Annabelle
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 1846Posts
  • 148Oplossingen
  • 119Likes

Technische problemen simkaart activatie

Hallo allemaal,

Op dit moment zijn er technische problemen met het activeren van simkaarten. We begrijpen dat dit erg vervelend is en lossen dit probleem zo snel mogelijk op. Abonneer je op dit topic om op de hoogte te blijven van eventuele updates.

Excuses voor het ongemak en bedankt voor jullie begrip!

Update 24-04-2015 11:15

We hebben vannacht een wijziging doorgevoerd die ervoor zorgt dat nieuwe simkaarten weer geactiveerd kunnen worden.

Het is echter zo dat er klanten zijn die al langer wachten op de activatie. Er is namelijk een wachtrij ontstaan vanwege deze problemen. We verwachten dat deze wachtrij z.s.m. is opgelost.

Update 25-04-2015 13:30

Het verwerken van de wachtrij duurt helaas langer dan we hadden verwacht. We zijn druk bezig om dit alsnog z.s.m. op te lossen.

Update 29-04-2015 19:00

Hallo allemaal,

Zojuist hebben we een update gekregen van onze technische dienst. Zij hebben ervoor gezorgd dat de simkaarten die nog in wachtrij stonden nu alsnog geactiveerd zijn. Het enige wat jij hoeft te doen is je toestel opnieuw opstarten. Mocht je hierna toch nog problemen ervaren raad ik je aan contact op te nemen met de klantenservice.
270 Reacties 270
frankschols

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Afgelopen donderdag zou mijn nieuwe simkaart geactiveerd worden. Vrijdag ochtend kon ik niet meer iinternetten en vanaf 11:00 niet meer bellen. Ondertussen 3x met de klantenservice gesproken maar tot op heden geen oplossing. Buiten dat ik weer moet wachten... Maar ik kan echt niet meer wachten, zonder telefoon voor 1 dag is al lastig maar nu zit ik aan dag 5!
SamsungExpert
Super Expert
Super Expert
  • 4686Posts
  • 439Oplossingen
  • 899Likes
Hoi R212H,

Dat er problemen zijn geweest met de activatie van de simkaart is op het forum vermeld onder het kopje Vodafone Nieuws, waarom de winkel dit niet aan je heeft doorgegeven is en lastig raadsel. Of de persoon is dit vergeten te vermelden.
Het probleem zou voor en groot gedeelte al zijn verholpen maar het gaat misschien nog even duren om de wachtrij ook echt leeg te maken.
bonkie76

Gedreven Ontdekker
  • 11Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes
Ook ik ben al dagen bezig om mijn sim kaart te activeren!!!!
Het is ronduit schandalig dat je telkens vh kastje naar de muur gestuurd wordt. en vervolgens ook weer een rekening gehad waar niets van klopt!!!!! Na wat speurwerk op internet er achter gekomen dat dit heeeel vaak voorkomt en als je dan belt word er gedaan dat het toch echt aa'n jezelf ligt (net zoals bij de 2000 andere vodafone klanten)
Astrid
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 1746Posts
  • 107Oplossingen
  • 137Likes
Hoi allemaal, er stonden heel wat topics over dit onderwerp verspreid over ons forum. Om jullie allemaal tegelijk van informatie te kunnen voorzien heb ik deze topics hier samengevoegd.

We houden jullie uiteraard zo goed mogelijk op de hoogte. Momenteel wachten we, samen met jullie, op een update. Zodra ik meer weet zet ik het hier. Hopelijk heb ik snel meer nieuws voor jullie.
Cas

Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Waarom is de thread over dit topic dan gesloten?
http://forum.vodafone.nl/t5/Vodafone-Nieuws/Technische-problemen-simkaart-activatie/td-p/241998

Bij alle ingangen van vodafone loop je tegen een muur aan. Ik zit al ruim een maand te wachten op een sim activatie, niemand van vodafone die hier iets over kan zeggen of mij op de hoogte houdt.

Hoe lang gaat dit nog duren?
BertS

Gedreven Ontdekker
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Het lukt al vier dagen niet om mijn nieuwe simkaart te activeren.
via internet krijg ik een foutcode: Foutcode BSL-14002
Waarom lukt het steeds niet?
Vele malen gebeld met de helpdesk, maar die zeggen steeds dat het moet werken.
Ben nu niet meer berijkbaar en baal hier van.
Denk dat ik alles maar terugstuur en naar een andere provider ga.
Wie kan mij helpen?
bonkie76

Gedreven Ontdekker
  • 11Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes
Nogmaals telefonisch geprobeerd om de simkaart te activeren en weer zonder resultaat!!!
Ik ben er helemaal klaar mee en wil van mijn abonnement af!!!
Gerdien

Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Vier dagen + de service van Vodafone = 6 weken! Succes!!
Gerdien

Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Is gesloten omdat er nog tweeduizend van openstaan!
Nynapien

Gedreven Ontdekker
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Vlgs mij zag ik eerder ook al een berichtje van jou voorbij komen in een ander topic...
Ik heb dezelfde problemen, vanmiddag voor het eerst sinds dagen een medewerker aan de lijn die WEL wist waar ie het over had...
Als ik het goed begrepen heb zijn de kaarten van afgelopen week niet meer te activeren als je al heel vaak je phone aan en uit gezet hebt in nieuwe pogingen de kaart te activeren (helemaal zeker ben ik niet hoor!)
Denk dat je ff langs de winkel moet voor een nieuwe kaart, helaas...
Astrid
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 1746Posts
  • 107Oplossingen
  • 137Likes
Oeps, dit stond inderdaad nog uit. Nu kunnen jullie hier wel posten.
davod10

Gedreven Meedenker
  • 2447Posts
  • 57Oplossingen
  • 0Likes
Tip: ga naar de vodafone winkel en vraag een nieuwe simkaart aan en laat hem daar voor je activeren
mldmld

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
dank je voor de tip.
na een week wachten was gister het probleem opgelost en kan ik weer gebruik van de telefoon maken.
Groet.
Mld
davod10

Gedreven Meedenker
  • 2447Posts
  • 57Oplossingen
  • 0Likes
En de "geweldige" klantenservice heeft nu al gezegd (dat wisten zij dan wel) dat er geen enige vorm van compensatie zal komen...kortom een ruime week betaald voor niet geleverde diensten. Ja ze weten hoe je omgaat met 8 jaar trouwe klanten. Volgende abbo iig niet meer bij Vodafone
Cas

Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Wat is nu de status en prognose van dit probleem. Kan vodafone duidelijkheid geven.

Heeft een nieuwe sim halen wel of geen zin?
Hoeveel klanten hebben deze problemen?
Wordt er compensatie aangeboden?
Ik wacht al sinds 24-3 en heb al 4 sims geprobeerd. In welke volgorde worden de problemen aangepakt?
enzenzenz
davod10

Gedreven Meedenker
  • 2447Posts
  • 57Oplossingen
  • 0Likes
Cas

Die duidelijkheid gaat Vodafone niet geven, zoveel is inmiddels duidelijk.

Er zijn velen mensen met dit probleem. Ik heb gister bij Belcompany een nieuwe simkaart gevraagd en deze is direct zonder probleem geactiveerd (ik heb 7 dagen zonder netwerk) gezeten.

Het woord compensatie kent Vodafone niet, dat is iig duidelijkheid.
bonkie76

Gedreven Ontdekker
  • 11Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes
Misschien dat het verstandig is om massaal te klagen bij de ombudsman en kassa zodat er toch enige vorm van compensatie komt. Ook ik kan nog geen gebruik maken mijn
S6 en had bovendien ook een rekening waarop dezelfde blox 2 keer staat vermeld. In de algemene voorwaarden van de vodafone blox staat dat deze maar 1x te activeren is in een maand??? Na een behoorlijke tijd wachten wel uiterst vriendelijk geholpen en de belofte gekregen dat ik deze week terug gebeld word
marja51

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Heb na een week niet bereikbaar te zije geweest een nieuwe simkaart bij de vodafone winkel gekregen en was binnen een kwartier aangemeld bij het netwerk. Kan nu weer bellen en internetten
KKBB1986

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik wacht al bijna 3 weken. Mijn 'oude' tel doet het nog. Ben niet onbereikbaar.
Maar de sim in mijn nieuwe tel doet het dus nog niet.
Het is wel de bedoeling dat ik mijn oude nummer behoud. Kan ik hiervoor ook bij een winkel terecht?
En kunnen ze dat ook in de winkel fixen?
Ik heb geen idee...
R212H

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Hehe, eindelijk weer bereikbaar.
Na gisteren een uur met de heldesk van deze fantastische provider :@ aan de telefoon wist de mevrouw mij te vertellen dat mijn nieuwe simkaartnummer ongeldig was.
De enige oplossing was om naar de dichtstbijzijnde winkel te gaan en een nieuwe kaart te gaan halen.
Aangekomen in de winkel was ik zowaar een keer binnen een kwartier aan de beurt.
De medewerker ging vol goede moed aan de slag en pakte de eerste nieuwe simkaart en belde de heldesk om deze te laten activeren. Na een kwartiertje werd duidelijk dat het hem niet ging worden en werd simkaart nummer twee gepakt. Toen werd het spannend en begon de medewerker rond te lopen en driftig in laatjes te zoeken. Uiteindelijk kaart 3 en 4 geprobeerd en toen werd er een microsim gepakt en die was blijkbaar wel te activeren. Helaas had ik een nanosim nodig, maar met een beetje handenarbeid werd de sim pas gemaakt en ben ik weer online.
Uiteindelijk drie kwartier later liep ik bellend de winkel uit en had ik dus net zo goed mijn eigen microsim om kunnen bouwen naar nanosim.
Wel interessant was dat de medewerker mij vertelde dat iedereen die vorige week een simkaart had gekocht al weer terug geweest was omdat de simkaart niet werkte.
Al met al een heel avontuur wat me een hoop tijd, geld en frustratie heeft gekost.
Tijd om maar eens te gaan informeren hoe ik Vodafone kan gaan "motiveren" om deze kosten te gaan compenseren.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Polls
Wat vind jij het mooiste aan de iPhone 16 serie?

Uitgelicht topic