Annabelle
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 1846Posts
  • 148Oplossingen
  • 119Likes

Technische problemen simkaart activatie

Hallo allemaal,

Op dit moment zijn er technische problemen met het activeren van simkaarten. We begrijpen dat dit erg vervelend is en lossen dit probleem zo snel mogelijk op. Abonneer je op dit topic om op de hoogte te blijven van eventuele updates.

Excuses voor het ongemak en bedankt voor jullie begrip!

Update 24-04-2015 11:15

We hebben vannacht een wijziging doorgevoerd die ervoor zorgt dat nieuwe simkaarten weer geactiveerd kunnen worden.

Het is echter zo dat er klanten zijn die al langer wachten op de activatie. Er is namelijk een wachtrij ontstaan vanwege deze problemen. We verwachten dat deze wachtrij z.s.m. is opgelost.

Update 25-04-2015 13:30

Het verwerken van de wachtrij duurt helaas langer dan we hadden verwacht. We zijn druk bezig om dit alsnog z.s.m. op te lossen.

Update 29-04-2015 19:00

Hallo allemaal,

Zojuist hebben we een update gekregen van onze technische dienst. Zij hebben ervoor gezorgd dat de simkaarten die nog in wachtrij stonden nu alsnog geactiveerd zijn. Het enige wat jij hoeft te doen is je toestel opnieuw opstarten. Mocht je hierna toch nog problemen ervaren raad ik je aan contact op te nemen met de klantenservice.
270 Reacties 270
laraindo

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hallo ik heb laatst de nieuwe update gedaan op mijn samsung maar sinds dien doet me simkaart het steeds niet. Ik moet elke ker me telefoon opnieuw opstarten en als ik het doe dan doet hij het nog niet, of soms even en dan moet hij weer opnieuw opgestart worden....
Nynapien

Gedreven Ontdekker
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Ook op de chat is niemand aanwezig...misschien is "contact opnemen met de klantenservice van vodafone" toch niet zo'n heel best advies ????
Sorry hoor, maar ik word hier een beetje triest van....beide sims nog steeds op "geen service" en niemand die weet hoe de zaken ervoor staan...????
zentair

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb het zelfde probleem, sinds woensdag. Ik ben het eerdergenoemd topic http://forum.vodafone.nl/t5/Vodafone-Nieuws/Technische-problemen-simkaart-activatie/td-p/241998 in de gaten aan het houden en had eigenlijk wel een update verwacht. Die werden de afgelopen dagen dagelijks geplaatst.

Wordt er nog steeds aan gewerkt om alle sims alsnog te activeren, op moeten we tot dinsdag wachten? Ik snap dat ik niet langs de winkel kan maar zondag en feestdag vind ik geen excuus om storingen en gevolgen daarvan te verhelpen voor een groot bedrijf als Vodafone.
SamsungExpert
Super Expert
Super Expert
  • 4686Posts
  • 439Oplossingen
  • 899Likes
Hej zentair,

Het is vervelend dat dit probleem ook jou heeft getroffen. Dit hele gebeuren is niet terug te spoelen...
En inderdaad Koningsdag komt eraan en dat betekent dat de winkels dicht zijn, vele willen ook het recht op en vrije dag. Gelukkig gaat dinsdag alles weer verder :)!

Meer kan het niet helaas niet worden via het forum is dit ook niet te verhelpen, helaas.
SamsungExpert
Super Expert
Super Expert
  • 4686Posts
  • 439Oplossingen
  • 899Likes
Hoi laraindo,

Dan is er iets mis gegaan tijdens het update proces ben ik bang :(... Je zou eens kunnen kijken of en reset van je toestel ervoor zorgt dat je simkaart en telefoon goed koppelen (maak daarvoor wel even en back up via Samsung Kies)! Of ga dinsdag langs en Vodafone winkel gaan om te kijken of en nieuwe simkaart alles verhelpt.
zentair

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Natuurlijk zijn vele diensten zoals de winkels gesloten op zon- en feestdagen. Maar sommige technische problemen word heus wel aan gewerkt op dit soort dagen. Als ik SamsungExpert dus goed begrijp is dit probleem niet belangrijk genoeg om de weekenddienst mee op te zadelen. Wat ik erg jammer vind, krijg ik toch het gevoel dan Vodafone nieuwe klanten niet meer zo belangrijk vindt zodra ze hun abbonement afgesloten hebben en er voor betalen.

Ik hoop dat ik dinsdag weer bereikbaar ben en ik van Vodafone bericht krijg met excuus en compensatie, bijvoorbeeld dat ze de afgelopen dagen niet in rekening zullen brengen. Lijkt me wel redelijk, een korte storing kan gebeuren maar een week niet leveren waar ik net voor getekend heb is toch niet netjes.
Bink

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Daarnet langs de vodafonewinkel geweest want het is toevallig koopzondag, nieuwe simkaart gekregen en liep bellend de winkel uit. Ik hoorde iets over alle simkaarten die dinsdag of woensdag zijn afgegeven niet geactiveerd kunnen worden. Mijne was van dinsdag.
Nynapien

Gedreven Ontdekker
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Ik denk dat we er met zn allen rustig vanuit kunnen gaan dat we iig tot dinsdag niet bereikbaar zijn...dit probleem blijkt al een poosje te bestaan, en ook op werkdagen kon het niet opgelost worden...En ik mag inderdaad aannemen dat Vodafone de gedupeerden een correcte compensatie aanbiedt voor de dagen dat het abonnement niet gebruikt kom worden...
ElineH1

Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Toen ik om 13.15uur bij de Vodafone winkel stond werd me gezegd dat het hoofdsysteem er uit ligt. Het werd het personeel afgeraden om nieuwe kaartjes mee te geven vandaag. Ik kreeg het verzoek om dinsdag terug te komen. Gelukkig wel een prepaid kaartje gekregen ter compensatie met beltegoed. Daar moet ik het nu dan maar mee doen.
Bink

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Vreemd, zulke verschillende verhalen. De prepaid kun je door laten schakelen naar je eigen nummer? Zo hebben ze het voor een vriendin van mij ook tijdelijk opgelost paar dagen terug.
ElineH1

Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Ja, dat kan ik nu dus gelukkig doen. Dat is wel fijn. Maar het blijft een vreemd verhaal. Ik mocht wel meekijken met de interne berichtgeving naar het personeel toe en zag daar dit wel precies zo staan.
Bink

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Oeh dan heb ik mazzel gehad 🙂
Riannevanmeel

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik kreeg in de winkel een nieuwe simkaart en binnen 10 minuten werkte het. Ze zeiden bij de klantenservice dat hun ook niets konden doen maar toch vandaag nog gegaan. En het heeft wel degelijk geholpen.
wvdoes

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
ben al vanaf woensdag aan het wchten en op de chat ktijg je steeds het zelfde antwoord aan en uit zetten maar wanneer dat hoor je niet is een mail naar media sturen mischien dat dat helpt

HelT

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hi, ben met het simkaart probleem naar de winkel gegaan en daar hebben ze m'n oude simkaart geknipt zodat ik die kan gebruiken tot de nieuwe geactiveerd is. Fijn!
Het enige vervelende is dat m'n whattsapp niet meer werkt ... iemand een idee hoe ik dat kan verhelpen of hoe dat komt?
Groet! H
Vedat66

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik dat Vodafone de beste telefoon provider
Maar is de slechtste provider
Ik heb al van woensdag geen
Bereik ik snap het niet
Ik denk dat Vodofone uit ze neus vreet
Gerard11

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb een abonnement verlengd, dus nieuwe inkomsten voor Vodafone, moet daar een nano-kaartje voor hebben dus zet de hele boel om. Meld alles aan en krijg geen verbinding. Nu, bijna een week later, nog steeds geen verbinding. Hoe waardeloos is dit? Iemand ervaring, eventueel met een andere provider???
mitkir

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Ik ook al sinds dinsdag geen bereik dus al bijna een week heb al 9 jaar Vodafone en elke verlenging is tot nu toe fout gegaan is ook nu de laatste verlenging want ga na einde contract naar een andere provider overstappen ben er zo klaar mee
Gerard11

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ja echt harstikke leuk joh. Ik zit al vanaf het begin eerst bij Libertel en toen Vodafone. Altijd best leuk maar nu zit ik al bijna een week zonder verbinding. En bij de helpdesk zit een arrogante kwal die helemaal niets weet!! Waarom neemt hij dan de telefoon op? Meld alleen dat het niet werkt. Goh.... Waardeloze organisatie, op naar KPN.
Hendrik62

Gedreven Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Helaas ook hier al een week lang een probleem met het activeren van mijn simkaart. Probleem zou gisterochtend opgelost zijn. Anderhalve dag verder, helaas nog steeds geen verbinding. Reeds twee keer gemeld bij helpdesk maar ook die kunnen me niet verder helpen. Waardeloos!

Naar een winkel gaan om een andere simkaart te laten activeren? Echt niet. Ik verleng mijn abbonement, krijg een simkaart toegestuurd en die moet ik normaal kunnen activeren. Zoals reeds gezegd, waardeloos!
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic