Annabelle
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 1846Posts
  • 148Oplossingen
  • 119Likes

Technische problemen simkaart activatie

Hallo allemaal,

Op dit moment zijn er technische problemen met het activeren van simkaarten. We begrijpen dat dit erg vervelend is en lossen dit probleem zo snel mogelijk op. Abonneer je op dit topic om op de hoogte te blijven van eventuele updates.

Excuses voor het ongemak en bedankt voor jullie begrip!

Update 24-04-2015 11:15

We hebben vannacht een wijziging doorgevoerd die ervoor zorgt dat nieuwe simkaarten weer geactiveerd kunnen worden.

Het is echter zo dat er klanten zijn die al langer wachten op de activatie. Er is namelijk een wachtrij ontstaan vanwege deze problemen. We verwachten dat deze wachtrij z.s.m. is opgelost.

Update 25-04-2015 13:30

Het verwerken van de wachtrij duurt helaas langer dan we hadden verwacht. We zijn druk bezig om dit alsnog z.s.m. op te lossen.

Update 29-04-2015 19:00

Hallo allemaal,

Zojuist hebben we een update gekregen van onze technische dienst. Zij hebben ervoor gezorgd dat de simkaarten die nog in wachtrij stonden nu alsnog geactiveerd zijn. Het enige wat jij hoeft te doen is je toestel opnieuw opstarten. Mocht je hierna toch nog problemen ervaren raad ik je aan contact op te nemen met de klantenservice.
270 Reacties 270
AS-K

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Deze storing bestaat dus al een geruime tijd. Hoe kan het dan zo zijn dat men bij Vodafone tot op heden nog altijd niet alle abonnees een e-mail of SMS bericht heeft gestuurd met het advies de nieuwe SIM kaart nog niet te activeren totdat de storing verholpen is? Dat stoort mij het meest!

Als ik het geweten dat deze storing bestond dan had ik gewacht met activeren van de SIM kaart en had ik zolang m'n oude telefoon met de oude SIM kaart blijven gebruiken. Dan had ik in ieder geval gewoon bereik gehad.

Ik vind dat echt onbegrijpelijk!


Jdejonh

Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
En.......hoe zit het nu met 'vanmorgen vroeg' is inmiddels ook al bijna een dag verder.
Wanneer gaan jullie nu gewoon de waarheid vertellen en toegeven dat we nig steeds aan het lijntje gehouden worden. Ik zeg dinsdag mijn zakelijke abonnement op. Denk dat mijn rechtsbijstand het ook wel met mij eens is als ik de schade die ik sinds 3 april hiervan ondervind, wel een aardige claim tot gevolg kan hebben
peekay64

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Absoluut. Vooral het onvermogen om gedupeerden even te benaderen. En om mensen af te raden om simkaarten bij te werken TOTDAT het probleem is opgelost. Ik wacht nu al meer dan 7 dagen en velen met mij dus vodafone weet dat een ernstig probleem is en zou dus alles moeten proberen te doen om ervoor te zorgen dat er niet meer ontevreden klanten bijkomen. Ik vind de suggestie om gewoon maar weer een paar dagen af te wachten en als de kaart het dan nog niet doet even de klantenservice bellen bijna stuitend.... ik zou bijv graag willen weten of vodafone blijft doorwerken aan het probleem omdanks dat het zondag of koningsdag is ...
Ontwikkeling

Gedreven Ontdekker
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes
Inmiddels is mijn simkaart actief (hoera) maar ik verbaas me een aantal dagen later nog steeds over het aantal personen dat wacht op activeren van de simkaart en de reactie van Vodafone daarop.
Heel merkwaardig dat Vodafone behoudens een korte mededeling omtrent de achterstand in de activatie van simkaarten, heel terughoudend is in de overige informatiestroom. Overigens zijn ze supersnel met het (sturen van een SMS inzake) afrekenen met het oude abonnement. Overigens weet ik nog niet of die snelheid wederzijds is maar dat terzijde.

Een gratis les klantenservice: zeg wat je doet, en doe wat je zegt. Wees duidelijk en transparant. Ook moderators hier, wel of niet van Vodafone, geven geen enkele duidelijkheid of transparantie. Evenals geen enkele vorm van verontschuldiging of compensatie behalve dan “jammer hoor”, "we hopen, dat..." plus het onvermijdelijke “blijf bellen met de klantenservice”.

Dus blijven bellen met het klantenclubj, dat:
- je helemaal niet kunt bereiken met mobiel want geen netwerk
-wanneer wel met vastelijn, het 06 nummer je rustig 30 minuten in de wacht gooit
- op generlei wijze informatie geeft?

Vreemd. Op zijn zachtst gezegd.
bas2

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Beste mensen , voor degende die problemen hebben met de activatie van hun simkaart, ga langs een vodafone winkel en laat daar een nieuwe simkaart plaatsen. Door de storing zijn de nieuw geactiveerde simkaarten volledig onbruikbaar. Het is schandalig dat Vodafone dit niet even laat weten maar als je een nieuwe simkaart in de winkel activeert is je probleem binnen no time opgelost.
Vriendelijke groeten
SamsungExpert
Super Expert
Super Expert
  • 4686Posts
  • 439Oplossingen
  • 899Likes
Hoi bas2,

Via het volgende bericht werd vermeld dat er problemen waren met het activeren met de simkaart, bericht.
Goed om te horen dat alles voor de rest is gelukt, handige tip!
Voor de andere hoop ik ook dat het zo snel mogelijk wordt opgelost!
Nynapien

Gedreven Ontdekker
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Ben benieuwd hoe lang het duurt voordat vodafone haar klanten hiervan op de hoogte brengt...we hebben nu met dank aan Bas meer informatie, maar bellen kan ik nu nog steeds niet...als ik dit vanmorgen van vodafone zelf had gehoord, had ik vandaag naar een winkel kunnen gaan voor een nieuwe sim en nu waarschijnlijk weer bereikbaar...nu ist wachten tot dinsdag...
psychomum66

Gedreven Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Precies dit zei ik ook al, werd erna tegen me gezegt dat dit probleem toen nog niet bekend was (dinsdag dus)
AS-K

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Er zijn ook hier en daar wat zaken geopend op zondagmiddag...
Mocht je tijd hebben scheelt dat wellicht twee dagen extra wachten.
psychomum66

Gedreven Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Weet niet of die dat op zondag doen
irisnijemanting

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Ik heb al sinds dinsdag geen bereik . De sim kaart wordt niet geregistreerd!
Anonymous
Niet van toepassing
Hey irisnijemanting,

Hoe heb je de simkaart geregistreerd?
Er zijn wat problemen geweest met het activeren van een simkaart. Daardoor is een wachtrij ontstaan op het netwerk betreft het activeren. Hoe ver het nu er mee staat durf ik je niet te zeggen. Daarvoor dien je contact op te nemen met de klantenservice. Tevens kun je dit topic hiervoor ook in de gaten te blijven houden:
http://forum.vodafone.nl/t5/forums/mobileforumtopicpage/board-id/5/thread-id/16177/page/2
http://forum.vodafone.nl/t5/Vodafone-Nieuws/Technische-problemen-simkaart-activatie/td-p/241998

Wat ik wel al voorbij zag komen door bas2 : dat als je langs de winkel gaat en dan een andere simkaart laat activeren dat deze dan wel werkt. Dit zou je eventueel ook kunnen proberen.

Groetjes stevied86
irisnijemanting

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Beste Stevie
Ik ben in de winkel geweest zei kunnen niets doen zeggen ze en de klantenservice bel ik elke dag en zij kunnen ook niets doen. NIEMAND kan iets doen. Het bekende kastje naar de muur. Maar ik heb al 6 dagen geen bereik. Ik ben meer als boos. Iedereen schuift het af op het probleem van de storing.
Anonymous
Niet van toepassing
Hey iris,

Dat schiet natuurlijk niet op zo. Ik snap dat je boos bent omdat je niet bereikbaar bent en van de winkel naar de klantenservice wordt gestuurd.
Door het probleem met de simkaarten kon er geen een geactiveerd worden. Waardoor er nu een lange wachtrij is. Hoever ze hiermee zijn durf ik niet te zeggen. Het is natuurlijk wel onmacht. Ze zijn ermee bezig om dit zo snel mogelijk te verholpen hebben.
Vanuit hier kunnen wij niet in de systemen van Vodafone ivm privacy van alle gegevens. Daarvoor dien je echt bij de klantenservice zelf te zijn of idd bij de winkel. Tevens is het forum bedoeld voor tips and tricks door en voor vodafone gebruikers.

Ik raad je aan of om het aan te zien of het verholpen wordt en anders alsnog contact op te nemen met de klantenservice hierover.
Ik hoop voor je dat het snel wordt opgelost.

Groetjes stevied86
HelT

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hoezo contact op opnemen met de klantenservice?
Die is niet bereikbaar vandaag ... Ik heb hetzelfde probleem en vind het echt heel raar dat er niets gezegd wordt over wanneer dIt opgelost is. Een schadevergoeding lijkt me geen overbodige luxe.
Met vr groet, h
gaab_

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Voor mij is dit echt de laatste keer dat in nog vodafone neem! Er is altijd wel wat als ik een nieuwe telefoon neem! Sinds donderdag geen bereik meer ! Was wel erg leuk op me verjaardag dat ik genees telefoontjes kon ontvangen! Elke dag de klantenservice bellen en die het maar op de storing gooien, of dat je je telefoon uit moet zetten en na een paar minuten weer aan, toen op vliegtuigenstand en toen weer dat nou het werkt allemaal niet en ik vind het erg schandalig ben meer dan boos! Ondertussen wel gewoon door betalen voor me abonnement!
Anonymous
Niet van toepassing
Hey@HeIT,

Het is inderdaad een rot situatie!
Zover ik weet wordt er aan gewerkt. Wat de status is durf ik niet te zeggen. De klantenservice is idd gesloten. Wel kun je het eventueel proberen via de chat deze is wel geopend.
Betreft de schadevergoeding: dit kun je aankaarten ook bij de klantenservice. Vanuit hier kunnen we niks betekenen hierin en betreft het activeren van een simkaart.
Ik hoop voor iedereen dat dit zo snel mogelijk wordt opgelost!

Groetjes stevied86
Anonymous
Niet van toepassing
Hey gaab_

Dat is idd niet fijn en zeker niet op je verjaardag! Als eerst natuurlijk van harte gefeliciteerd met je verjaardag!

Er zijn wat problemen met het activeren van een simkaart. Daardoor is een wachtrij ontstaan op het netwerk betreft het activeren. Hoe ver het nu er mee staat durf ik je niet te zeggen. Daarvoor dien je contact op te nemen met de klantenservice. Tevens kun je dit topic hiervoor ook in de gaten te blijven houden:
http://forum.vodafone.nl/t5/forums/mobileforumtopicpage/board-id/5/thread-id/16177/page/2
http://forum.vodafone.nl/t5/Vodafone-Nieuws/Technische-problemen-simkaart-activatie/td-p/241998

Wat ik wel al voorbij zag komen door bas2 : dat als je langs de winkel gaat en dan een andere simkaart laat activeren dat deze dan wel werkt. Dit zou je eventueel ook kunnen proberen.

Ik hoop voor je dat er zo snel mogelijk een oplossing komt.

Groetjes stevied86
Eelkes

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Heb precies het zelfde probleem. Had woensdag mijn bestelling (die overigens veel te laat geleverd werd) binnen gekregen en kan nog steeds niks met mijn toestel..
Nynapien

Gedreven Ontdekker
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Contact opnemen met de klantenservice van vodafone...op zondag??
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic