mhh

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

SystenUpdate app veilig?

Hoi. Ik heb sinds een kleine week de S5. Bij het opstarten en instellen moest er direct SystemUpdate app ( icoontje met 2 pijlen die een rondje draaien) worden ingesteld. Eveneens de SuperSu app.

Prima, dacht ik, want dat zal wel zo horen aangezien dat ik hem alleen maar opstartte. Hoort vast in het systeem.

Nu krijg ik van mijn McAfee security App de melding dat de SystemUpdate app niet veilig is met een gemiddeld risico. En een hele lijst waarom de app verdacht is. Bv kan een kopie van toestel op afstand maken. Kan toestel en gegevens beschadigen en gegevens stelen....

Nu wilde ik de beoordelingen van deze app lezen via de playstore. Want dat is vaak wel handig. Kon ik deze niet terugvinden in mijn apps lijst. Ook niet in mijn samsung appstore lijst.

En nu wil ik heel graag weten wat deze vreemde app nou doet. Evenals de SuperSu app. Al heb ik wel vanuit de Playstore begrepen dat de laatse niet mag worden verwijderd vanwege het rooten. Al heb ik geen idee wat dat nou inhoudt.

Dus mijn vraag is: wat doet de SystemUpdate app nu precies en is ie wel veilig genoeg?

Ik twijfel omdat de app automatisch zichzelf op de S5 opende toen ik de telefoon voor het eerst installeerde.
Dus ben ik bang dat wanneer ik hem verwijder, dat ik juist iets essentieels verwijder. Maar ik wil natuurlijk ook geen risico lopen dat al mn gegevens gestolen worden.

Graag hulp en betrouwbaar advies
2 Reacties 2
joell2001

Gedreven Ontdekker
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes
Beste mhh

Mijn eerste advies is:
Verwijder Mcafee
Deze security app [KAN] mogelijk verkeerde informatie verstrekken
Daarmee bedoel ik.
McAfee kan je beter niet als virus scanner gebruiken.

SysteemUpdate is volledig veilig
Dit is immers bij samsung zelf gemaakt.
De systeemupdate app
Download nieuwe bestanden vanaf het internet die samsung heeft Geactiveerd als een update.
En verwijderd de oude bestanden.
Dit kan geen schade aanbrengen aan je telefoon.
Meestal word er automatische een backup gedaan. Zoniet kan je dit zelf ook doen.
Mijn advies gebruik Knox Dat is een betere virus scanner [App]
Die is echt betrouwbaar, dan pas kan je echt oordelen of een app wel of niet veilig is.

Ik hoop u hiermeer te hebben geholpen

Mvg. Joëll


mhh
topicstarter
Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Top! Dank je wel. Dan ga ik voor Knox.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic