wallie51

Ontdekker
  • 4Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

Tarief Naar EU (België bv) bellen - nieuwe EU tarieven

Ik kijk naar de tarieven om vanuit Nederland naar het buitenland te bellen.
(Dus niet van het buitenland -> Nederland)
Als ik het goed begrijp betaal je voor een belletje naar België € 0,71 of € 0,81 per minuut. Met een Blox aan geldt € 0,79 + € 0,19 per minuut.
Maar als ik ff over de grens naar Duitsland ga en ik bel dan naar België, dan betaal ik € 0,06 per minuut.
Begrijp ik dat goed of zie ik iets over het hoofd??
Als het klopt .. Kan iemand me uitleggen wat de logica hierachter is?
En ben ik misschien goedkoper uit als ik een Duits SIM-only neem?

4 Reacties 4
Jackie
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 686Posts
  • 21Oplossingen
  • 63Likes
Hoi wallie51 , dat klopt inderdaad. De roamingtarieven zijn binnen de EU veranderd en zijn hierdoor verlaagd. Het tarief voor bellen vanuit Duitsland naar een Belgisch nummer is hierdoor inderdaad € 0.06 /min. Bellen naar een buitenlands nummer vanuit Nederland valt niet onder de roamingtarieven, omdat jij zelf niet verbonden bent met een buitenlands netwerk en dus niet aan het "roamen" bent. Het standaardtarief voor bellen naar een Belgisch nummer is vanuit Nederland inderdaad € 0.71 /min.

Als ik het goed begrijp verblijf je vaak in Duitsland en bel je vanuit daar regematig met een Belgisch nummer? Vaak ben je wel goedkoper uit wanneer je in het buitenland gebruik maakt van een lokale netwerkaanbieder. De precieze tarieven zou je even moeten checken bij de aanbieder van jouw keuze. Vanuit Duitsland naar België geldt namelijk het goedkopere tarief van €0,06 /min.
wallie51
topicstarter
Ontdekker
  • 4Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
Dank je wel voor je reactie.
Ik bel regelmatig naar Duitsland. Mijn gewoonte is om dat via de vaste telefoonlijn te doen. Ik betaal dan 2 of 2,2 (naar mobiel) cent/minuut. Ik wilde ff checken of bellen via de mobiel nu een alternatief is met de nieuwe Europese richtlijnen. Dus niet... jammer!
Anonymous
Niet van toepassing
We hebben wel abonnementen waar dit bij in zit voor een x aantal minuten (bijv. Red business Super etc.). Ook is het mogelijk om bijvoorbeeld de blox voordeel naar het buitenland aan te zetten (ligt eraan welk abonnement je hebt). Met voordeel naar het buitenland kun je voor €9.50 per maand 150 minuten per maand naar de voordeellanden bellen vanuit Nederland.
Serkan B
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 733Likes
Topic gesloten.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic