Fox

Gedreven Ontdekker
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Te hoge rekening

Twee maanden geleden heb ik een nieuwe Vodafone abonnement afgesloten. Dit was een abonnement via GSMeasy. Dit is een contract voor een tweejarig Vodafone abonnement met een Samsung Galaxy Note II.
 
Mijn contractvoorwaarden zijn:
- Kosten per maand €  21,25 per maand 12 maanden lang,  daarna €  42,50 per maand.
- U ontvangt per maand 4 GB, 90 minuten, onbeperkt SMS en Gratis bellen naar Vodafone nummers.
- Actie Eerste 12 maanden €21,25  daarna €42,50 per maand.
 
Voor deze voorwaarden heb ik getekend en deze zijn door Vodafone geaccepteerd. Dit contract heb ik zowel schriftelijk als digitaal.
 
Echter als ik naar mijn Vodafone rekening kijk betaal ik meer dan €10,00 te veel:
- Abonnementskosten t/m april 2013 26,34
- Gebruikskosten t/m maart 2013 (buiten tegoed) 0,00
- Overige kosten 0,00
- Overige creditering & kortingen 0,00
- Totaalbedrag excl. BTW in euro 26,34
- Totaalbedrag incl. BTW in euro 31,87
 
Deze factuur bevat enkel het abonnementsgeld. De aansluitkosten heb ik al betaald, ik heb niet meer dan mijn bundel gebeld, ik heb niet naar betaalde nummers gebeld en ik ben niet over mijn data bundel gegaan. Als ik kijk naar de vorige maand dan zie ik dat ik hier ook te veel heb betaald als ik de aansluitkosten eraf reken. Oftewel, Vodafone rekent te veel geld voor mijn abonnement, die afgesloten is voor €21,25 per maand incl. btw voor de eerste 12 maanden.
 
Hopelijk kan één van u dit rechtzetten.
6 Reacties 6
LindaM

Gedreven Liefhebber
  • 320Posts
  • 50Oplossingen
  • 10Likes
Hoi Fox,

Wat vervelend dat het teveel in rekening wordt gebracht. Ik kan via het forum geen individuele vragen beantwoorden. Ik wil je vragen om je klacht via Twitter of Facebook kenbaar te maken. Mijn collega's kunnen dan aan de hand van jouw gegevens het een en ander nakijken.
Dorien88

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Vodafone zijn oplichters ik ben altijd op wifi en dan word er opeens 8gb te veel berekend, ik word heel de dag door gestuurd naar andere afdeling en ik ben geen stap vooruit gekomen. Klantenservice is bar slecht!! Slechte ervaring met vodafone! Er word geen sms verstuurd met de gebruikskosten! Mijn zusje had t zelfde probleem en die krijgt tegemoetkoming en tegen mij word er gezegd dat bestaat niet achh ga iemand anders voor de gek houden klootzakken
loontjuh84

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hallo mijn nieuwe abbonement is ook ingegaan en nu krijg ik opeens rekeningen van 145 euro en deze week zelfs 248 euro terwijl ik buiten de deur niks geen internet of wat dan ook gebruik. Vodafone zegt dat mijn datakosten zo hoog zijn, maar ik gevruik thuis wifi en buiten de deur doe ik niks. Mijn schuld dus zegt vodafone, ik ga toch proberen om een officiele klacht in te dienen, want deze hoge rekeningen pik ik niet. Hoor er al meer mensen over, moeten ze mij maar eens tegemoet komen!! Heeft iemand dezelfde problemen??? Gr ilona
Bas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes
Hallo Dorien, loontjuh,

zoals Linda al aangaf kunnen we individuele klachten niet behandelen via ons forum. Het forum is vooral bedoelt voor tips en trucs.
Wat we dus misschien wel kunnen is jullie helpen te achterhalen waar het verbruik nou vandaan komt. Smartphones kunnen (en doen) tegenwoordig heel veel zonder dat je dat echt ziet. Daarnaast kunnen bepaalde apps en diensten veel meer verbruiken dan je zou denken.

In dat geval weet je van niks maar krijg je wel de rekening. Dat lijkt me opzich niet onredelijk, tenslotte is de data wel verbruikt. Ons netwerk kan niet iets meten dat niet gebeurd is.

Maar als we kunnen helpen om dit soort dingen voor de toekomst te voorkomen, dan helpen we graag.
Kunnen jullie ons een idee geven van wat je zoal doet op je telefoon op een dag?
En wat er allemaal op geinstalleerd is en ingesteld? Heb je bv dropbox of icloud op je telefoon, mag je telefoon via 3G updates doen, etc etc

loontjuh84

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Bedankt voor t reageren, ik ga nog n officiele klacht indienen. Ook al moet ik de rekening toch wel betalen. Ik heb nu al ruim 3 weken mijn 3g overdag uit, als ik thuiskom gebruik ik wifi, ik had een app geiinstalleerd die (blijkt) op de achtergrond voor megaveel gb verbruikte, wat ik niet zag en doorhad. Die is inmiddells verwijderd, zie hem ook niet meer in de app store. Maar toch voel ik me bedonderd, bedoel wat kan ik hier voortaan aan doen. Verder gaat alles alleen via wifi, dat is nu zo ingesteld, maar had dit graag van te voren geweten, vooral wat de gevaren zijn. Vodafone heeft mij ook niet geholprn met t zoeken naar n oplossing, heb gebeld met ze, werd niks duidelijk, ben naar de winkel gestuurd, werd mij gezegd dan moet je overdag maar je 3g uitzetten, ja waarom neem ik dan n smartphone als ik alsnog alleen maar kan bellen en smsen ???? Baal hier echt enorm van en de service is belabberd :-(:-(:-(
Bas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes
Ik kan begrijpen dat je je zo voelt. Ik hoop ook dat je snapt dat wij je opzich graag willen helpen maar er niet zo ontzettend veel aan kunnen doen.

We kunnen niet zien wat iemand specifiek doet met zijn telefoon of welke app heel veel data verbruikt omdat we dat wettelijk gezien niet mogen. Dan gaat het vooral om privacy-wetgeving. Opzich ben ik daar ontzettend fan van, ik vind het helemaal niet vervelend dat Big Brother niet de hele tijd over mijn schouder meekijkt. Het betekent alleen wel dat wanneer je me vraagt om een keer voor Big Brother te spelen, ik dat niet kan helaas 😉

Los daarvan mag natuurlijk iedereen doen met zijn toestel wat hij wil. Wij kunnen ook niet zien of je dit nu bewust of onbewust doet en we zouden denk ik heel veel mensen boos maken als we iedereen de hele tijd aan het bellen waren met de "weet je het zeker" vraag.

Wat ik wel kan doen is tips geven om dit in de toekomst te voorkomen. Welk toestel heb je precies? Er zijn namelijk voor elk toestel apps die je verbruik in de gaten kunnen houden en ook toestellen die automatisch na een bepaald verbruik je internet op het toestel zelf uit kunnen zetten.

En zou je ons kunnen vertellen welke app het probleem was? Misschien hebben anderen daar nog wat aan.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic