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Beste vodafone,

Eerder heb ik een bericht geplaatst, hetgeen is verwijderd. Nogmaals mijn verzoek om ervoor te zorgen dat mijn sim correct wordt geactiveerd.

Ik vind het niet erg netjes om, zonder mij te berichten, mijn eerdere post zomaar te verwijderen.

bvd,

Bob Kouveld
tonjansen

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik zit al 34 uur op activate te wachten
SamsungExpert
Super Expert
Super Expert
  • 4686Posts
  • 439Oplossingen
  • 899Likes
Hey bubbeaux,

Er zijn helaas op dit moment problemen met de activatie van de simkaarten. Klik hier om naar het bericht over de problemen te gaan.
Er wordt z.s.m gezocht naar en oplossing!
SamsungExpert
Super Expert
Super Expert
  • 4686Posts
  • 439Oplossingen
  • 899Likes
Hej tonjansen,

Misschien heb je het gemerkt maar er zijn problemen met de activatie van de simkaart. Klik hier voor het topic over de problemen. Er wordt gezocht naar en spoedige oplossing!
Abonneer je op het topic om zo snel mogelijk te weten wanneer het probleem is opgelost.
ElineH1

Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Na enkele dagen en meerdere bezoeken aan de Vodafone winkel doet mijn nieuwe sim kaart het nog altijd niet. Ik heb geen netwerkverbinding en ben dus niet bereikbaar. In de winkel kunnen ze me geen duidelijkheid geven over wanneer dit probleem echt eens wordt opgelost. Heel vervelend, want ik betaal in de tussentijd wel voor mijn abonnement.

Graag een oplossing: Zorg dat mijn sim kaart door jullie systeem wordt geactiveerd.

Ter info: Nieuwe sim kaart gekregen, werkte niet ondanks telefonische activatie. In de winkel hebben ze mij een nieuwe kaart gegeven en geactiveerd, deze werkte ook niet. De klantenservice zei dat het eerste nieuwe kaartje geactiveerd gaat worden, maar we zijn nu al 2 dagen verder en ik heb nog altijd geen netwerkservice.
Anonymous
Niet van toepassing
Hey ElineH1,

Vanmiddag is er een bericht op het forum gepost dat er op dit moment problemen zijn met simactivaties. Echter vanuit hier kunnen wij niks betekenen omdat wij forumleden niet in de systemen van Vodafone kunnen ivm privacy.
Ik raad je aan om contact op te nemen met de klantenservice. Zij helpen je hier graag mee verder. Ik hoop voor je dat de som snel wordt geactiveerd.

Groetjes stevied86
mldmld

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
fijn te merken dat ik niet de enige ben met dit probleem, alhoewel dat het ongemak niet oplost.
vreemd dat de hulpdesk er zo schimmig over doet.
ElineH1

Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Het is wel vervelend om te bellen met een telefoon zonder netwerkverbinding. Ik woon op mezelf en heb geen andere mogelijkheid om te bellen naar de klantenservice. Daarnaast begrijp ik dat er een probleem is met de activatie, maar dit kan geen dagenlang excuus blijven. Ik moet bereikbaar zijn voor mijn werk en ben dat nu niet.
Anonymous
Niet van toepassing
Wat je kunt doen is via Facebook, Twitter en de chat contact opnemen met de klantenservice. Op deze manier hoef je niet te bellen.

Groetjes stevied86
NSnel

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik ben bijzonder teleurgesteld in de service van Vodafone.
Twee weken geleden abonnement verlengd, nieuw toestel, nieuwe sim kaart. Wil je bestellen heb je zo iemand aan de lijn.
Helaas was het niet mogelijk om SIM kaart via site te activeren.
Gebeld 0800-1258: wachttijd gemeld 15 minuten, na 30 minuten opgegeven
Volgende dag om 8 uur gebeld, wachttijd gemeld: 7 minuten, na 30 minuten eindelijk opgenomen. Helaas lagen de systemen er uit en kon ik niet geholpen worden. Over 4 uur terugbellen. Teruggebeld: gemelde wachttijd 1 uur!!! Opgegooid.
Vanochtend weer geprobeerd: wachttijd gemeld 15 minuten, na 40 minuten iemand aan de lijn: HETZELFDE VERHAAL!! Systemen liggen plat, belt u later terug.
Kan nergens op de site mijn klacht kwijt, vandaar in dit forum
Met deze service ga ik op zoek naar een andere provider! Toch al meer dan 10 jaar klant. Jammer.
Kyra
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 499Posts
  • 5Oplossingen
  • 49Likes
@mldmld en @tonjansen,

Ik heb jullie berichten ook even verplaatst. Ondanks dat SamsungExpert jullie al door had gegeven dat hier de informatie staat. Als je je abonneert op dit topic, krijg je een melding als er een update is. Excuses voor het ongemak!
muisenmar

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
wat een belachelijke antwoorden van de klantenservice! als je geen netwerk hebt kun je ook niet naar Facebook of twitter!!!! niet iedereen heeft de beschikking over wifi!
Ik wil kunnen bellen! kan al 2 dagen niet , als ik van dit probleem had geweten had ik even gewacht met verlengen , was wel zo netjes geweest als jullie dit gemeld hadden op de site waar verlengd wordt!
slechte service Vodafone!
Nadia
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 730Posts
  • 20Oplossingen
  • 70Likes
@bubbeaux, ik heb jouw bericht ook even samengevoegd met dit topic.

@SamsungExpert, top dat je iedereen zo goed doorverwijst! 🙂
Frustrated

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Ik wacht ook al drie dagen op de activering van mijn Sim kaart. Het is opzich prettig om te lezen dat het probleem bekend is, maar de huidige boodschap er wordt aan gewerkt is wel erg summier.
Ook raar dat via onderstaande forum link geen mogelijkheid heeft om te reageren:
http://forum.vodafone.nl/t5/Vodafone-Nieuws/Technische-problemen-simkaart-activatie/td-p/241998

Kortom een redelijke inschatting hoe lang het nog gaat duren is het minste wat ik verwacht. Is er iets wat wij als klanten kunnen doen aan het probleem of moeten we 'gewoon' rustig hopen dat het ooit wel en een keer goed komt?
Verder is het natuurlijk schandalig dat ik voor 45cts p/m heb moet bellen om iemand na 23 min aan de lijn te krijgen die me dan verteld dat ze er ook niks aan kunnen doen. Ook de chat functie is regelmatig niet bereikbaar.

chrisvandort

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
ik wacht al vanaf vorige week , en elke dag krijg ik te horen dat de technische dienst ermee bezig is.
ik vraag me nu echt af hoe technisch ze daar zijn??
als je meer dan een week nodig hebt om een sim kaart te activeren, ben je toch niet echt technisch lijkt me.
heb ondertussen maar de telefoon van mijn dochter gepakt,omdat ik ook bereikbaar moet zijn. maar met de komende dagen in aantocht, lijkt het me toch wel een fijn gevoel dat ik haar ook kan bereiken, en zij mij
wat wel raar was , is dat mijn rekening wel gewoon gestuurd kan worden.
maar ik denk dat mijn technische dienst het knopje betalen niet kan oplossen

Maartje
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2859Posts
  • 180Oplossingen
  • 208Likes
Update 24-04-2015 11:15

We hebben vannacht een wijziging doorgevoerd die ervoor zorgt dat nieuwe simkaarten weer geactiveerd kunnen worden.

Het is echter zo dat er klanten zijn die al langer wachten op de activatie. Er is namelijk een wachtrij ontstaan vanwege deze problemen. We verwachten dat deze wachtrij z.s.m. is opgelost.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic