Bartski

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

T-mobile internetstick III + windows 7

Hallo, ik zit met het volgende probleem: om de opname van mijn vader in een verpleegkliniek te veraangenamen hebben wij een nieuwe desktoppc voor mijn vader gekocht en een t-mobile III internet stick daar in het gebouw geen verbiniding is. Op de oude laptop (vista) werkte de stick naar behoren. Echter op de nieuwe pc (windows 7) wordt de datacard niet herkent. Welliswaar staat er een update voor windows 7 op de site van vodafone. Maar deze vindt de datacard niet. Na lang zoeken kwam ik er achter dat windows 7 de datacard als cd/dvd device ziet. en zodoende kan de update van vodafone de datacard niet vinden. Kan iemand ons helpen , zodat mijn vader van internet gebruik kan maken?
6 Reacties 6
Lange

Stamgast
  • 83Posts
  • 2Oplossingen
  • 7Likes
hoi Bartski,

erg om te moeten horen van je vader!

ik begrijp dus uit jou verhaal dat je een USB stick van t-mobile gebruikt met een vodafone simkaart?

Wie is de Fabrikant van de USB stick? aangezien Vodafone gebruik maakt van Huawei en daar dan ook de drivers voor meegeeft in de software kan dit problemen veroorzaken met eventuele andere fabrikanten...

misschien is het dan slim om de t-mobile software te gebruiken met de instellingen van Vodafone? dat al eens geprobeerd?

Ik gebruik namelijk zelf ook zown stick en heb er al wat mee geklungeld dus ik hoop dat we er wel uitgaan komen 😃

Tevens veel beterschap aan je vader!

Greetz
Lange
Bartski
topicstarter
Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
bedankt voor je antwoord, het is een Huawei stick en ik heb geen software er bij gekregen. De stick plug ik in de pc en dan wordt vanzelf het stuurprogramma van t-mobile geinstalleerd. Dat gaat allemaal goed. Zoals gezegd wordt de datacard dan gelezen als cd/dvd speler en kan ik de update van vodafone voor windows 7 niet toepassen.?
 
Lange

Stamgast
  • 83Posts
  • 2Oplossingen
  • 7Likes
nou je kunt de software eens uitproberen.. Weet alleen niet of dat type usb stick wordt meegeleverd in de drivers lijsten van het software programma.

www.vodafone.nl/mccsupport vind je de laatste update van hun software 😃

Greetz,
Lange
Bartski
topicstarter
Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
heeft helaas niet geholpen, wel wordt de stick herkend, en brandt het groene ledje van de stick. De firmware update op de site van vodafone werkt ook niet omdat de firmware op de stick nieuwer is dan de update. het blijvend probleem is dat de simkaart niet gevonden wordt. HELP!
 
Lange

Stamgast
  • 83Posts
  • 2Oplossingen
  • 7Likes
hoe worden de drivers geinstalleerd onder apparaatbeheer van windows 7?

onder poorten, netwerk adapters, modems ect.

en anders eens kijken door er een inbel verbinding met de juiste gegevens van te makn moet je ook kunnen internette.

Greetz
Lange
Iphoontje

Gedreven Meedenker
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
 
Hi Bartski,
 
Ik kwam toevalig deze pagina tegen... Hier staat de software van alle USB sticks van T-mobile.. Misschien staat die van jou er ook bij 😉
 
http://support.t-mobile.co.uk/help-and-support/index?page=support&cat=MOBILE_BROADBAND_SUPPORT
 
Misschien heb je er wat aan!
 
Groetjes,
Iphoontje
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic