Annabelle
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 1846Posts
  • 148Oplossingen
  • 119Likes

Technische problemen simkaart activatie

Hallo allemaal,

Op dit moment zijn er technische problemen met het activeren van simkaarten. We begrijpen dat dit erg vervelend is en lossen dit probleem zo snel mogelijk op. Abonneer je op dit topic om op de hoogte te blijven van eventuele updates.

Excuses voor het ongemak en bedankt voor jullie begrip!

Update 24-04-2015 11:15

We hebben vannacht een wijziging doorgevoerd die ervoor zorgt dat nieuwe simkaarten weer geactiveerd kunnen worden.

Het is echter zo dat er klanten zijn die al langer wachten op de activatie. Er is namelijk een wachtrij ontstaan vanwege deze problemen. We verwachten dat deze wachtrij z.s.m. is opgelost.

Update 25-04-2015 13:30

Het verwerken van de wachtrij duurt helaas langer dan we hadden verwacht. We zijn druk bezig om dit alsnog z.s.m. op te lossen.

Update 29-04-2015 19:00

Hallo allemaal,

Zojuist hebben we een update gekregen van onze technische dienst. Zij hebben ervoor gezorgd dat de simkaarten die nog in wachtrij stonden nu alsnog geactiveerd zijn. Het enige wat jij hoeft te doen is je toestel opnieuw opstarten. Mocht je hierna toch nog problemen ervaren raad ik je aan contact op te nemen met de klantenservice.
270 Reacties 270
Furkan_A

Gedreven Ontdekker
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ja precies, we kiezen niks voor niks vodafone en wat krijgen we terug ? Niets
patjuhw

Gedreven Raadgever
  • 226Posts
  • 10Oplossingen
  • 70Likes
het enige wat ik jullie kan adviseren is om te vragen of ze dit door willen zetten na de technische dienst dat hebben ze bij mij ook gedaan en na 6 dagen (ja alsnog lang maar beter dan meer dan een week) was mij sim geactiveerd

pennywafel

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
hadden ze bij mij afgelopen maandag al gedaan toen ik de klantenservice had gebeld, maarja voor mij is dit nu de 6e dag dat ik zit te wachten, maandag maar weer klantenservice bellen.
Furkan_A

Gedreven Ontdekker
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik ben vandaag weer naar vodafone winkel in Apeldoorn gegaan. Dit keer kwam er een andere medewerker en hij belde gelijk naar klantenservice, hij vroeg wat die beter kon doen, hij zei dat ik na 45 min weer terug moest komen. Ze belde toen weer naar service en de beste optie was oude simkaart knippen. Vanaf vandaag gebruik eindelijk mijn nieuwe telefoon ????
EdDeViL

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hallo,

Ik heb gister mijn abbonement verlengt en gevraagd om een nieuwe simkaart,
Ik kreeg gelijk een nieuwe mee en die zou het met een paar minuten gaan doen. Ik ben nu ruim 24 uur verder en hij doet het nog steeds niet, als ik hem online wil activeren staat er dat er geen nieuwe simkaart bekent is.
Ik heb nu een gloedje nieuwe telefoon die ik niet kan gebruiken omdat men oude sim te groot is.
Hoe kan ik dit nu oplossen?
pennywafel

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Goed idee ik heb hem ook geknipt en gebruik nu ook me nieuwe telefoon nu afwachten tot de nieuwe simkaart geactiveerd word maar ik kan eindelijk bellen
Marcelr

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb gisteren een nano simkaart vervangen bij de winkel. Ben van een Samsung naar IPhone gegaan. De medewerker zei dat het een half uur duurde voor deze werkte. Ik daar niet wachten, omdat ik weg moest. Omdat het nog steeds niet werkt, heb ik gisteren een paar keer naar 1201 gebeld. En nog steeds doet het kaartje het niet. De medewerkers vertelde steeds dat het in de loop van de dag zou moeten werken. Nu doet het nog steeds niet en kan ik geen gebruik maken van mijn kostbare abonnement. Wie o wie van Vodafoon wil mij helpen?
Ontwikkeling

Gedreven Ontdekker
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes
Ik heb hetzelfde probleem met dien verstande dat ook mijn oude simkaart niet meer werkt. Het ergste vind ik, dat wanneer je een klacht op twitter post dat men heel hoopvol twittert "Succes en plezier met je nieuwe toestel" maar dat niemand op de hoogte is van de storing die zich voordoet en dat ook niemand de moeite neemt om te achterhalen hoe het zit en wat er gebeurt.

Ik begrijp dat als je ene nieuw of semi-nieuw product lanceert dat dit tot problemen kan leiden ivm de aanloop maar zeg dat ook. Leg uit dat het even kan duren en laat klanten niet in het onegwisse.

Gisteren contact gehad met de klantenservice (via het 06 dus onnodig duur!) en de belofte om mij terug te bellen, ook al shet niet zou zijn opgelost. Niet gebeurt. Vanmorgen zelf weer gebeld en een half uur gehangen. Men zou ook mijn "geval" naar de TD hangen. Hopelijk heb ik nu over een week connectie? Want zoals gezegd: mijn oude sim doet het dus ook niet meer. Ik ben mantelzorger en mijn mantelproject (Alzheimer) loopt regelmatig weg. Dit is dus geen prettige situatie voor mij!
Ontwikkeling

Gedreven Ontdekker
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes
arcelr,

Ik geloof dat er helemaal geen Vodefone mensen op dit forum zijn maar dat dit puur tips en trics zijn. Ik denk, ik vrees, dat je opnieuw naar de winkel moet om iemand te spreken. De klantenservice bellen zonder bereik is namelijk lastig en het 06 nummer heeft een wachttijd van inmiddels een half uur.

Helaas wordt nergens vermeld, dat het om een storing in de systemen gaat en niemand weet ook, hoelang het gaat duren. (hoorde ik vanmorgen)
Ontwikkeling

Gedreven Ontdekker
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes
Onzin! (pardon my french)
Mijn abbo is op 10 april omgezet met een S5 en oude simkaart. Bellen, sms-en kon allemaal. alleen 4G deed het niet. Dus waarschijnlijk gaat er in het geval hierboven eerder iets fout met het omzetten van een abonnement.
Ontwikkeling

Gedreven Ontdekker
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes
Sorry (te snel op knopje gedrukt)

3G deed het wel bij mij. Inmiddels, nu ik een nanokaart (???) heb gekregen ivm activeren 4G (??) en sim werd omgezet, hang ik inmiddels 24 uur tussen twee simkaarten en doet niets het meer.

Ontwikkeling

Gedreven Ontdekker
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes
Hi, Annabelle,

Misschien ook handig om storingen binnen het activeringssysteem te vermelden? Veel klanten die van microsim naar nanosim gaan, ondervinden al meer dan een week problemen. Het is wellicht verstandig, hierover duidelijkheid te verschaffen.

Met vriendelijke groet,
Nadina

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hallo,

Gisteren heb ik gebeld met dat mijn simkaar geactiveerd moet worden.
Ze zeiden tegen mij dat het een half uur kon duren maar dat hij daarna wel moest werken.
Vandaag echter meer dan 12 uur later werkt hij nog steeds niet.
Wanneer ik naar de klantenservice bel krijg ik te horen dat ik gewoon nog even moet wachten.
ivm prive omstandigheden moet ik gewoon bereikbaar zijn.
Hebben meer mensen hier last van gehad ?
Roelie1

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Dit zou inderdaad fijn zijn. Ik ben ondertussen al 5/6 dagen bezig met een antwoord krijgen op dit probleem. Niemand bij Vodafone weet echter iets over de oplossing van dit probleem. Ondertussen ben ik al 5/6 dagen telefonisch niet bereikbaar en niemand kan uitspraak over hoe lang dit kan duren.
Hoop dat jullie hier iets mee doen.

Met vriendelijke groet,
patjuhw

Gedreven Raadgever
  • 226Posts
  • 10Oplossingen
  • 70Likes
ja er zijn er meer hier die er last van hebben of er last van hebben gehad
bij mij duurde het 6 dagen voordat die eindelijk geactiveerd was
ze kampen momenteel namelijk met een systeem storing waardoor er oude orders blijven en daardoor ken de nieuwe order in dit geval de simkaart activatie niet plaats vinden ben bang dat er idd niks anders op zit dan rustig af te wachten helaas 😞
peter12345678

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb voor de zoveelste keer m'n abbonement verlengd en krijg nu ineens een nieuwe simkaart. Deze werkt niet. Vandaag de hele dag zitten bellen 3x 55 minuten in de wacht, Vanavond iemand gesproken die de simkaart zou activeren. Binnen een kwartier zou deze werken. 2 uur later weer gebeld, kreeg te horen dat het weleens 48 uur kan gaan duren. Misschien langer. Nu werken beide simkaarten niet meer. De oude en de nieuwe. Alleen noodoproepen. Radeloos word ik er van. Klanten kunnen mij niet meer bellen, en Vodafone scheept je af met het is nu in orde. Niet dus.......
Anonymous
Niet van toepassing
Hey@arceler,

Je kunt ook de chat optie proberen om in contact te komen met de klantenservice. Een activatie van een simkaart is normaal gesproken vrij snel maar het officiële traject kan 48 uur duren.

Groetjes stevied86
Anonymous
Niet van toepassing
Hey peter12345678,

Normaal gesproken is een simactivatie vrij snel. Echter het officiële proces duurt 48 uur. Werkt hij dan nog niet raad ik je helaas aan om nogmaals contact op te nemen met de klantenservice. Vanuit hier kunnen wij je niet helpen omdat wij niet in de systemen van vodafone kunnen ivm privacy gevoelige gegevens. Ik hoop voor je dat hij het snel doet.

Groetjes stevied86
peter12345678

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Stevie bedankt,

ik verander al nooooit van abonnement, waar dan ook, omdat dat altijd ellende geeft. Ik heb ook een internetsnelheid van 8Mbit/sec (erg traag dus) omdat de KPN je met 2 benen in de hel zet. Of het de Nuon is of een verzekering. Nooit niets veranderen.Betaal liever teveel dan dat ik verander. Waarom dan een nieuwe simkaart na 10 jaar??
Kyra
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 499Posts
  • 5Oplossingen
  • 49Likes
Hoi @EdDeViL,

Dit betreft een individuele vraag waar andere forumleden je niet mee kunnen helpen. Ik begrijp dat het vervelend is dat je simkaart nog niet werkt. Ik raad je aan contact op te nemen met de klantenservice. Mijn collega's kunnen dan voor je nakijken wat er mogelijk is.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic