Annabelle
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 1846Posts
  • 148Oplossingen
  • 119Likes

Technische problemen simkaart activatie

Hallo allemaal,

Op dit moment zijn er technische problemen met het activeren van simkaarten. We begrijpen dat dit erg vervelend is en lossen dit probleem zo snel mogelijk op. Abonneer je op dit topic om op de hoogte te blijven van eventuele updates.

Excuses voor het ongemak en bedankt voor jullie begrip!

Update 24-04-2015 11:15

We hebben vannacht een wijziging doorgevoerd die ervoor zorgt dat nieuwe simkaarten weer geactiveerd kunnen worden.

Het is echter zo dat er klanten zijn die al langer wachten op de activatie. Er is namelijk een wachtrij ontstaan vanwege deze problemen. We verwachten dat deze wachtrij z.s.m. is opgelost.

Update 25-04-2015 13:30

Het verwerken van de wachtrij duurt helaas langer dan we hadden verwacht. We zijn druk bezig om dit alsnog z.s.m. op te lossen.

Update 29-04-2015 19:00

Hallo allemaal,

Zojuist hebben we een update gekregen van onze technische dienst. Zij hebben ervoor gezorgd dat de simkaarten die nog in wachtrij stonden nu alsnog geactiveerd zijn. Het enige wat jij hoeft te doen is je toestel opnieuw opstarten. Mocht je hierna toch nog problemen ervaren raad ik je aan contact op te nemen met de klantenservice.
270 Reacties 270
Johanko

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Wanneer ik via myvodafone mijn nieuwe simkaart wil activeren krijg ik: Oeps… er is iets misgegaan.

  • (Foutcode BSL-COMPATIBILITY_VALIDATION)
Graag jullie reactie want ik wil de kaart zsm activeren.

M.v.g. Johan
Anonymous
Niet van toepassing
Hey Johan ,

Dat is niet zo fijn als dat gebeurt.
Wat je kunt proberen is de cookies even te verwijderen van je webbrowser of eventueel een andere browser gebruiken.mocht dat niet werken raad ik je aan om contact op te nemen met de klantenservice. Via www.vodafone.nl/support/contact kun je zien hoe je contact op kunt nemen.
Zorg er wel voor dat je alle gegevens bij de hand hebt. Normaliter duurt een activatie tot twee uur. Het kan zijn dat dit langer duurt. Het officiële traject is 48 uur. Houd hier rekening mee!
Mocht je nog overige vragen hebben dan hoor ik het graag.????

Groetjes Stevied86
patjuhw

Gedreven Raadgever
  • 226Posts
  • 10Oplossingen
  • 70Likes
het beste wat je kunt doen is de klanten service bellen of via de chat functie even contact opnemen er was namelijk een storing om simkaarten te activeren maar weet niet of dit nog steeds zo is

via dit forum kunnen ze je helaas niet helpen
Johanko

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Dank voor je antwoord. Cookies verwijderen of andere browser gebruiken werkt helaas niet. Dan maar morgen bellen naar de klantenservice. Toch bedankt.
raceduck

Stamgast
  • 31Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
Wat vaakt helpt in plaats van cookies verwijderen is een zogenaamde in private sessie van je browser

Firefox Ctrl+Shift+P
Chrome Ctrl+Shift+N


Johanko

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Heb de klantenservice gesproken, blijkt dat er een defecte simkaart is opgestuurd. Nu maar weer 5 tot 10 werkdagen wachten... Ivm het bedrijf geen tijd om zelf naar de winkel te gaan.
SamsungExpert
Super Expert
Super Expert
  • 4686Posts
  • 439Oplossingen
  • 899Likes
Hi! Johanko,

Dat is inderdaad vervelend, als dat de enigste optie is houden we het er toch maar echter mee.
Hopelijk is het probleem z.s.m verholpen!

Fijne avond.
Nienke1983

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
wat is nu de status? mijn order hangt ook nog steeds vast.
muis

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb gisteren mijn nieuwe galaxy s6 binnen gekregen met een nieuwe simkaart erbij. Heb de kaart geprobeerd online te activeren...geeft aan dat er geen simkaart valt te activeren in my vodafone. Meerdere malen telefonisch geprobeerd. Klantenservice wordt je ook niet wijzer van. Omdat het om een verlenging gaat is wel mijn abonnement al omgezet.
wil toch wel graag mijn nieuwe telefoon gebruiken.

Graag hulp met wat ik nu moet doen
Anonymous
Niet van toepassing
Hey muis,

Neem even contact op met de klantenservice. Zij kunnen je simkaart activeren. Zorg er wel voor dat je alle gegevens zoals klantnummer bij de hand hebt.
Via www.vodafone.nl/support/contact zie je hoe je contact kunt opnemen.

Groetjes stevied86
Anonymous
Niet van toepassing
Hey Nienke1983,

Wat de status precies is durf ik niet te zeggen, wel weet ik dat een groot gedeelte weer werkt. Het enige wat je moet doen is even je toestel opnieuw opstarten.
Mocht t bij jou nog steeds niet verholpen zijn dan raad ik je aan om contact op te nemen met de klantenservice.

Groetjes stevied86
Nienke1983

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hoi Stevie,

Ik heb mijn nieuwe toestel nog niet eens. Maandag 4 mei een bestelling gedaan en deze bestelling is nog niet eens in behandeling genomen. Als ik mijn order nummer opzoek geeft het systeem ongeldig id aan.
Wanneer wordt dit nou een keer opgelost?
SamsungExpert
Super Expert
Super Expert
  • 4686Posts
  • 439Oplossingen
  • 899Likes
Hi! Nienke1983,

Je kunt anders eens even contact opnemen met de klantenservice? Of even met de order lijn bellen - 0800-020 00 43 als het online is besteld of 0800-0560 als je telefonisch contact hebt gehad voor de order.
Via het forum kan de status helaas niet verder worden bekeken.
BertS

Gedreven Ontdekker
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Vodafone wat een **bleep** bende is het bij jullie.
Heb al twee weken een nieuw toestel en inmiddels als 4 simkaarten in bezit.
Wanneer helpen jullie eens om de boel aan de praat te krijgen. De klanten betalen jullie salaris en jullie laten de klanten barsten. Dertig jaar geleden ging de eerste mobile verbinding de lucht in en nu weten jullie niet de boel te laten werken, schande VODAFONE.
Je wordt van het kastje naar de muur gestuurd door jullie.
Zelfs jullie eigen winkels worden voor de gek gehouden dat het probleem is opgelost.
Kom nu eens uit jullie bunker en activeer gewoon mijn SIM.
Ben het nu helemaal zat dat wachten.
SamsungExpert
Super Expert
Super Expert
  • 4686Posts
  • 439Oplossingen
  • 899Likes
Hai BertS,

Balen dat dit niet vlekkeloos gaat...
Als de klantenservice dit nog niet voor je kan oplossen kun je het beste even en winkel bezoeken die kunnen dan en nieuwe simkaart activeren. Dit is het enigste advies wat het forum je kan meegeven.

Het forum kan geen interne informatie bekijken en alleen Tips & Tricks verlenen.
BertS

Gedreven Ontdekker
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Ik heb al tientallen keren met de helpdesk gebeld, ben 2 keer bij de Phonehouse geweest en een vrije dag genomen om 2 keer naar een Vodafone winkel te gaan. Allemaal behulpzame mensen hoor, heb al 4 nieuwe sims maar volgens de Vodafone crew hangt hun computer op een dubbelle activatie. Wat heb ik aan al die onzin los het eens op Vodafone. We leven in het jaar 2015 en werken niet meer met rooksignalen. Heb mijn contract verlengt met nieuw toestel en micro sim. Al twee weken niet bellen en ontvangen. Is dit als dank voor trouwe klanten?
Anonymous
Niet van toepassing
Hey BertS,

Ik weet niet of het al gedaan is door de klantenservice maar indien het nog niet gebeurd is laat een case aanmaken. Zodat het opgelost kan worden voor je. Dit is het enige wat ik je vanuit hier als tip kan mededelen.

Groetjes stevied86
BertS

Gedreven Ontdekker
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Een week geleden is er al een case aangemaakt met de belofte dat ik uiterlijk na 2 dagen gebeld (via vaste lijn) zou worden of per mail antwoord zou ontvangen. Heb ook naar vodafone gemaild maar natuurlijk geen antwoord ontvangen. Het is een schande hoe ze met hun klanten omgaan. Ik ben het helemaal zat, stelletje amateurs zijn het daar. Wie drukt er nou eens op de knop van die hangende computer? Heb eens gedacht om Vodafone glasvezel te nemen, nou Vodafone voor mij dus nooit meer. Mijn vrouw had ook een sim swap bij Telfort, binnen 5 minuten werkte dat, dat is pas service.
Annabelle
Oud Community Moderator topicstarter
Oud Community Moderator
  • 1846Posts
  • 148Oplossingen
  • 119Likes
Hi BertS,

Ik kan me je frustratie goed voorstellen! Ik wil wel aangeven dat dit een tijdelijk issue is geweest, dat inmiddels is opgelost. Normaal gesproken is je simkaart meteen geactiveerd als we deze omzetten. Mocht je nog problemen hebben op dit moment, neem dan even contact op met de klantenservice. Zij kunnen dit echt voor je in orde maken.

BertS

Gedreven Ontdekker
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Hoi Annabelle,

Ik ben nu op mijn werk en heb nu geen tijd om de helpdesk te bellen.
Het toestel heeft nog steeds geen verbinding met netwerk, ik heb er totaal
geen vertrouwen in dat het ooit nog gaat werken.
Deze frustratie heeft een erg hoge prijs en heeft slapeloze nachten tot gevolg.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic