Annabelle
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 1846Posts
  • 148Oplossingen
  • 119Likes

Technische problemen simkaart activatie

Hallo allemaal,

Op dit moment zijn er technische problemen met het activeren van simkaarten. We begrijpen dat dit erg vervelend is en lossen dit probleem zo snel mogelijk op. Abonneer je op dit topic om op de hoogte te blijven van eventuele updates.

Excuses voor het ongemak en bedankt voor jullie begrip!

Update 24-04-2015 11:15

We hebben vannacht een wijziging doorgevoerd die ervoor zorgt dat nieuwe simkaarten weer geactiveerd kunnen worden.

Het is echter zo dat er klanten zijn die al langer wachten op de activatie. Er is namelijk een wachtrij ontstaan vanwege deze problemen. We verwachten dat deze wachtrij z.s.m. is opgelost.

Update 25-04-2015 13:30

Het verwerken van de wachtrij duurt helaas langer dan we hadden verwacht. We zijn druk bezig om dit alsnog z.s.m. op te lossen.

Update 29-04-2015 19:00

Hallo allemaal,

Zojuist hebben we een update gekregen van onze technische dienst. Zij hebben ervoor gezorgd dat de simkaarten die nog in wachtrij stonden nu alsnog geactiveerd zijn. Het enige wat jij hoeft te doen is je toestel opnieuw opstarten. Mocht je hierna toch nog problemen ervaren raad ik je aan contact op te nemen met de klantenservice.
270 Reacties 270
dibbes

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik had een S2 - nu abonnement vernieuwt en een S5. sim van oude telefoon past niet in de S5. Wat is er aan de hand? Moet ik sim actieveren?
Netwerker
Expert
Expert
  • 986Posts
  • 111Oplossingen
  • 401Likes

Volgens mij accepteert een Samsung Galaxy S 5 alleen een NANO-SIM-kaart. En die heb jij waarschijnlijk nog niet.

Zie verder het standaard-topic over een nieuwe SIM-kaart aanvragen, gemaakt door Moderator BasT.

Hyperlink: http://forum.vodafone.nl/t5/Vodafone-Red-andere-Abonnementen/Een-nieuwe-simkaart-aanvragen/td-p/6441...

Heb je je smartphone bij Vodafone gekocht ? Dan is de nieuwe NANO-SIM-kaart kosteloos.

Indien je je Samsung Galaxy S 5 niet bij Vodafone hebt gekocht. Dan kost een NANO-SIM-kaart het bedrag van precies twintig Euro.

Succes !

Netwerker
p-rentmeester

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
Ik wacht al 3 weken
Anonymous
Niet van toepassing
Hey @p-rentmeester,

Waar wacht je precies op? Ik raad je aan om contact op te nemen met de klantenservice: http://www.vodafone.nl/support/contact
Hier zie je precies op welke manieren dit kan.
Wij forumleden kunnen helaas niet in de systemen van Vodafone.
Mocht je natuurlijk overige vragen hebben betreft tips and trucks dan ben je hier altijd welkom

Groetjes stevied86
*moderator edit* tag + url gefixt*
Erik7

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Vrijdag heb ik mijn nieuwe simkaart geplaatst en mijn oude weggedaan. Toen ik probeerde te activeren bleek er t/m zondag door werkzaamheden geen activering mogelijk. Echter, maandag tot heden heb ik ook niet kunnen activeren. Heb het via Twitter met de zeer behulpzame 'DP' medewerker geprobeerd met mijn persoonlijke gegevens en simnummer etc geporbeerd geactiveerd te krijgen. Ik werd naar de winkel gestuurd. Daar werd gezegd dat ik moet wachten. Mijn geduld is op. Wachten waarop? Ik kan al 5 dagen te wachten tot ik weer een telefoontje kan plegen. Heeft iemand een oplossing? Anders een idee over wanneer ik weer aangesloten zal worden?

Ontevreden.

Gr. Erik
Furkan_A

Gedreven Ontdekker
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb mijn nieuwe telefoon en simkaart donderdag (2 april) ontvangen nadat ik mijn abonnement hebt verlengd. Die dag heb ik ook meteen mijn simkaar proberen te activeren en ze zeiden dat het binnen 24 uur zou worden geactiveerd. Na 24uur was mijn telefoon nog steeds niet geactiveerd dus ik ging naar een van de vodafone winkels. Zij gaven mij daar een nieuwe simkaart en zeiden dat het binnen 24 uur zou worden geactiveerd. Nu is er inmiddels al een week voorbij en mijn abonnement is nog steeds niet geactiveerd. Ik heb simkaar activatie nummer gebeld, 10x vodafone klantenservice maar niemand heeft mij kunnen helpen. Mijn nieuwe abonnement is nu in gegaan bij mijn oude telefoon en simkaart. Ik sta nu echt op het punt om al mijn simkaarten en mijn nieuwe telefoon terug te sturen en mijn abonnement af te zeggen. Ik heb nu ook geen zin meer om weer 10x naar klantenservice te bellen dus niet met antwoorden komen als : bel klantenservice.
Anonymous
Niet van toepassing
Hey Furkan_A,

Dit is balen.... Het enige wat je kunt doen...sorry...Is hierover contact opnemen met de klantenservice of een chatsessie starten.
Vanuit hier kunnen we niks voor je betekenen omdat wij niet in de systemen van Vodafone kunnen ivm privacy gevoelige gegevens.

Ik hoop voor je dat het snel wordt opgelost.

Groetjes stevied86
patjuhw

Gedreven Raadgever
  • 226Posts
  • 10Oplossingen
  • 70Likes
hiero het zelfde probleem kwa simkaart activeren
afgelopen vrijdag bij me nieuwe samsung galaxy s6 een nano simkaart gekregen maar deze tot op heden nog niet geactiveerd dus heb ook nog geen gebruik kunnen maken van me telefoon 😞

er blijkt dus een storing in het nieuwe systeem van vodafone te zitten waardoor er oude orders blijven hangen in het systeem waardoor alles word geblokkeerd dus ook een simkaart activatie
na veel contact met de klantenservice en via de chat weet ik op dit moment dat de technische dienst er druk mee bezig is en dat we helaas alleen maar kunnen afwachten en hopen dat het snel opgelost is

heb inmidels wel een klacht ingedient via de site maar dit puur om te kijken of ik compesatie kan krijgen omdat ik nu voor een abbo betaald en er geen voorledig gebruik van kan maken aangezien me ouwe tel geen 4g ondersteund 😞

patjuhw

Gedreven Raadgever
  • 226Posts
  • 10Oplossingen
  • 70Likes
ik wou even melden dat mij simkaart inmidels is geactiveerd 🙂 🙂 🙂
Anonymous
Niet van toepassing
Hey patjuhw,

Super om te lezen dat deze het doet!
patjuhw

Gedreven Raadgever
  • 226Posts
  • 10Oplossingen
  • 70Likes
Ja ben blij toe ken eindelijk na 6 dagen gebruik gaan maken van me galaxy s6 🙂
Furkan_A

Gedreven Ontdekker
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Haha gefeliciteerd met je nieuwe telefoon dan jammer genoeg kan ik mijn iphone 6 nog steeds niet gebruiken, mijn nieuwe abonnement loopt al maar dan op mijn oude simkaart ????
Furkan_A

Gedreven Ontdekker
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Waarschijnlijk ga ik ook klacht indienen want zo gaat dat niet elk jaar als ik verleng heb ik weer problemen.. Ben al inmiddels 4 jaar klant van vodafone
Anonymous
Niet van toepassing
Hey Furkan_A

Had je nog contact opgenomen met de klantenservice?
Hebben ze het al kunnen oplossen?

Groetjes stevied86
Furkan_A

Gedreven Ontdekker
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ja ik heb contact opgenomen.. Enige wat ze zeiden is als die binnen 24uur niet geactiveerd wordt bel dan nog een x.. Inmiddels zijn er al 192 uren voorbij...
pennywafel

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb maandag verlengt maar tot nu toe nog geen gebruik kunnen maken van mijn nieuwe galaxy s6 edge... door de simkaart die niet geactiveerd kan worden klantenservice zegt dat ik moet afwachten... wachten ben ik inmiddels wel beu
Furkan_A

Gedreven Ontdekker
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ja precies en dan moeten we eind van het maand ook nog abonnement betalen terwijl we er helemaal geen gebruik van kunnen maken... Klantenservice bellen kost 45 cent + normale belminuten, heb tien x gebeld dat is dan 4,50 ? En dan laten ze je ook nog eens zo'n half uurtje wachten...
marcoelvira

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
bij mij is het zelfde 10 april ook de samsung s6 gold gekregen nu naar een week kan ik nog niet bellen tig keer naar de klanten service gebeld zit er nog steeds storing in het systeem dit moet toch niet kunnen zo groot bedrijf zo heb je niets aan de telefoon die je hebt gehad.andere kunnen wel gebruik maken van de s6 met andere provider heb ik niet voor niets z`on pre order gedaan om als eerste te zijn en gelijk gebruik van te kunnen maken.
anders overstappen op iets anders of compensatie krijgen als het maar iets is.
pennywafel

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb inmiddels ook een klacht ingediend omdat ik vind dat mij niet de dienst word verleend waar ik voor betaal
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic